Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google?

Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko domysły, a inne zostały odkryte metodą prób i błędów. O czym właściwie mowa? O czynnikach rankingowych, czyli o tym, co konkretnie wpływa na pozycję strony internetowej w rankingu wyszukiwarki Google. Poniżej przedstawiamy najważniejsze i najciekawsze z nich, a także podpowiadamy, co robić, aby być widocznym w Google.

Nie jest tajemnicą, że algorytmy indeksujące wyszukiwarki Google biorą pod uwagę więcej niż 200 czynników, które decydują o pozycji konkretnej strony na liście wyników wyszukiwania. Sekretem internetowego giganta pozostaje natomiast wiedza, jakimi konkretnie wytycznymi kierują się jego roboty. Czynniki rankingowe to nieustannie gorący temat wśród entuzjastów e-marketingu, SEO i tworzenia stron www, którzy prowadzą własne eksperymenty, badania naukowe, czy tworzą teorie mające odsłonić chociaż rąbek tej tajemnicy. Zadanie jest tym trudniejsze, że Google regularnie aktualizuje swoje algorytmy, a z każdym z nich czynniki ulegają mniej lub bardziej poważnym zmianom.

Ale czy jest się czego bać? I co w takim razie wpływa na widoczność strony w wyszukiwarce? Poniżej przedstawiamy najważniejsze, najciekawsze, a także najdziwniejsze czynniki rankingowe stosowane przez Google.

Wiek, historia i czas trwania rejestracji domeny

Im dłużej dana domena działa w Internecie – tym lepiej. Około 60% najpopularniejszych stron w sieci to domeny, które mają więcej niż 3 lata. Z czego to wynika? Regularnie utrzymywana domena jest bardziej zaufana, a także lepiej „przejrzana” przez roboty Google, niż nowa i niepewna.

Skoro mowa o długo istniejących domenach, dla osób decydujących się na zakup „używanej” duże znaczenie powinna mieć historia domeny. Domena o niechlubnej historii, nawet po całkowitej zmianie przypisanej do niej witryny, nie będzie wzbudzała zaufania algorytmu. Co ciekawe, po zmianie danych właściciela domeny w serwisie whois można wystąpić o wyczyszczenie historii danej domeny.

Dla Google ma znaczenie nie tylko, jak długo istnieje domena i co się na niej dotychczas działo, ale też to, jakie ma perspektywy na przyszłość. Dlaczego? Z oficjalnego komunikatu Google wynika, że witryny godne zaufania i wysokiej jakości są zazwyczaj opłacane na kilka lat do przodu, w przeciwieństwie do tych, które służą jakiemuś (często szemranemu) celowi przez kilka miesięcy i upadają.

Treść na stronie

Algorytmy Google korzystają z tzw. crawlerów, czyli robotów „przechodzących” stronę linijka po linijce i na tej podstawie oceniają jej wiarygodność. Dokładnej analizie poddają między innymi treść, na którą natrafią.

Co sprawdzają? Długość tekstu (dłuższy tekst jest lepszy niż krótki), zawartość multimediów (zdjęcia są lepsze niż brak zdjęć), ale też poprawność gramatyczną i ortograficzną treści, czy całościowe podejście do tematu (strony szeroko opisujące jakieś zagadnienie są lepiej opisywane niż te jedynie poruszające dany temat). Co ciekawe wyżej oceniana jest  też treść przedstawiona w postaci list i bullet pointów. A to jeszcze nie koniec: crawlery zwrócą też uwagę na aktualność treści, regularność aktualizacji strony, oryginalność zamieszczonych treści, czy… poziom trudności tekstu. Wyższe noty dostanie też treść, którą roboty uznają za przydatną dla internautów.

Budowa strony www

W tej „kategorii” też mamy do czynienia z szeregiem najróżniejszych wyznaczników. W 2019 roku do najważniejszych należą szybkość ładowania strony i odpowiednia architektura informacji. Odpowiednia, czyli przejrzysta i jasna – strona powinna zawierać tylko niezbędne zakładki, a kod stanowiący jej podstawę powinien być napisany schludnie i bez błędów. Ważna jest także obecność elementów multimedialnych (tak jak wyżej wspomnieliśmy w treści, ale nie tylko) oraz interaktywnych. Oceniane jest też generalne user experience, czyli zadowolenie użytkowników z odwiedzania strony w różnych przeglądarkach, na podstawie m.in. ruchu na stronie, czy ocen internautów.

