Co to jest certyfikat SSL ?

Co to jest certyfikat SSL ?

Blog Certyfikat Ssl

Co to jest certyfikat SSL ?

Niezależnie od tego czy prowadzisz własny biznes w internecie, czy przesyłasz na serwer prywatne pliki, albo administrujesz blogiem poświęconym Twojej pasji – dane, które przetwarzasz, wymagają odpowiedniego zabezpieczenia. Jednym z najlepszych sposobów na podniesienie wiarygodności witryny i jej odporności na włamania albo wycieki danych jest posiadanie odpowiedniego certyfikatu SSL.

SSL (Secure Socket Layer) to nazwa protokołu sieciowego, który szyfruje przesyłane dane przy wykorzystaniu różnej długości kluczy, na przykład 128 lub 256 bit – im dłuższy klucz, tym trudniej odszyfrować przesyłane dane. Prawdziwość i skuteczność protokołu poświadczona zostaje certyfikatem wystawianym przez renomowane Urzędy Certyfikacji (np. Commodo, RapidSSL). Dla posiadacza certyfikat stanowi gwarancję, że zabezpieczenie, które wykupił, jest w stu procentach efektywne.
„Zwykłemu” użytkownikowi Internetu certyfikat SSL znany jest przede wszystkim jako zielona kłódka widoczna obok adresu strony www w pasku przeglądarki oraz poprzedzający adres ciąg liter „https”, czyli oznaczenia świadczące o tym, że przeglądana witryna jest bezpieczna i wiarygodna.

Jak działają certyfikaty SSL?
Ochrona zapewniana przez certyfikaty SSL realizowana jest na trzech poziomach:

  • Po pierwsze – szyfrowanie danych, czyli zapewnienie ich poufności w trakcie przesyłania
  • Po drugie – integralność, czyli ochrona przed dokonaniem zmian w danych w trakcie ich transferu
  • Po trzecie – ochrona przed pishingiem, czyli przekierowaniem użytkownika na niebezpieczną stronę identyczną z oryginalną witryną

Korzyści z posiadania certyfikatu SSL
Najważniejszą zaletą certyfikatów SSL jest faktyczna poprawa wiarygodności i bezpieczeństwa strony, na której zostały zainstalowane. Certyfikaty SSL znane są ze swojej wysokiej skuteczności, a nakładane przez nie zabezpieczenia uchodzą za praktycznie niemożliwe do przejścia. Do tej pory nie został odnotowany żaden przypadek złamania protokołu SSL.
Posiadanie certyfikatu SSL wpływa pozytywnie na wiarygodność strony. Cerytifkaty SSL są wiarygodne, ponieważ wydają je bezstronne podmioty, a uzyskanie ich wymaga od kupującego certyfikat poświadczenia tożsamości. W efekcie użytkownik odwiedzający stronę www opatrzoną certyfikatem ma gwarancję, że jego dane są bezpieczne.
Dodatkową zaletą posiadania certyfikatu jest podniesienie prestiżu witryny w oczach odwiedzającego. Firmy, które posiadają na swoich stronach certyfikaty bezpieczeństwa, są odbierane jako bardziej profesjonalne i budzą większe zaufanie klientów. W praktyce oznacza to, że instalacja certyfikatu bezpieczeństwa przekłada się na większą liczbę klientów i zwiększenie zysków.

Posiadanie certyfikatu staje się wymogiem
Jeszcze niedawno napisalibyśmy, że instalacja certyfikatu SSL wpłynie pozytywnie na pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarce Google. Dzisiaj posiadanie certyfikatu nie tylko poprawia widoczność strony w wyszukiwarce, ale wręcz jest niezbędne do zaistnienia w jej rankingu. Od 2018 roku Google nie indeksuje stron, które nie posiadają odpowiednich zabezpieczeń, a większość przeglądarek internetowych blokuje użytkownikom dostęp do nich.
Takie zabezpieczenie ma też duże znaczenie dla przedsiębiorców prowadzących sklepy internetowe. Posiadanie certyfikatu SSL jest jednym z wymagań stawianych przez normę wydajności Payment Card Industry Data Security Standard. Bez niego nie jest możliwe korzystanie z niektórych sposobów płatności internetowych, wykorzystujących karty kredytowe.
Podobne ograniczenia nałożył na użytkowników Facebook – strona niezabezpieczona certyfikatem nie może zostać połączona wtyczką z tym portalem społecznościowym. Dlatego, jeśli chcesz zintegrować swój sklep internetowy z Facebookiem, musisz posiadać certyfikat.
Od 2017 roku instalacji certyfikatu SSL wymaga również oprogramowanie WordPress będące podstawą zdecydowanej większości witryn znajdujących się w internecie.

