Jak wybrać domenę ?

Jak wybrać domenę ?

Blog Jaka Wybrac Domene

Jak wybrać domenę internetową, która przyciągnie klientów?

Nazwa domeny internetowej Twojego biznesu jest niezwykle istotna: będzie widoczna na Twoich materiałach promocyjnych, wizytówkach, w różnych miejscach w sieci. Będzie silnie kojarzona z Tobą i Twoim biznesem, dlatego wybór domeny warto dobrze przemyśleć, by odpowiadała Twoim potrzebom przez długie lata i stanowiła skuteczne narzędzie w budowaniu marki.

Roli, funkcjonowaniu i budowie domen poświęciliśmy odrębny wpis na naszym blogu – przeczytaj go, jeśli chcesz wiedzieć czym jest domena internetowa? 

Wymyślenie efektywnej domeny to nie lada zadanie, zwłaszcza że ich liczba jest ograniczona, a te najlepsze zostają błyskawicznie wykupione. Nie chodzi jednak o to, żeby Twoja domena była idealna, ale aby najlepiej pasowała do Twojego biznesu. Dlatego, aby ułatwić Ci stojące przed Tobą zadanie przygotowaliśmy poradnik, z którego dowiesz się  jak wybrać domenę internetową dla swojego biznesu.

Wybierając domenę, pamiętaj, że:

  1.     Prostota to klucz do sukcesu

Najlepsza będzie prosta nazwa odwołująca się do Twojego biznesu.

Pierwszym pomysłem jest najczęściej nazwa przedsiębiorstwa – proste i skuteczne rozwiązanie, ponieważ Twoi klienci znają ją i nie będą mieli problemu, aby ją zapamiętać. Dlatego wpisując w wyszukiwarce nazwę Twojego przedsiębiorstwa od razu znajdą Twoją stronę.

Na przykład: prowadzisz zakład fryzjerski o nazwie Bella? Możesz skorzystać z nazwy www.fryzjer-bella.pl  lub www.bellafryzjer.pl    

Ta zasada jest najważniejsza i warto mieć ją w głowie podczas całego procesu wymyślania domeny. Prostota to klucz do zostania zapamiętanym przez klientów, a przecież chcesz uniknąć sytuacji, w której klient musi przepisywać adres Twojej strony www z kartki lub głowić się nad jego znaczeniem. 

  1.     Im krócej, tym lepiej

Wiesz jakie domeny osiągają na rynku najwyższe ceny? Te, których nazwa składa się z dosłownie kilku liter lub cyfr – na przykład domena www.360.com została sprzedana za aż  17 milionów dolarów. Wysoko cenione są także domeny zawierające jedno słowo lub wyrażenie kojarzone przez klientów – najdroższą domeną w historii jest www.lasvegas.com sprzedana za 90 milionów dolarów. Takie domeny są krótkie, a więc niezwykle łatwo je zapamiętać. Oczywiście Twoja domena nie musi być aż tak okrojona, jednak w tym przypadku warto kierować się zasadą, że im krócej, tym lepiej. Zbyt długi adres internetowy będzie mało atrakcyjny i trudny do zapamiętania dla Twoich klientów i niewygodny w używaniu dla  Ciebie.

Na przykład: jeśli zajmujesz się fotografią ślubną, domena www.fotografnaslub.pl będzie zdecydowanie lepszym wyborem niż www.fotograf-ktory-zrobi-idealne-zdjecia-tanio.biz.pl

  1.     Skojarzenia mają moc

Wiesz, czego szukają w Internecie Twoi klienci? Niech szukając tego znajdą Ciebie. Możesz wykorzystać atuty swojego biznesu, które przemawiają do klientów, umieszczając je w adresie domeny internetowej, na przykład www.dobre-buty.pl   lub www.tanihydraulik.pl.  Taka nazwa zostaje w pamięci i sprawdza się w materiałach promocyjnych, bo sama w sobie brzmi jak hasło reklamowe.

Możesz też odwołać się do miejsca, w którym prowadzisz swój biznes. Na przykład domena www.kwiaciarnia-wadowice.pl będzie dla klienta oczywistą informacją o tym, że tę konkretną firmę znajdzie w Wadowicach, a dodatkowo pozytywnie wpływa na widoczność strony w Google.

