Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony i sklepu

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony i sklepu

Domena internetowa

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego

Czy domena Twojej strony internetowej może mieć wpływ na jej pozycjonowanie?

Oczywiście! Spośród ponad dwustu czynników rankingowych uznawanych przez Google, kilka odnosi się bezpośrednio do domen internetowych. W jaki sposób domena wpływa na pozycjonowanie, a co tak naprawdę nie ma znaczenia dla robotów indeksujących? Odpowiedź znajdziesz w poniższym wpisie.

Domena to, inaczej mówiąc, wyjątkowy adres internetowy, do którego przypisane są witryny, poczta e-mail i inne usługi. Każda domena odwołuje się do ściśle określonego zasobu sieci, dlatego jest niepowtarzalna. Składa się z nazwy oraz rozszerzenia (końcówki, np. .pl, .com), które razem stanowią część adresu url danej strony i jej podstron.

Więcej o tym, czym jest domena, pisaliśmy na naszym blogu – sprawdź!

Domena internetowa a pozycjonowanie

W jaki sposób domena może wpłynąć na pozycję Twojej witryny na liście wyników wyszukiwania? Wbrew pozorom nie chodzi o słowa zawarte w adresie (o tym przeczytasz w dalszej części tekstu), ale o inne, być może mniej oczywiste czynniki. Należą do nich:

Autorytet domeny

Jak wiadomo, roboty indeksujące nagradzają te witryny, na których znajdą wysokiej jakości treść oraz te, do których linki prowadzą z innych zaufanych stron internetowych (nazywamy to profilem linkowym witryny). Domena powiązana z taką stroną będzie miała wysoki autorytet.

Oznacza to, że nawet gdy ktoś postanowi pożegnać się z domeną o wysokim autorytecie, nowy właściciel może liczyć na lepsze pozycjonowanie swojej witryny, którą z nią powiąże.

Z drugiej strony, jeśli wykupimy domenę, do której wcześniej przyporządkowana była witryna o niskiej wartości dla wyszukiwarki, na przykład zawierająca niebezpieczne treści lub będąca celem ataku hakerskiego, może się to negatywnie odbić na pozycji naszej witryny.

Dlatego przed podjęciem decyzji o zakupie konkretnej domeny warto sprawdzić jej historię. W internecie dostępne są darmowe narzędzia stworzone do tego celu. Sam proces zajmie więc kilka minut, a pozwoli cieszyć się „porządną” domeną.

Zarejestruj lub transferuj domenę do UTI.PL!

Startujesz z biznesem?
Rozpocznij biznes od adresu internetowego w uti.pl
ZAREJESTRUJ Domenę z Twoim opiekunem lub samodzielnie.

Sprawdź jak możemy Ci pomóc

Domena internetowa

Rozszerzenie domeny

Zdania na temat wpływu rozszerzenia na pozycjonowanie są podzielone, dlatego warto przyjrzeć się bliżej temu zagadnieniu.

Rozszerzenie domeny, czyli końcówka, np. .pl, .com, .biz, pomaga w określeniu przynależności witryny, przede wszystkim pod względem kraju, ale także regionu czy charakteru danej domeny.

Mimo że rozszerzenie samo w sobie nie jest czynnikiem rankingowym, będzie ono miało wpływ na przyporządkowanie domeny do danej kategorii (np. językowej). Taka domena będzie wyświetlana odbiorcom posługującym się konkretnym językiem, a jej pozycjonowanie będzie najłatwiejsze w jego obszarze.

A co z nietypowymi rozszerzeniami, które możemy potraktować jako wyróżnik? Zwróć uwagę na to, jakie rozszerzenia mają domeny znajdujące się w zestawieniach najczęściej odwiedzanych witryn. Zdecydowana większość z nich posługuje się końcówką .pl i .com – są bardziej zrozumiałe dla użytkowników i chętniej przez nich odwiedzane, dlatego też takie strony lepiej się pozycjonują.

Nazwa marki w nazwie domeny

Zagadnienie wpływu słów umieszczonych w nazwie domeny jest również dosyć niejednoznaczne. Z jednej strony (jak przeczytasz za chwilę), nie warto umieszczać w nazwie domeny słów kluczowych. Z drugiej poleca się umieszczenie w niej nazwy marki.

Dlaczego? Bo na pozycjonowanie wpływa między innymi liczba wystąpień nazwy marki w sieci. Zaliczają się do nich także te, kiedy jest ona zawarta w linku umieszczonym na innych stronach internetowych.