Dla kogo jest certyfikat ?
Posiadaczem certyfikatu może stać się każdy, kto posiada:

  • Gotową witrynę www dostępną pod wybraną domeną,
  • Domenę zarejestrowaną w bazie WHOIS oraz
  • Utworzone w tej domenie konto e-mail, na który przyjdzie wiadomość potwierdzająca zamówienie certyfikatu.

Jeśli spełniasz te trzy warunki, nie ma przeciwwskazań do wystawienia dla Ciebie certyfikatu SSL.
Obawiasz się, że utrzymanie certyfikatu będzie dla Ciebie zbyt drogie? Niepotrzebnie! W zależności od rodzaju certyfikatu, na który się zdecydujesz, możesz mieć go nawet za kilkadziesiąt złotych miesięcznie. Maksymalna kwota, którą zapłacisz to kilkaset złotych. Biorąc pod uwagę korzyści, które przyniesie Ci posiadanie certyfikatu, koszta jego utrzymania nie są wygórowane.
Co istotne Certyfikaty SSL mają charakter uniwersalny, dzięki czemu mogą być wykorzystywane przez wszystkie aplikacje – serwery ftp, pocztę e-mail czy strony www.

Rodzaje certyfikatów SSL
Na rynku dostępne są trzy rodzaje certyfikatów SSL:

  • Domain Validation SSL – certyfikat uwierzytelniający domenę, zabezpieczający dane w obrębie domeny i potwierdzający jej autentyczność.
  • Organisation Validation SSL – potwierdzający autentyczność domeny i tożsamość jej właściciela
  • Extended Validation SSL – zapewniające najwyższy standard ochrony, zabezpieczające dane i wykorzystywane między innymi w bankowości

Dla właścicieli więcej niż jednej domeny polecane są certyfikaty typu Wildcard oraz Multidomain, które pozwalają w ramach jednego narzędzia zabezpieczyć wiele domen i witryn.
Każdy z certyfikatów zapewnia nieco inny rodzaj ochrony i przeznaczony jest dla innego rodzaju działalności. Więcej na temat tego, jaki certyfikat będzie najlepszy dla Ciebie, dowiesz się z naszego tekstu: jaki certyfikat SSL wybrać?

Podziel się tym artykułem:

Mozę Cię zainteresować:

Audyt SEO on-site i off-site

Czy znasz różnice między audytem on-site a off-site i wiesz, który rodzaj audytu SEO jest najbardziej odpowiedni dla Twojej strony internetowej?

Czy znasz różnice między audytem on-site a off-site i wiesz, który rodzaj audytu SEO jest najbardziej odpowiedni dla Twojej strony internetowej? Rynek internetowy staje się ...
Czytaj dalej →
Pozycjonowanie - SEO

Najwyższa pozycja w sieci – pozycjonowanie SEO

Najwyższa pozycja w sieci – pozycjonowanie SEO Pozycjonowanie strony internetowej. SEO – Co to? Dlaczego? Warto? Pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization), to zbiór działań ...
Czytaj dalej →
certyfikat ssl

Backup www – szybkie i proste przywracanie danych

Bezpieczeństwo w sieci jest niezwykle istotne. Nasze życie prywatne i zawodowe coraz bardziej koncentruje się wokół danych online. Z uwagi na ataki cybernetyczne, awarie sprzętu ...
Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

W jaki sposób kalendarz rezerwacji usprawnia Twoją stronę www dla branży beauty?

Duża konkurencyjność to obecnie cecha charakterystyczna dla rynku kosmetycznego. Wysoki poziom oferowanych usług to już za mało, aby wyjść przed szereg. By utrzymać się w ...
Czytaj dalej →
Blog Dobra Strona Www

ESET PROTECT Entry – innowacyjne oprogramowanie antywirusowe

ESET PROTECT Entry – innowacyjne oprogramowanie antywirusowe W dzisiejszym dynamicznym środowisku online, gdzie zagrożenia cyfrowe stają się coraz bardziej złożone i wyrafinowane, oprogramowanie antywirusowe odgrywa ...
Czytaj dalej →
Wizytowka W Google Mapach

System rezerwacji online i jego zastosowanie w branży beauty

System rezerwacji online i jego zastosowanie w branży beauty. W dzisiejszych czasach, podczas gdy coraz częściej ułatwiamy sobie codzienność załatwianiem naszych spraw w świecie online, ...
Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Zagrożenia dla Stron Internetowych: Skutki Włamania i Zawirusowania

Strony internetowe stanowią obecnie nieodłączny element biznesu i komunikacji. Niestety, wraz z rozwojem technologii, pojawiają się również nowe zagrożenia dla bezpieczeństwa stron. Niezabezpieczone witryny są ...
Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

Sklep internetowy — Twój biznes w sieci, w który warto inwestować

Sklep internetowy — Twój biznes w sieci, w który warto inwestować W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, posiadanie dobrze zbudowanego sklepu internetowego to nie tylko korzyść, ...
Czytaj dalej →
Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy

Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy przed włamaniem

Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy przed włamaniem W dzisiejszym cyfrowym świecie, cyberbezpieczeństwo jest kluczowym aspektem dla każdego przedsiębiorcy działającego w internecie. Prowadzenie strony internetowej ...
Czytaj dalej →
14 Lead

Wyświetlaj opinie klientów na stronie internetowej. Narzędzie wspierające Twój biznes.