Niezwykle istotne jest przystosowanie strony do urządzeń mobilnych. Ma ono zresztą znaczenie nie tylko dla algorytmów Google. Mobilność strony internetowej jest tak ważna, że poświęciliśmy jej odrębny wpis. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj: Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna?

Pozycjonowanie one-page

Czyli wszelkie działania na stronie, aktywnie zmierzające do poprawy jej pozycji w rankingu Google. W tym przypadku oceniane jest oczywiście zastosowanie i dobór słów kluczowych, zarówno w adresie domeny i subdomen, url strony (liczy się też jego długość), ale także w nagłówkach, podpisach grafik, zamieszczonej na stronie treści. Te czynniki są najlepiej zbadane i stanowią podstawę działań SEO.

Co ciekawe Google nie przepada za stronami, które są „przeoptymalizowane”, a nadmierne działania mające wywindować stronę na jak najwyższą pozycję będą karane i mogą odnieść efekt odwrotny do zamierzonego.

Interesuje Cię pozycjonowanie? Przeczytaj tekst, w którym mówimy wszystko, co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu.

Linki

Czyli w skrócie: uważaj, do kogo linkujesz i kto linkuje do Ciebie. Ogólna zasada mówi, że im więcej linków w sieci prowadzi do Twojej strony tym lepiej. W praktyce bywa różnie – jeśli te linki znajdują się na podejrzanych stronach o treści niskiej jakości i tzw. zapleczówkach, które powstają tylko w tym celu, możesz spodziewać się gorszego wyniku w indeksie. Podobnie działa to w drugą stronę: jeśli na Twojej stronie znajdują się odniesienia do tzw. bad neighbourhoods (złych sąsiedztw), Google nie uzna jej za zaufaną. Tacy niepożądani sąsiedzi to przede wszystkim podejrzane strony pożyczkowe i farmaceutyczne.

Google „lubi” natomiast linki do stron o wysokim autorytecie, cieszące się zaufaniem internautów, o charakterze rządowym lub naukowym. Na korzyść Twojej strony wpłynie także umieszczenie linku do niej, jako do źródła w artykule w Wikipedii.

Algorytmy Google ocenią też sposób umieszczenia linków na Twojej stronie, na przykład wyżej oceniane są linki wbudowane w tekst niż „wiszące” luzem.  Zwróć też uwagę na niedziałające linki –one potrafią skutecznie zepsuć wyniki w wyszukiwarce.

Co jeszcze lubi Google?

Na pozycję strony w rankingu wyszukiwarki wpływają mniej lub bardziej niespodziewane czynniki. I tak: zaufanie do Twojej strony podniesie posiadanie domeny z rozszerzeniem krajowym (w przeciwieństwie do funkcjonalnego), posiadanie zakładki „kontakt”  i „o nas”, podpięcie do Google Console i Google Analitycs, a także komentarze i wszelkie aktywności użytkowników, takie jak oceny i recenzje. Algorytmy Google oceniają też wysoko witryny sprzężone z różnymi mediami społecznościowymi – Facebookiem, Twitterem i Linkedin.

Ważnym dla robotów Google czynnikiem, zdecydowanie podnoszącym ich zaufanie do danej strony jest też zainstalowany w witrynie certyfikat SSL. Od 2014 roku firma przyznaje, że posiadanie przez witrynę oznaczenia https podnosi jej pozycję w rakingu.

Słowem podsumowania

Jak widzisz, czynniki wpływające na widoczność w Google można by wymieniać jeszcze przez kilka długich stron. W końcu jest ich ponad 200. Zatem podsumowując: co korzystnie wpłynie na pozycję Twojej strony w rankingu Google?

