Wizytówki i opinie Google – narzędzie dla Twojej firmy

Wizytówki i opinie Google – narzędzie dla Twojej firmy

Wizytowka W Google Mapach

Firmowa wizytówka w Google, to coś więcej niż znacznik na mapie, pod którym można znaleźć Twoją firmę. To przydatne narzędzie biznesowe, które będzie skutecznie przyciągać klientów do Twojego biznesu. W nowym wpisie na naszym blogu przeczytasz o tym, dlaczego warto je mieć. Podpowiadamy też, jak nie dać się negatywnym opiniom na Twoim profilu Google!

Internetowy gigant z doliny krzemowej oferuje swoim użytkownikom niemal niezliczone narzędzia, mające ułatwić im codzienne życie. Nie zapomina też o przedsiębiorcach. Z myślą o nich powstało narzędzie Moja Firma, czyli popularna „wizytówka” firmy. To świetne, ale czasem niedoceniane narzędzie biznesowe do rozwijania swojego wizerunku w sieci. Jak możesz je wykorzystać w swojej firmie? O tym opowiemy Ci w poniższym wpisie.

Jak działają wizytówki Google? To przede wszystkim narzędzie umożliwiające podpięcie, w konkretnej lokalizacji na mapie Google, prostej prezentacji przedsiębiorstwa, które działa w tym miejscu. Do podstawowych danych, jakie powinien zawierać każdy profil, należą: dane kontaktowe, godziny otwarcia czy opis oferowanych usług. Dodatkowo przedsiębiorca może uzupełnić swoją wizytówkę o niestandardowe godziny otwarcia, cennik usług, czy nawet możliwość rezerwacji wizyty lub stolika.

Wizytówki Google są jednak narzędziem interaktywnym – odwiedzający mają możliwość zadawania  pytań dotyczących danej firmy i wystawiania opinii w pięciogwiazdkowym systemie ocen z opcją rozszerzenia oceny o krótką recenzję.

Dlaczego warto założyć wizytówkę firmy w Google?

Zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna mieć wizytówkę w Google? Nie czekaj, aż zrobi to ktoś inny. Sytuacje, w których niezadowoleni klienci zakładają profil firmy w mapach Google, zdarzają się bardzo często i przysparzają przedsiębiorcom wiele kłopotu. Nie dość, że w internecie „wisi” negatywna opinia, to nie są w stanie nic z nią zrobić, bo ktoś inny ma władzę nad profilem ich własnej firmy.

Brzmi okropnie, prawda? Dlatego, jeśli Twoja firma jeszcze nie ma własnego profilu, załóż go już teraz.

W zamian zyskasz świetną prezentację swojej firmy w sieci. Google bardzo mocno wspiera swoje wizytówki i doskonale je pozycjonuje. Na liście wyników wyszukiwania wizytówki widoczne są nawet powyżej dobrze wypozycjonowanych stron wizerunkowych, co właściwie gwarantuje, że zainteresowany klient zobaczy Twoją firmę. Dodatkowo wizytówki są sprzężone z mapami Google – jeśli Twój potencjalny klient będzie szukał biznesu w swojej okolicy, Twoja firma od razu zostanie mu pokazana.

Jeśli Twój biznes dopiero startuje i nie ma jeszcze własnej strony internetowej, wizytówka będzie świetnym rozwiązaniem na ten „etap przejściowy”. Zaczniesz od razu budować obecność swojej firmy w sieci i nawiążesz dialog ze swoimi klientami.

Pytania i opinie – ważna funkcja wizytówek

Jak już wspominaliśmy, wizytówki Google to narzędzie interaktywne. Google bardzo mocno stawia na dialog i warto o tym pamiętać. Dlatego zwróć uwagę na dwie funkcje, z których mogą skorzystać Twoi klienci: pytania i opinie.

Pytania zadają zazwyczaj osoby dopiero zainteresowane skorzystaniem z Twoich usług. Staraj się zawsze na nie odpowiadać i udzielać wyczerpujących odpowiedzi. W ten sposób pokażesz swoim klientom, że zapraszasz ich do skorzystania z oferty Twojego biznesu i mogą liczyć na Twoje wsparcie także na późniejszym etapie, np. podczas wyboru konkretnego produktu.

