14 faktów o e-mail marketingu

14 faktów o e-mail marketingu

14 Lead

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? To Twoje narzędzie obowiązkowe. A w tym wpisie zebraliśmy 14 faktów na temat e-mail marketingu, które Cię o tym przekonają.

Na początek szybka definicja e-mail marketingu. Najprościej mówiąc to wszystkie wiadomości reklamowe wysyłane przez Ciebie do osób, które zapisały się do Twojego newslettera, bazy mailingowej lub w inny sposób wyraziły zgodę na kontakt mailowy. Mailing może spełniać różnorodne cele: od wzbudzania zainteresowania potencjalnych klientów, przez informowanie o promocjach i akcjach specjalnych, po edukację (tak, jak ma to miejsce w przypadku UTI.PL). Oprócz wszechstronności, do zalet prowadzenia kampanii mailingowych można zaliczyć dużą elastyczność i łatwość tworzenia, a także niewielkie koszty przeprowadzenia.

Jakby tego było mało: przygotowanie spersonalizowanej i atrakcyjnej wizualnie wysyłki, przetestowanie jej, rozesłanie do klientów i pozyskanie statystyk do analizy – to wszystko można zrobić za pomocą prostych w obsłudze narzędzi dostępnych na rynku.

Długo można by było opisywać zalety e-mail marketingu, dlatego ograniczymy się do 14 najbardziej przekonujących faktów. Oto one:

Fakt #1 Na świecie istnieje 3.9 miliarda aktywnych kont poczty e-mail

To ogromny potencjał i niezwykle szeroka publiczność, wśród której znajdują się (niemal) wszyscy Twoi potencjalni klienci. Wiemy, że wysłanie swojej oferty na wszystkie te adresy jest raczej niemożliwe, ale pomyśl, jak może się rozwinąć Twój biznes, jeśli dotrzesz przynajmniej do części z nich.

Fakt #2 W 2018 roku wymieniono 281 miliardów maili

Tę liczbę przywołujemy przede wszystkim po to, by pokazać Ci jak powszechne są maile. Od lat plasują się w ścisłej czołówce najpopularniejszych form komunikacji, a eksperci szacują, że w przyszłości będzie ich jeszcze więcej. Czy Twoje reklamy znajdą się wśród nich?

Fakt #3 35,4% użytkowników sprawdza swoją skrzynkę nawet kilkanaście razy dziennie

Tak wynika z badania przeprowadzonego przez GetResponse. Co to oznacza dla Ciebie? Że prawdopodobieństwo, że odbiorca zobaczy Twoją wiadomość jest znacznie większe, jeśli dostanie ją bezpośrednio do swojej skrzynki, niż gdyby znalazła się np. w mediach społecznościowych, gdzie mogłaby zaginąć w morzu innych komunikatów.

Fakt #4 Według badania Marketo 77% internautów chce otrzymywać na swoje skrzynki oferty marketingowe

Krótko mówiąc – klienci chcą pozostawać w kontakcie z firmami i dostawać ich ofertę prosto do swoich skrzynek. Dzięki temu mogą zapoznać się z ich ofertą bez konieczności wychodzenia poza „własną przestrzeń” w internecie i nie muszą się wysilać, żeby dowiedzieć się o najciekawszych okazjach, nowościach, czy promocjach.

Fakt #5 Adres e-mail to najczęściej pozostawiany przez klienta kontakt

Badanie GetResponse jasno wskazuje, że jeśli klient chce pozostać w kontakcie z firmą, zostawia do kontaktu swój adres e-mail – robi tak 43,8% respondentów badania. To rozwiązanie jest bardziej popularne nie tylko niż przekazanie numeru telefonu, ale nawet niż polubienie profilu na Facebooku!

Fakt #6 3 na 4 Polaków dostaje wiadomości marketingowe

Niemal wszyscy Polacy korzystający z poczty e-mail są zapisani do jakiejś bazy mailingowej lub newslettera. Twoja konkurencja już wysyła do nich maile. A Ty?

Fakt #7  Polacy regularnie czytają otrzymywane maile

71% – tylu respondentów badania GetResponse wskazało, że regularnie czyta newslettery, które subskrybuje. Polacy zatem nie tylko chcą dostawać wiadomości od firm, ale też z zainteresowaniem śledzą, co nowego może im zaproponować lubiana i obserwowana przez nich marka.

Fakt #8 90% subskrybentów regularnie korzysta z akcji i promocji, o których czytają w mailach

Zainteresowanie informacjami przekłada się na faktyczne działania. Respondenci badania GetResponse przyznają, że faktycznie biorą udział w specjalnych akcjach, które zobaczą w otrzymywanych wiadomościach. Dla przedsiębiorcy oznacza to, że niewielkim kosztem może znacząco podnieść swoje zyski.

Fakt #9 Newslettery faktycznie zachęcają do zakupów

Tak przyznaje ponad 60% internautów przebadanych przez Digital Current. Ponad połowa osób, do których skierujesz swoją wiadomość zrobi zakupy w Twoim sklepie. Brzmi dobrze, prawda?

