14 faktów o e-mail marketingu

14 faktów o e-mail marketingu

14 Lead

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? To Twoje narzędzie obowiązkowe. A w tym wpisie zebraliśmy 14 faktów na temat e-mail marketingu, które Cię o tym przekonają.

Na początek szybka definicja e-mail marketingu. Najprościej mówiąc to wszystkie wiadomości reklamowe wysyłane przez Ciebie do osób, które zapisały się do Twojego newslettera, bazy mailingowej lub w inny sposób wyraziły zgodę na kontakt mailowy. Mailing może spełniać różnorodne cele: od wzbudzania zainteresowania potencjalnych klientów, przez informowanie o promocjach i akcjach specjalnych, po edukację (tak, jak ma to miejsce w przypadku UTI.PL). Oprócz wszechstronności, do zalet prowadzenia kampanii mailingowych można zaliczyć dużą elastyczność i łatwość tworzenia, a także niewielkie koszty przeprowadzenia.

Jakby tego było mało: przygotowanie spersonalizowanej i atrakcyjnej wizualnie wysyłki, przetestowanie jej, rozesłanie do klientów i pozyskanie statystyk do analizy – to wszystko można zrobić za pomocą prostych w obsłudze narzędzi dostępnych na rynku.

Długo można by było opisywać zalety e-mail marketingu, dlatego ograniczymy się do 14 najbardziej przekonujących faktów. Oto one:

Fakt #1 Na świecie istnieje 3.9 miliarda aktywnych kont poczty e-mail

To ogromny potencjał i niezwykle szeroka publiczność, wśród której znajdują się (niemal) wszyscy Twoi potencjalni klienci. Wiemy, że wysłanie swojej oferty na wszystkie te adresy jest raczej niemożliwe, ale pomyśl, jak może się rozwinąć Twój biznes, jeśli dotrzesz przynajmniej do części z nich.

Fakt #2 W 2018 roku wymieniono 281 miliardów maili

Tę liczbę przywołujemy przede wszystkim po to, by pokazać Ci jak powszechne są maile. Od lat plasują się w ścisłej czołówce najpopularniejszych form komunikacji, a eksperci szacują, że w przyszłości będzie ich jeszcze więcej. Czy Twoje reklamy znajdą się wśród nich?

Fakt #3 35,4% użytkowników sprawdza swoją skrzynkę nawet kilkanaście razy dziennie

Tak wynika z badania przeprowadzonego przez GetResponse. Co to oznacza dla Ciebie? Że prawdopodobieństwo, że odbiorca zobaczy Twoją wiadomość jest znacznie większe, jeśli dostanie ją bezpośrednio do swojej skrzynki, niż gdyby znalazła się np. w mediach społecznościowych, gdzie mogłaby zaginąć w morzu innych komunikatów.

Fakt #4 Według badania Marketo 77% internautów chce otrzymywać na swoje skrzynki oferty marketingowe

Krótko mówiąc – klienci chcą pozostawać w kontakcie z firmami i dostawać ich ofertę prosto do swoich skrzynek. Dzięki temu mogą zapoznać się z ich ofertą bez konieczności wychodzenia poza „własną przestrzeń” w internecie i nie muszą się wysilać, żeby dowiedzieć się o najciekawszych okazjach, nowościach, czy promocjach.

Fakt #5 Adres e-mail to najczęściej pozostawiany przez klienta kontakt

Badanie GetResponse jasno wskazuje, że jeśli klient chce pozostać w kontakcie z firmą, zostawia do kontaktu swój adres e-mail – robi tak 43,8% respondentów badania. To rozwiązanie jest bardziej popularne nie tylko niż przekazanie numeru telefonu, ale nawet niż polubienie profilu na Facebooku!

Fakt #6 3 na 4 Polaków dostaje wiadomości marketingowe

Niemal wszyscy Polacy korzystający z poczty e-mail są zapisani do jakiejś bazy mailingowej lub newslettera. Twoja konkurencja już wysyła do nich maile. A Ty?

Fakt #7  Polacy regularnie czytają otrzymywane maile

71% – tylu respondentów badania GetResponse wskazało, że regularnie czyta newslettery, które subskrybuje. Polacy zatem nie tylko chcą dostawać wiadomości od firm, ale też z zainteresowaniem śledzą, co nowego może im zaproponować lubiana i obserwowana przez nich marka.