  • Posiadanie zaufanej, opłaconej do przodu i zabezpieczonej certyfikatem domeny
  • Odpowiedni dobór i wykorzystanie na stronie słów kluczowych – w treści, ale też w nagłówkach i w adresie domeny
  • Przejrzysta, dopracowana, przydatna i regularnie aktualizowana treść na stronie
  • Działające linki na stronie, zoptymalizowane obrazy, jasna architektura informacji
  • Linkowanie do zaufanych stron i linki do Twojej strony w takich witrynach
  • Połączenie strony z mediami społecznościowymi

To najważniejsze czynniki, o których warto pamiętać, aby Twoja strona internetowa, w którą inwestujesz czas i pieniądze, nie zniknęła w morzu treści, jakie zawiera internet.

Podziel się tym artykułem:

Mozę Cię zainteresować:

Pozycjonowanie - SEO

Najwyższa pozycja w sieci – pozycjonowanie SEO

Najwyższa pozycja w sieci – pozycjonowanie SEO Pozycjonowanie strony internetowej. SEO – Co to? Dlaczego? Warto? Pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization), to zbiór działań ...
Czytaj dalej →
certyfikat ssl

Backup www – szybkie i proste przywracanie danych

Bezpieczeństwo w sieci jest niezwykle istotne. Nasze życie prywatne i zawodowe coraz bardziej koncentruje się wokół danych online. Z uwagi na ataki cybernetyczne, awarie sprzętu ...
Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

W jaki sposób kalendarz rezerwacji usprawnia Twoją stronę www dla branży beauty?

Duża konkurencyjność to obecnie cecha charakterystyczna dla rynku kosmetycznego. Wysoki poziom oferowanych usług to już za mało, aby wyjść przed szereg. By utrzymać się w ...
Czytaj dalej →
Blog Dobra Strona Www

ESET PROTECT Entry – innowacyjne oprogramowanie antywirusowe

ESET PROTECT Entry – innowacyjne oprogramowanie antywirusowe W dzisiejszym dynamicznym środowisku online, gdzie zagrożenia cyfrowe stają się coraz bardziej złożone i wyrafinowane, oprogramowanie antywirusowe odgrywa ...
Czytaj dalej →
Wizytowka W Google Mapach

System rezerwacji online i jego zastosowanie w branży beauty

System rezerwacji online i jego zastosowanie w branży beauty. W dzisiejszych czasach, podczas gdy coraz częściej ułatwiamy sobie codzienność załatwianiem naszych spraw w świecie online, ...
Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Zagrożenia dla Stron Internetowych: Skutki Włamania i Zawirusowania

Strony internetowe stanowią obecnie nieodłączny element biznesu i komunikacji. Niestety, wraz z rozwojem technologii, pojawiają się również nowe zagrożenia dla bezpieczeństwa stron. Niezabezpieczone witryny są ...
Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

Sklep internetowy — Twój biznes w sieci, w który warto inwestować

Sklep internetowy — Twój biznes w sieci, w który warto inwestować W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, posiadanie dobrze zbudowanego sklepu internetowego to nie tylko korzyść, ...
Czytaj dalej →
Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy

Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy przed włamaniem

Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy przed włamaniem W dzisiejszym cyfrowym świecie, cyberbezpieczeństwo jest kluczowym aspektem dla każdego przedsiębiorcy działającego w internecie. Prowadzenie strony internetowej ...
Czytaj dalej →
14 Lead

Wyświetlaj opinie klientów na stronie internetowej. Narzędzie wspierające Twój biznes.

Opinie klientów są istotną częścią Twojego biznesu. Klienci dzielą się swoimi wrażeniami dotyczącymi procesu usługowego, dzięki czemu wiesz, w którą stronę się rozwijasz. Jeśli masz ...
Czytaj dalej →
Opinie UTI.PL

Opinie klientów, są kluczowe dla wyników sprzedażowych Twojego biznesu. Sprawdź dlaczego!