Fakt #10 W 2017 każdy dolar przeznaczony na kampanię mailingową  przynosił 44 dolary zysku

To chyba nie wymaga dodatkowego komentarza?

Fakt #11 Koszt realizacji kampanii mailingowej to 600 złotych

Już za taką kwotę możesz zorganizować w pełni profesjonalną i ciekawą wysyłkę do swoich potencjalnych klientów. Zespół profesjonalistów pomoże Ci stworzyć szablon maila, rozesłać go do wybranej grupy odbiorców, a także „wyciągnąć” statystyki i sprawdzić skuteczność Twojej wysyłki.

Fakt #12 Możesz mieć nawet 25 tysięcy odbiorców

Jeśli zdecydujesz się na inwestycję w organizację wysyłki marketingowej, nie musisz mieć własnej bazy adresowej. Firmy profesjonalnie zajmujące się e-marketingiem posiadają bazy adresów, których właściciele pasują do profilu Twojej działalności i wyrazili zgodę na otrzymywanie maili. Na przykład w UTI możemy wysłać Twojego maila do 15 tysięcy odbiorców biznesowych, albo 25 tysięcy odbiorców prywatnych.

Fakt #13 Za dotarcie do jednej osoby zapłacisz tylko 2 grosze

Tak niski jest koszt dotarcia do jednej osoby, jeśli prowadzisz wysyłkę we współpracy z UTI. To jedna z najtańszych możliwych form reklamy na rynku.

Fakt #14: To naprawdę działa

Dlaczego tak zależy nam, żeby przekonać Cię do prowadzenia kampani e-mail marketingowych? Bo wiemy, że jest skuteczny. Sami chętnie korzystamy z tego rozwiązania – być może właśnie dzięki naszemu newsletterowi właśnie teraz czytasz ten wpis.

Chcesz wiedzieć więcej na temat naszych propozycji związanych z e-mail marketingiem? Napisz do nas lub zadzwoń na naszą infolinię. Chętnie Ci o nich opowiemy!

Jeśli chcesz wiedzieć, skąd czerpaliśmy dane do tego wpisu, raporty, na których się oparliśmy, możesz znaleźć tutaj:

Raport Freshmail “E-mail Marketing w liczbach 2018”

Raport GetResponse “Email marketing widziany oczami konsumentów”

RaportInteraktywnie.com “E-mail marketing 2019”

Marketo “The definitive guide to engaging email marketing”

Podziel się tym artykułem:

Mozę Cię zainteresować:

Pozycjonowanie - SEO

Najwyższa pozycja w sieci – pozycjonowanie SEO

Najwyższa pozycja w sieci – pozycjonowanie SEO Pozycjonowanie strony internetowej. SEO – Co to? Dlaczego? Warto? Pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization), to zbiór działań ...
Czytaj dalej →
certyfikat ssl

Backup www – szybkie i proste przywracanie danych

Bezpieczeństwo w sieci jest niezwykle istotne. Nasze życie prywatne i zawodowe coraz bardziej koncentruje się wokół danych online. Z uwagi na ataki cybernetyczne, awarie sprzętu ...
Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

W jaki sposób kalendarz rezerwacji usprawnia Twoją stronę www dla branży beauty?

Duża konkurencyjność to obecnie cecha charakterystyczna dla rynku kosmetycznego. Wysoki poziom oferowanych usług to już za mało, aby wyjść przed szereg. By utrzymać się w ...
Czytaj dalej →
Blog Dobra Strona Www

ESET PROTECT Entry – innowacyjne oprogramowanie antywirusowe

ESET PROTECT Entry – innowacyjne oprogramowanie antywirusowe W dzisiejszym dynamicznym środowisku online, gdzie zagrożenia cyfrowe stają się coraz bardziej złożone i wyrafinowane, oprogramowanie antywirusowe odgrywa ...
Czytaj dalej →
Wizytowka W Google Mapach

System rezerwacji online i jego zastosowanie w branży beauty

System rezerwacji online i jego zastosowanie w branży beauty. W dzisiejszych czasach, podczas gdy coraz częściej ułatwiamy sobie codzienność załatwianiem naszych spraw w świecie online, ...
Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Zagrożenia dla Stron Internetowych: Skutki Włamania i Zawirusowania

Strony internetowe stanowią obecnie nieodłączny element biznesu i komunikacji. Niestety, wraz z rozwojem technologii, pojawiają się również nowe zagrożenia dla bezpieczeństwa stron. Niezabezpieczone witryny są ...
Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

Sklep internetowy — Twój biznes w sieci, w który warto inwestować

Sklep internetowy — Twój biznes w sieci, w który warto inwestować W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, posiadanie dobrze zbudowanego sklepu internetowego to nie tylko korzyść, ...
Czytaj dalej →
Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy

Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy przed włamaniem

Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy przed włamaniem W dzisiejszym cyfrowym świecie, cyberbezpieczeństwo jest kluczowym aspektem dla każdego przedsiębiorcy działającego w internecie. Prowadzenie strony internetowej ...
Czytaj dalej →
14 Lead

Wyświetlaj opinie klientów na stronie internetowej. Narzędzie wspierające Twój biznes.