 

Co nie ma wpływu na pozycjonowanie strony?

Wokół czynników indeksowych związanych z domeną internetową narosło wiele mitów. Które aspekty wbrew pozorom nie wpływają na pozycjonowanie domeny?

Słowa kluczowe w nazwie domeny

Do pewnego momentu bardzo popularną praktyką było umieszczanie nazwie domeny słów kluczowych związanych z zawartością witryny. EDM, czyli exact match domain (dokładne dopasowanie domeny) miało na celu wzmocnienie pozycjonowania poprzez kolejne powtórzenie ważnych słów kluczowych.

Przestało ono być brane pod uwagę po aktualizacji algorytmu Google w 2012. Dzisiaj osobom szukającym domeny zaleca się raczej wybór adresu prostego i przykuwającego uwagę odwiedzających albo zawierającego nazwę marki. Tego typu adres domeny będzie zdecydowanie bardziej uniwersalny i posłuży nam dłuższy czas.

Wiek domeny

Ten argument powiązany jest ze wspomnianym wcześniej autorytetem domeny. Zakłada, że im dłużej istnieje domena, tym większym zaufaniem powinna się cieszyć. Jak wskazują pracownicy Google, tak nie jest.

Domena musi cieszyć się zaufaniem, a ono nie jest równoznaczne z jej długowiecznością. Na powiązanych z nią witrynach mogły być przecież umieszczane wcześniej niebezpieczne treści. Dlatego od wieku danej domeny zdecydowanie bardziej istotna jest jej historia.

Jaka domena będzie wspierała pozycjonowanie?

Biorąc pod uwagę wymienione wyżej czynniki, najlepszą domeną będzie ta o prostej nazwie związanej z naszą marką oraz zakończona popularnym i zaufanym rozszerzeniem. By wspierać pozycjonowanie, powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na autorytet domeny, czyli jej historię i to, jakie inne witryny do niej linkują.

 

Chcesz wiedzieć więcej o tym, jak wybrać idealną domenę? Pisaliśmy o tym na naszym blogu – sprawdź!

Podziel się tym artykułem:

Mozę Cię zainteresować:

Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Zagrożenia dla Stron Internetowych: Skutki Włamania i Zawirusowania

Strony internetowe stanowią obecnie nieodłączny element biznesu i komunikacji. Niestety, wraz z rozwojem technologii, pojawiają się również nowe zagrożenia dla bezpieczeństwa stron. Niezabezpieczone witryny są
Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

Sklep internetowy — Twój biznes w sieci, w który warto inwestować

Sklep internetowy — Twój biznes w sieci, w który warto inwestować W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, posiadanie dobrze zbudowanego sklepu internetowego to nie tylko korzyść,
Czytaj dalej →
Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy

Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy przed włamaniem

Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy przed włamaniem W dzisiejszym cyfrowym świecie, cyberbezpieczeństwo jest kluczowym aspektem dla każdego przedsiębiorcy działającego w internecie. Prowadzenie strony internetowej
Czytaj dalej →
14 Lead

Wyświetlaj opinie klientów na stronie internetowej. Narzędzie wspierające Twój biznes.

Opinie klientów są istotną częścią Twojego biznesu. Klienci dzielą się swoimi wrażeniami dotyczącymi procesu usługowego, dzięki czemu wiesz, w którą stronę się rozwijasz. Jeśli masz
Czytaj dalej →
Opinie UTI.PL

Opinie klientów, są kluczowe dla wyników sprzedażowych Twojego biznesu. Sprawdź dlaczego!

Opinie klientów, są kluczowe dla wyników sprzedażowych Twojego biznesu.  Opinie mają znaczenie – istotne fakty i liczby Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób opinie
Czytaj dalej →
Opinie o UTI.PL

Jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie

“Dodaj opinię o uti.pl”, czyli jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie  Opinie wystawiane przez Twoich klientów są i zawsze będą kluczowe dla rozwoju
Czytaj dalej →
Nowoczesny hosting w UTI.PL

Nowoczesna i profesjonalna strona internetowa dla Twojego biznesu beauty

Dlaczego warto skorzystać ze Strony Branżowej? Jeśli prowadzisz firmę w branży beauty, z pewnością wiesz, że liczy się zarówno wysoka jakość usług, jak i bycie
Czytaj dalej →
strony www internetowe

5 dodatków WordPress, które poprawią funkcjonalność Twojej strony

Jako użytkownik WordPressa prawdopodobnie znasz już ogromną gamę dodatków dostępnych do wykorzystania na Twojej stronie internetowej. Z drugiej strony — tak wiele opcji może przytłaczać
Czytaj dalej →
Kariera w UTI.PL

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy?