Opinie klientów są istotną częścią Twojego biznesu. Klienci dzielą się swoimi wrażeniami dotyczącymi procesu usługowego, dzięki czemu wiesz, w którą stronę się rozwijasz. Jeśli masz ...
Czytaj dalej →
Opinie UTI.PL

Opinie klientów, są kluczowe dla wyników sprzedażowych Twojego biznesu. Sprawdź dlaczego!

Opinie klientów, są kluczowe dla wyników sprzedażowych Twojego biznesu.  Opinie mają znaczenie – istotne fakty i liczby Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób opinie ...
Czytaj dalej →
Opinie o UTI.PL

Jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie

“Dodaj opinię o uti.pl”, czyli jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie  Opinie wystawiane przez Twoich klientów są i zawsze będą kluczowe dla rozwoju ...
Czytaj dalej →
Nowoczesny hosting w UTI.PL

Nowoczesna i profesjonalna strona internetowa dla Twojego biznesu beauty

Dlaczego warto skorzystać ze Strony Branżowej? Jeśli prowadzisz firmę w branży beauty, z pewnością wiesz, że liczy się zarówno wysoka jakość usług, jak i bycie ...
Czytaj dalej →
strony www internetowe

5 dodatków WordPress, które poprawią funkcjonalność Twojej strony

Jako użytkownik WordPressa prawdopodobnie znasz już ogromną gamę dodatków dostępnych do wykorzystania na Twojej stronie internetowej. Z drugiej strony — tak wiele opcji może przytłaczać ...
Czytaj dalej →
Kariera w UTI.PL

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy?

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy? 1 stycznia 2023 roku weszła w życie unijna Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza w ...
Czytaj dalej →
Ads

Google Ads – Co to jest i jakie niesie korzyści dla biznesu

Są jednym z najpopularniejszych systemów reklamowych dostępnych w internecie. Pozwalają docierać do potencjalnych klientów bezpośrednio na odwiedzanych przez nich stronach i w aplikacjach. A do ...
Czytaj dalej →
pozycjonowanie

Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Wyzwanie pozyskiwania klientów jest dobrze znane każdemu, kto prowadzi własną firmę. W biznesie offline pomaga nam w tym tradycyjna reklama, siedziba w atrakcyjnym miejscu czy ...
Czytaj dalej →
Domena internetowa

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony i sklepu

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego Czy domena Twojej strony internetowej może mieć wpływ na jej pozycjonowanie? Oczywiście! Spośród ponad dwustu czynników ...
Czytaj dalej →
hosting

Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO

  Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO Czy pozycja strony na liście wyników wyszukiwania może zależeć od używanego hostingu? Jak najbardziej! Jego parametry zaliczają ...
Czytaj dalej →
Wizytowka W Google Mapach

Wizytówki i opinie Google – narzędzie dla Twojej firmy

Firmowa wizytówka w Google, to coś więcej niż znacznik na mapie, pod którym można znaleźć Twoją firmę. To przydatne narzędzie biznesowe, które będzie skutecznie przyciągać ...
Czytaj dalej →
Opinie o UTI.PL

Newsletter jako narzędzie pozyskiwania klientów

Pozyskiwanie subskrybentów do newslettera Jeśli masz w głowie koncepcję – wiesz, o czym chcesz informować swoich klientów i w jaki sposób planujesz im to przedstawić, ...
Czytaj dalej →
Uti Blog Niezbedne Wtyczki

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej. Dostępne na rynku oprogramowania do zarządzania stronami internetowymi oferują niezliczone ilości wtyczek i rozszerzeń pozwalających na elastyczne dodawanie ...
Czytaj dalej →
UTI.PL - pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie on-page i off-page

Niezależnie od branży, tematyki czy przeznaczenia strona internetowa będzie najbardziej skuteczna wtedy, kiedy będzie widoczna na wysokim miejscu listy wyników wyszukiwarek internetowych. Całość działań, które ...
Czytaj dalej →
monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego ...
Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej ...
Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? ...
Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli ...
Czytaj dalej →
Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google? Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko ...
Czytaj dalej →
14 Lead

14 faktów o e-mail marketingu

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? ...
Czytaj dalej →
Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z ...
Czytaj dalej →