Fakt #8 90% subskrybentów regularnie korzysta z akcji i promocji, o których czytają w mailach

Zainteresowanie informacjami przekłada się na faktyczne działania. Respondenci badania GetResponse przyznają, że faktycznie biorą udział w specjalnych akcjach, które zobaczą w otrzymywanych wiadomościach. Dla przedsiębiorcy oznacza to, że niewielkim kosztem może znacząco podnieść swoje zyski.

Fakt #9 Newslettery faktycznie zachęcają do zakupów

Tak przyznaje ponad 60% internautów przebadanych przez Digital Current. Ponad połowa osób, do których skierujesz swoją wiadomość zrobi zakupy w Twoim sklepie. Brzmi dobrze, prawda?

Fakt #10 W 2017 każdy dolar przeznaczony na kampanię mailingową  przynosił 44 dolary zysku

To chyba nie wymaga dodatkowego komentarza?

Fakt #11 Koszt realizacji kampanii mailingowej to 600 złotych

Już za taką kwotę możesz zorganizować w pełni profesjonalną i ciekawą wysyłkę do swoich potencjalnych klientów. Zespół profesjonalistów pomoże Ci stworzyć szablon maila, rozesłać go do wybranej grupy odbiorców, a także „wyciągnąć” statystyki i sprawdzić skuteczność Twojej wysyłki.

Fakt #12 Możesz mieć nawet 25 tysięcy odbiorców

Jeśli zdecydujesz się na inwestycję w organizację wysyłki marketingowej, nie musisz mieć własnej bazy adresowej. Firmy profesjonalnie zajmujące się e-marketingiem posiadają bazy adresów, których właściciele pasują do profilu Twojej działalności i wyrazili zgodę na otrzymywanie maili. Na przykład w UTI możemy wysłać Twojego maila do 15 tysięcy odbiorców biznesowych, albo 25 tysięcy odbiorców prywatnych.

Fakt #13 Za dotarcie do jednej osoby zapłacisz tylko 2 grosze

Tak niski jest koszt dotarcia do jednej osoby, jeśli prowadzisz wysyłkę we współpracy z UTI. To jedna z najtańszych możliwych form reklamy na rynku.

Fakt #14: To naprawdę działa

Dlaczego tak zależy nam, żeby przekonać Cię do prowadzenia kampani e-mail marketingowych? Bo wiemy, że jest skuteczny. Sami chętnie korzystamy z tego rozwiązania – być może właśnie dzięki naszemu newsletterowi właśnie teraz czytasz ten wpis.

Chcesz wiedzieć więcej na temat naszych propozycji związanych z e-mail marketingiem? Napisz do nas lub zadzwoń na naszą infolinię. Chętnie Ci o nich opowiemy!

Jeśli chcesz wiedzieć, skąd czerpaliśmy dane do tego wpisu, raporty, na których się oparliśmy, możesz znaleźć tutaj:

Raport Freshmail “E-mail Marketing w liczbach 2018”

Raport GetResponse “Email marketing widziany oczami konsumentów”

RaportInteraktywnie.com “E-mail marketing 2019”

Marketo “The definitive guide to engaging email marketing”

Podziel się tym artykułem:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Dodaj komentarz

Mozę Cię zainteresować:

UTI Logo 500x400

Zmieniamy się dla Ciebie!

Zmieniamy się dla Ciebie! – zobacz uti.pl w nowej odsłonie. Jako firma z wieloletnim doświadczeniem wiemy, jak ważny jest rozwój. Nieustannie pracujemy nad tym, aby …

Czytaj dalej →
Grafikaglowna05

MULTICLOUD – co to jest ?

MultiCloud – wszystkie elementy Twojego sukcesu w jednym miejscu Wyobraź sobie puzzle układane przez Ciebie w dzieciństwie. Wiele połączonych elementów tworzy spójną całość i dzięki …

Czytaj dalej →
Blog Domena

Czym jest domena ?

Czym jest domena internetowa? Jeśli chcesz zaistnieć w sieci i skutecznie zapisać się w pamięci swoich klientów, niezbędna będzie Ci dobra domena internetowa. To oczywiście …

Czytaj dalej →
Uti Hosting New Png

Co to jest hosting ?

Co to jest hosting? Hosting jest podstawą działania wszystkich witryn internetowych, z których korzystamy na co dzień. Mimo to wielu z nas nie wie, czym …

Czytaj dalej →
Blog Dobra Strona Www

Dobra strona www

Dobra strona www, czyli jaka? Dobrze zaprojektowana strona internetowa może skutecznie przyciągać klientów do Twojego biznesu i realnie zwiększyć osiągane przez Ciebie zyski. Z drugiej …

Czytaj dalej →
Blog Certyfikat Ssl

Co to jest certyfikat SSL ?