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy? 1 stycznia 2023 roku weszła w życie unijna Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza w
Czytaj dalej →
Ads

Google Ads – Co to jest i jakie niesie korzyści dla biznesu

Są jednym z najpopularniejszych systemów reklamowych dostępnych w internecie. Pozwalają docierać do potencjalnych klientów bezpośrednio na odwiedzanych przez nich stronach i w aplikacjach. A do
Czytaj dalej →
pozycjonowanie

Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Wyzwanie pozyskiwania klientów jest dobrze znane każdemu, kto prowadzi własną firmę. W biznesie offline pomaga nam w tym tradycyjna reklama, siedziba w atrakcyjnym miejscu czy
Czytaj dalej →
hosting

Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO

  Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO Czy pozycja strony na liście wyników wyszukiwania może zależeć od używanego hostingu? Jak najbardziej! Jego parametry zaliczają
Czytaj dalej →
Wizytowka W Google Mapach

Wizytówki i opinie Google – narzędzie dla Twojej firmy

Firmowa wizytówka w Google, to coś więcej niż znacznik na mapie, pod którym można znaleźć Twoją firmę. To przydatne narzędzie biznesowe, które będzie skutecznie przyciągać
Czytaj dalej →
Opinie o UTI.PL

Newsletter jako narzędzie pozyskiwania klientów

Pozyskiwanie subskrybentów do newslettera Jeśli masz w głowie koncepcję – wiesz, o czym chcesz informować swoich klientów i w jaki sposób planujesz im to przedstawić,
Czytaj dalej →
Uti Blog Niezbedne Wtyczki

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej. Dostępne na rynku oprogramowania do zarządzania stronami internetowymi oferują niezliczone ilości wtyczek i rozszerzeń pozwalających na elastyczne dodawanie
Czytaj dalej →
UTI.PL - pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie on-page i off-page

Niezależnie od branży, tematyki czy przeznaczenia strona internetowa będzie najbardziej skuteczna wtedy, kiedy będzie widoczna na wysokim miejscu listy wyników wyszukiwarek internetowych. Całość działań, które
Czytaj dalej →
monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego
Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej
Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie?
Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli
Czytaj dalej →
Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google? Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko
Czytaj dalej →
14 Lead

14 faktów o e-mail marketingu

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes?
Czytaj dalej →
Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z
Czytaj dalej →
mobilne biuro uti.pl

Mobilne biuro – nasze wrażenia

Naszym klientom chcemy polecać tylko sprawdzone i dobrze znane nam narzędzia. Takie, z których sami lubimy korzystać i wiemy, że można na nich polegać w
Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

Narzędzia do pozyskiwania leadów sprzedażowych

Większa sprzedaż, wyższe zaufanie klientów i budowanie z nimi lepszych relacji – to tylko niektóre z zalet konwersji leadów sprzedażowych. Do osiągnięcia tych efektów możesz
Czytaj dalej →
Uti Blog Wszystko O Pozycjonowaniu

Wszystko o pozycjonowaniu

Nasi klienci zadają nam wiele pytań – i bardzo dobrze, bo kto pyta nie błądzi. Często te same wątpliwości ma wiele osób, dlatego zebraliśmy te
Czytaj dalej →
Wordpress Blog

Czy warto budować stronę w WordPress?

Pośród systemów do tworzenia i zarządzania treścią stron internetowych od lat króluje aplikacja WordPress. Czy najpopularniejszy CMS faktycznie jest najlepszy? Dzisiaj na naszym blogu sprawdzamy,
Czytaj dalej →
Blog Mobilnosc 80

Mobilność strony internetowej

Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna? Wiele mówi się, o tym, że dobra strona internetowa powinna być mobilna, a witryna, która nie będzie
Czytaj dalej →
Opinie UTI.PL

Przenoszenie hostingu

Jak wygląda przenoszenie hostingu do uti.pl? Na rynku usług internetowych działa obecnie wiele firm, dlatego może zdarzyć się, że oferta, na którą się zdecydowałeś, nie
Czytaj dalej →
Blog Pakiet Opieki

Jak dbać o stronę ?

Najważniejsze zasady dbania o stronę internetową Każda witryna internetowa była inwestycją czasu i pieniędzy, dlatego warto prawidłowo o nią dbać, żeby ta inwestycja opłaciła się
Czytaj dalej →