Pamiętaj, że Twoi klienci mogą mylić nazwę Twojego biznesu, dlatego, jeśli wiesz, że może dochodzić do pomyłek, przemyśl rejestrację dwóch podobnych nazw domen. Na przykład dla firmy przewozowej o nazwie Przewozy Star warto rozważyć rejestrację zarówno domeny www.przewozy-star.pl, jak i www.przewozy-start.pl Inaczej Twoi klienci będą trafiać na pustą stronę, albo domena zostanie wykupiona przez Twoją konkurencję.

  1. Na pewno czymś się wyróżniasz

Czy Twój biznes jest wyjątkowy? Może oferujesz niecodzienne usługi albo sprzedajesz trudno dostępny towar? Jeśli tak, możesz śmiało wykorzystać ten fakt, jako nazwę Twojej domeny. Podobnie jak w poprzednim punkcie – Twoi klienci od razu dostaną jasną informację, czym się zajmujesz, a strona zyska lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania Google.

Na przykład: jeśli Twoja firma jest jedyną w Polsce, która sprowadza kawę bezpośrednio z Indii, możesz skorzystać z nazwy domeny www.kawazindii.pl  

  1. Lepiej uważać na dodatki

Jeśli Twoja wymarzona domena jest zajęta, spróbuj poszukać innej. Dodawanie cyfr lub kolejnych słów na pewno nie wpłynie korzystnie na nazwę Twojej domeny. Przede wszystkim stanie się trudna do zapamiętania i wydłuży się, a także będzie jasno wskazywać, że jesteś jednym z wielu przedsiębiorców, którzy działają w tym samym biznesie, a lepsze domeny zostały zajęte przez Twoją konkurencję.

Na przykład: nazwa www.wloskie-buty.pl brzmi zdecydowanie lepiej niż www.wloskie-buty2.pl lub www.wloskie-butyy.pl

  1. Rozszerzenie to ważna część domeny

Możesz wybierać spośród setek różnorodnych rozszerzeń. Wykorzystaj ten fakt, żeby stworzyć wyjątkową nazwę dla swojej domeny. Oprócz rozszerzeń krajowych i globalnych masz do dyspozycji również rozszerzenia regionalne i funkcjonalne. Rozszerzenia regionalne dostarczą Twoim klientom o obszarze Twojej działalności biznesowej, a funkcjonalne pozwolą im poznać, jaki charakter ma Twoja witryna.

Na przykład: prowadząc agroturystykę na Mazurach, możesz wykorzystać domenę regionalną mazury.pl i stworzyć adres www.pensjonat.mazury.pl

Pomyśl kreatywnie –  w pamięć zapadają nietuzinkowe pomysł. Niektóre firmy łączą nazwę domeny z rozszerzeniem, tak aby wspólnie tworzyły przekaz. Dobrym przykładem takiej praktyki jest strona radia www.rmf.fm – rozszerzenie jest tutaj integralną częścią nazwy stacji. Zauważ, że końcówka .fm nie jest końcówką funkcjonalną, ale krajową  (Federacja Mikronezji), podobnie jak wykorzystywane często przez stacje telewizyjne rozszerzenie .tv, które przynależy do Tuwalu.

Oczywiście wykorzystanie najpopularniejszych rozszerzeń: .pl i .com lub .com.pl ma swoje zalety. Przede wszystkim takie rozszerzenia są oczywiste, więc odbiorcy nie mają problemu, żeby je zapamiętać. Pamiętaj, że im prościej tym lepiej!

Wybierając rozszerzenie dla domeny, warto pamiętać, że rozszerzenia krajowe, regionalne, globalne i funkcjonalne różnią się cenami. Uwzględnij ten fakt podczas wyboru i rejestracji domeny!

  1.     Warto mieć kilka pomysłów

Pamiętaj, że atrakcyjne nazwy domen szybko zostają wykupione. Dlatego zawsze może się zdarzyć, że Twoja idealna nazwa została już zajęta, a Ty musisz szukać alternatywy. Niewykluczone, że nazwa, która Tobie wydaje się doskonała, dla kogoś innego jest niezrozumiała lub trudna do zapamiętania. Dlatego postaraj się stworzyć więcej niż jedną nazwę, aby uniknąć szukania domeny na chybił trafił.

Mamy nadzieję, że dzięki naszemu poradnikowi wybranie najlepszej nazwy domeny dla Twojego biznesu stanie się chociaż trochę łatwiejsze. Pamiętaj, żeby sprawdzić, czy wybrana przez Ciebie nazwa jest dostępna – w tym celu skorzystaj z naszej wyszukiwarki domen internetowych i jak najszybciej zarejestruj domenę, bo ktoś może wykupić ją, zanim Ty to zrobisz!