Opinie klientów, są kluczowe dla wyników sprzedażowych Twojego biznesu.  Opinie mają znaczenie – istotne fakty i liczby Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób opinie ...
Czytaj dalej →
Opinie o UTI.PL

Jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie

“Dodaj opinię o uti.pl”, czyli jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie  Opinie wystawiane przez Twoich klientów są i zawsze będą kluczowe dla rozwoju ...
Czytaj dalej →
Nowoczesny hosting w UTI.PL

Nowoczesna i profesjonalna strona internetowa dla Twojego biznesu beauty

Dlaczego warto skorzystać ze Strony Branżowej? Jeśli prowadzisz firmę w branży beauty, z pewnością wiesz, że liczy się zarówno wysoka jakość usług, jak i bycie ...
Czytaj dalej →
strony www internetowe

5 dodatków WordPress, które poprawią funkcjonalność Twojej strony

Jako użytkownik WordPressa prawdopodobnie znasz już ogromną gamę dodatków dostępnych do wykorzystania na Twojej stronie internetowej. Z drugiej strony — tak wiele opcji może przytłaczać ...
Czytaj dalej →
Kariera w UTI.PL

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy?

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy? 1 stycznia 2023 roku weszła w życie unijna Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza w ...
Czytaj dalej →
Ads

Google Ads – Co to jest i jakie niesie korzyści dla biznesu

Są jednym z najpopularniejszych systemów reklamowych dostępnych w internecie. Pozwalają docierać do potencjalnych klientów bezpośrednio na odwiedzanych przez nich stronach i w aplikacjach. A do ...
Czytaj dalej →
pozycjonowanie

Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Wyzwanie pozyskiwania klientów jest dobrze znane każdemu, kto prowadzi własną firmę. W biznesie offline pomaga nam w tym tradycyjna reklama, siedziba w atrakcyjnym miejscu czy ...
Czytaj dalej →
Domena internetowa

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony i sklepu

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego Czy domena Twojej strony internetowej może mieć wpływ na jej pozycjonowanie? Oczywiście! Spośród ponad dwustu czynników ...
Czytaj dalej →
hosting

Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO

  Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO Czy pozycja strony na liście wyników wyszukiwania może zależeć od używanego hostingu? Jak najbardziej! Jego parametry zaliczają ...
Czytaj dalej →
Wizytowka W Google Mapach

Wizytówki i opinie Google – narzędzie dla Twojej firmy

Firmowa wizytówka w Google, to coś więcej niż znacznik na mapie, pod którym można znaleźć Twoją firmę. To przydatne narzędzie biznesowe, które będzie skutecznie przyciągać ...
Czytaj dalej →
Opinie o UTI.PL

Newsletter jako narzędzie pozyskiwania klientów

Pozyskiwanie subskrybentów do newslettera Jeśli masz w głowie koncepcję – wiesz, o czym chcesz informować swoich klientów i w jaki sposób planujesz im to przedstawić, ...
Czytaj dalej →
Uti Blog Niezbedne Wtyczki

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej. Dostępne na rynku oprogramowania do zarządzania stronami internetowymi oferują niezliczone ilości wtyczek i rozszerzeń pozwalających na elastyczne dodawanie ...
Czytaj dalej →
UTI.PL - pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie on-page i off-page

Niezależnie od branży, tematyki czy przeznaczenia strona internetowa będzie najbardziej skuteczna wtedy, kiedy będzie widoczna na wysokim miejscu listy wyników wyszukiwarek internetowych. Całość działań, które ...
Czytaj dalej →
monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego ...
Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej ...
Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? ...
Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli ...
Czytaj dalej →
14 Lead

14 faktów o e-mail marketingu

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? ...
Czytaj dalej →
Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z ...
Czytaj dalej →
mobilne biuro uti.pl

Mobilne biuro – nasze wrażenia

Naszym klientom chcemy polecać tylko sprawdzone i dobrze znane nam narzędzia. Takie, z których sami lubimy korzystać i wiemy, że można na nich polegać w ...
Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

Narzędzia do pozyskiwania leadów sprzedażowych

Większa sprzedaż, wyższe zaufanie klientów i budowanie z nimi lepszych relacji – to tylko niektóre z zalet konwersji leadów sprzedażowych. Do osiągnięcia tych efektów możesz ...
Czytaj dalej →