Opinie klientów są istotną częścią Twojego biznesu. Klienci dzielą się swoimi wrażeniami dotyczącymi procesu usługowego, dzięki czemu wiesz, w którą stronę się rozwijasz. Jeśli masz ...
Czytaj dalej →
Opinie UTI.PL

Opinie klientów, są kluczowe dla wyników sprzedażowych Twojego biznesu. Sprawdź dlaczego!

Opinie klientów, są kluczowe dla wyników sprzedażowych Twojego biznesu.  Opinie mają znaczenie – istotne fakty i liczby Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób opinie ...
Czytaj dalej →
Opinie o UTI.PL

Jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie

“Dodaj opinię o uti.pl”, czyli jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie  Opinie wystawiane przez Twoich klientów są i zawsze będą kluczowe dla rozwoju ...
Czytaj dalej →
Nowoczesny hosting w UTI.PL

Nowoczesna i profesjonalna strona internetowa dla Twojego biznesu beauty

Dlaczego warto skorzystać ze Strony Branżowej? Jeśli prowadzisz firmę w branży beauty, z pewnością wiesz, że liczy się zarówno wysoka jakość usług, jak i bycie ...
Czytaj dalej →
strony www internetowe

5 dodatków WordPress, które poprawią funkcjonalność Twojej strony

Jako użytkownik WordPressa prawdopodobnie znasz już ogromną gamę dodatków dostępnych do wykorzystania na Twojej stronie internetowej. Z drugiej strony — tak wiele opcji może przytłaczać ...
Czytaj dalej →
Kariera w UTI.PL

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy?

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy? 1 stycznia 2023 roku weszła w życie unijna Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza w ...
Czytaj dalej →
Ads

Google Ads – Co to jest i jakie niesie korzyści dla biznesu

Są jednym z najpopularniejszych systemów reklamowych dostępnych w internecie. Pozwalają docierać do potencjalnych klientów bezpośrednio na odwiedzanych przez nich stronach i w aplikacjach. A do ...
Czytaj dalej →
pozycjonowanie

Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Wyzwanie pozyskiwania klientów jest dobrze znane każdemu, kto prowadzi własną firmę. W biznesie offline pomaga nam w tym tradycyjna reklama, siedziba w atrakcyjnym miejscu czy ...
Czytaj dalej →
Domena internetowa

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony i sklepu

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego Czy domena Twojej strony internetowej może mieć wpływ na jej pozycjonowanie? Oczywiście! Spośród ponad dwustu czynników ...
Czytaj dalej →
hosting

Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO

  Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO Czy pozycja strony na liście wyników wyszukiwania może zależeć od używanego hostingu? Jak najbardziej! Jego parametry zaliczają ...
Czytaj dalej →
Wizytowka W Google Mapach

Wizytówki i opinie Google – narzędzie dla Twojej firmy

Firmowa wizytówka w Google, to coś więcej niż znacznik na mapie, pod którym można znaleźć Twoją firmę. To przydatne narzędzie biznesowe, które będzie skutecznie przyciągać ...
Czytaj dalej →
Opinie o UTI.PL

Newsletter jako narzędzie pozyskiwania klientów

Pozyskiwanie subskrybentów do newslettera Jeśli masz w głowie koncepcję – wiesz, o czym chcesz informować swoich klientów i w jaki sposób planujesz im to przedstawić, ...
Czytaj dalej →
Uti Blog Niezbedne Wtyczki

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej. Dostępne na rynku oprogramowania do zarządzania stronami internetowymi oferują niezliczone ilości wtyczek i rozszerzeń pozwalających na elastyczne dodawanie ...
Czytaj dalej →
UTI.PL - pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie on-page i off-page

Niezależnie od branży, tematyki czy przeznaczenia strona internetowa będzie najbardziej skuteczna wtedy, kiedy będzie widoczna na wysokim miejscu listy wyników wyszukiwarek internetowych. Całość działań, które ...
Czytaj dalej →
monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego ...
Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej ...
Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? ...
Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli ...
Czytaj dalej →
Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google? Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko ...
Czytaj dalej →
Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z ...
Czytaj dalej →
mobilne biuro uti.pl

Mobilne biuro – nasze wrażenia

Naszym klientom chcemy polecać tylko sprawdzone i dobrze znane nam narzędzia. Takie, z których sami lubimy korzystać i wiemy, że można na nich polegać w ...
Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

Narzędzia do pozyskiwania leadów sprzedażowych

Większa sprzedaż, wyższe zaufanie klientów i budowanie z nimi lepszych relacji – to tylko niektóre z zalet konwersji leadów sprzedażowych. Do osiągnięcia tych efektów możesz ...
Czytaj dalej →