Podziel się tym artykułem:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Dodaj komentarz

Mozę Cię zainteresować:

UTI Logo 500x400

Zmieniamy się dla Ciebie!

Zmieniamy się dla Ciebie! – zobacz uti.pl w nowej odsłonie. Jako firma z wieloletnim doświadczeniem wiemy, jak ważny jest rozwój. Nieustannie pracujemy nad tym, aby …

Czytaj dalej →
Grafikaglowna05

MULTICLOUD – co to jest ?

MultiCloud – wszystkie elementy Twojego sukcesu w jednym miejscu Wyobraź sobie puzzle układane przez Ciebie w dzieciństwie. Wiele połączonych elementów tworzy spójną całość i dzięki …

Czytaj dalej →
Blog Domena

Czym jest domena ?

Czym jest domena internetowa? Jeśli chcesz zaistnieć w sieci i skutecznie zapisać się w pamięci swoich klientów, niezbędna będzie Ci dobra domena internetowa. To oczywiście …

Czytaj dalej →
Uti Hosting New Png

Co to jest hosting ?

Co to jest hosting? Hosting jest podstawą działania wszystkich witryn internetowych, z których korzystamy na co dzień. Mimo to wielu z nas nie wie, czym …

Czytaj dalej →
Blog Dobra Strona Www

Dobra strona www

Dobra strona www, czyli jaka? Dobrze zaprojektowana strona internetowa może skutecznie przyciągać klientów do Twojego biznesu i realnie zwiększyć osiągane przez Ciebie zyski. Z drugiej …

Czytaj dalej →
Blog Certyfikat Ssl

Co to jest certyfikat SSL ?

Co to jest certyfikat SSL ? Niezależnie od tego czy prowadzisz własny biznes w internecie, czy przesyłasz na serwer prywatne pliki, albo administrujesz blogiem poświęconym …

Czytaj dalej →
Blog Jak Pozyskac Ruch

Jak pozyskać ruch ?

Jak pozyskać ruch na stronie? Czy wiesz, kiedy Twoja strona internetowa będzie skuteczna? Wtedy, kiedy będzie przyciągała wielu użytkowników. Prowadząc działania na rzecz zwiększenia ruchu …

Czytaj dalej →
Blog Czym Jest Konwersja

Czym jest konwersja ruchu ?

Jak zamienić odwiedzających stronę w płacących klientów ? Twoja strona internetowa powinna stanowić dobre wsparcie dla Twojego biznesu, czyli nie tylko być „słupem ogłoszeniowym”, ale, …

Czytaj dalej →
Blog Mobilne Biuro

Mobilne aplikacje biurowe

Mobilne aplikacje biurowe – które wybrać? W ostatnich latach coraz większą popularność wśród przedsiębiorców zyskują gotowe zestawy narzędzi internetowych, służące do zarządzania firmą. Proponują je …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Hosting Wybrac

Jak wybierać hosting?

Na co zwracać uwagę wybierając hosting? Szukając hostingu na pewno przejrzałeś wiele ofert i zwróciłeś uwagę, że dominują wśród nich usługi, takie jak: hosting prywatny, …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Transfer Domeny

Transfer domeny

Transfer domeny – jak to zrobić? Posiadasz już domenę internetową, ale nie zadowala Cię poziom usług obecnego rejestratora? Twój usługodawca podniósł opłaty za utrzymanie domeny? …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Jaki certyfikat wybrać ?

Jaki certyfikat SSL wybrać? Na rynku dostępne są różne rodzaje certyfikatów SSL. Każdy z nich oferuje różny zakres działania i będzie odpowiedni dla innego rodzaju …

Czytaj dalej →
Blog Pakiet Opieki

Pakiet Opieki

Najważniejsze zasady dbania o stronę internetową Każda witryna internetowa była inwestycją czasu i pieniędzy, dlatego warto prawidłowo o nią dbać, żeby ta inwestycja opłaciła się …

Czytaj dalej →
Blog Przenoszenie Hostingu

Przenoszenie hostingu

Jak wygląda przenoszenie hostingu do uti.pl? Na rynku usług internetowych działa obecnie wiele firm, dlatego może zdarzyć się, że oferta, na którą się zdecydowałeś, nie …

Czytaj dalej →
Blog Mobilnosc 80

Mobilność strony internetowej

Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna? Wiele mówi się, o tym, że dobra strona internetowa powinna być mobilna, a witryna, która nie będzie …

Czytaj dalej →
Close Menu