Co to jest certyfikat SSL ? Niezależnie od tego czy prowadzisz własny biznes w internecie, czy przesyłasz na serwer prywatne pliki, albo administrujesz blogiem poświęconym …

Czytaj dalej →
Blog Jak Pozyskac Ruch

Jak pozyskać ruch ?

Jak pozyskać ruch na stronie? Czy wiesz, kiedy Twoja strona internetowa będzie skuteczna? Wtedy, kiedy będzie przyciągała wielu użytkowników. Prowadząc działania na rzecz zwiększenia ruchu …

Czytaj dalej →
Blog Czym Jest Konwersja

Czym jest konwersja ruchu ?

Jak zamienić odwiedzających stronę w płacących klientów ? Twoja strona internetowa powinna stanowić dobre wsparcie dla Twojego biznesu, czyli nie tylko być „słupem ogłoszeniowym”, ale, …

Czytaj dalej →
Blog Mobilne Biuro

Mobilne aplikacje biurowe

Mobilne aplikacje biurowe – które wybrać? W ostatnich latach coraz większą popularność wśród przedsiębiorców zyskują gotowe zestawy narzędzi internetowych, służące do zarządzania firmą. Proponują je …

Czytaj dalej →
Blog Jaka Wybrac Domene

Jak wybrać domenę ?

Jak wybrać domenę internetową, która przyciągnie klientów? Nazwa domeny internetowej Twojego biznesu jest niezwykle istotna: będzie widoczna na Twoich materiałach promocyjnych, wizytówkach, w różnych miejscach …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Hosting Wybrac

Jak wybierać hosting?

Na co zwracać uwagę wybierając hosting? Szukając hostingu na pewno przejrzałeś wiele ofert i zwróciłeś uwagę, że dominują wśród nich usługi, takie jak: hosting prywatny, …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Transfer Domeny

Transfer domeny

Transfer domeny – jak to zrobić? Posiadasz już domenę internetową, ale nie zadowala Cię poziom usług obecnego rejestratora? Twój usługodawca podniósł opłaty za utrzymanie domeny? …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Jaki certyfikat wybrać ?

Jaki certyfikat SSL wybrać? Na rynku dostępne są różne rodzaje certyfikatów SSL. Każdy z nich oferuje różny zakres działania i będzie odpowiedni dla innego rodzaju …

Czytaj dalej →
Blog Pakiet Opieki

Jak dbać o stronę ?

Najważniejsze zasady dbania o stronę internetową Każda witryna internetowa była inwestycją czasu i pieniędzy, dlatego warto prawidłowo o nią dbać, żeby ta inwestycja opłaciła się …

Czytaj dalej →
Blog Przenoszenie Hostingu

Przenoszenie hostingu

Jak wygląda przenoszenie hostingu do uti.pl? Na rynku usług internetowych działa obecnie wiele firm, dlatego może zdarzyć się, że oferta, na którą się zdecydowałeś, nie …

Czytaj dalej →
Blog Mobilnosc 80

Mobilność strony internetowej

Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna? Wiele mówi się, o tym, że dobra strona internetowa powinna być mobilna, a witryna, która nie będzie …

Czytaj dalej →
Wordpress Blog

Czy warto budować stronę w WordPress?

Pośród systemów do tworzenia i zarządzania treścią stron internetowych od lat króluje aplikacja WordPress. Czy najpopularniejszy CMS faktycznie jest najlepszy? Dzisiaj na naszym blogu sprawdzamy, …

Czytaj dalej →
Uti Blog Wszystko O Pozycjonowaniu

Wszystko o pozycjonowaniu

Nasi klienci zadają nam wiele pytań – i bardzo dobrze, bo kto pyta nie błądzi. Często te same wątpliwości ma wiele osób, dlatego zebraliśmy te …

Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

Narzędzia do pozyskiwania leadów sprzedażowych

Większa sprzedaż, wyższe zaufanie klientów i budowanie z nimi lepszych relacji – to tylko niektóre z zalet konwersji leadów sprzedażowych. Do osiągnięcia tych efektów możesz …

Czytaj dalej →
mobilne biuro uti.pl

Mobilne biuro – nasze wrażenia

Naszym klientom chcemy polecać tylko sprawdzone i dobrze znane nam narzędzia. Takie, z których sami lubimy korzystać i wiemy, że można na nich polegać w …

Czytaj dalej →
Domena W Uti

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z …

Czytaj dalej →
Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google? Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko …

Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli …

Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? …

Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej …

Czytaj dalej →
monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego …

Czytaj dalej →
Close Menu