Opinie w Google wystawiają osoby, które już znają Twój biznes i są zadowolone (lub nie!) z Twojej usługi. Opiniami dzielą się byli klienci, pracownicy, czasami przedstawiciele konkurencji. W zależności od podjętych przez Ciebie działań opinie mogą być Twoim sprzymierzeńcem lub najgorszym wrogiem Twojej firmy.

Jak wykorzystać opinie Google na swoją korzyść?

Cały czas pamiętaj, że profil Twojej firmy powinien być polem dialogu między Tobą i klientem, a nie monologu internautów, których wiadomości pozostają bez odpowiedzi.

Dlatego w zdecydowanej większości przypadków na opinie, zarówno te pozytywne, jak i negatywne warto odpowiedzieć. Jeśli ktoś podzielił się pozytywnymi wrażeniami związanymi z Tobą i Twoim biznesem – podziękuj. Zajmie Ci to tylko chwilę, a będzie dobrze wyglądać w oczach autora opinii i następnych osób odwiedzających Twój profil.

Jednak pozytywne opinie to temat stosunkowo łatwy. Prędzej, czy później, na profilu Twojej firmy z pewnością pojawią się też negatywne komentarze. Jak radzić sobie z głosami niezadowolonych klientów lub (tak też bywa) osób opłaconych przez konkurencję? Jeśli chcesz wyjść z tej sytuacji z twarzą, a nawet na niej zyskać, weź sobie do serca te rady:

·Zachowaj spokój. Nawet jeżeli negatywna opinia jest, Twoim zdaniem, niesłuszna, nie ulegaj pokusie wyrzucenia z siebie frustracji. Twoje odpowiedzi powinny prezentować wysoki poziom kultury osobistej i rzeczowości.

·Pamiętaj, że reprezentujesz swoją firmę, a Twoje odpowiedzi zobaczy nie tylko autor opinii, ale też wszystkie osoby, które w przyszłości odwiedzą profil Twojej firmy. Warto pokazać im, że nawet jeśli jakiś problem faktycznie się pojawił, potrafisz uznać swój błąd i dokładasz wszelkich starań, aby przykre sytuacje więcej się nie powtarzały.

·Przenieś rozmowę za kulisy. Nie twórz wielowarstwowych dyskusji w zakładce z opiniami. Zaproś niezadowolonego klienta do prywatnej rozmowy i podaj mu dane, pod którymi może się skontaktować z Twoją firmą. Pamiętaj, że może zechcieć skorzystać z tej opcji, więc jeśli prosisz go o przysłanie maila, trzeba będzie mu odpowiedzieć! Inaczej może czekać na Ciebie kolejny, jeszcze bardziej negatywny komentarz.

·Szukaj polubownego rozwiązania. Pokaż, że  gdy trzeba, potrafisz iść na kompromisy i chcesz tego, co najlepsze nie tylko dla siebie, ale przede wszystkim dla Twoich klientów.

·Bądź rzeczowy. Niezadowolony klient stawia konkretne zarzuty, ale Ty masz mocny argument, że sytuacja wyglądała inaczej? Bez emocji i docinków przedstaw swoją wersję wydarzeń. Bez przesadnego wchodzenia w szczegóły pokaż, że ten medal ma dwie strony.

·Pamiętaj, że czasami warto odpuścić. Są sytuacje, w których szkoda Twoich nerwów, albo takie, w których nie masz możliwości rzeczowej reakcji – na przykład, kiedy opinia jest chaotyczna i nieskładna, albo składa się z jednej gwiazdki, bez komentarza. Jak na nie odpowiedzieć? Czasami nie warto.

·Znaj swoje prawa. Google umożliwia zgłoszenie negatywnych i krzywdzących opinii – jeśli nie ma innego wyjścia, możesz skorzystać z tej możliwości. Warto jednak mieć na uwadze dwie rzeczy: po pierwsze, Gogole nie usuwa recenzji składających się z jednej gwiazdki bez żadnego komentarza, a po drugie, autor opinii dostanie informację o zgłoszeniu jego wypowiedzi i jeśli opinii nie uda się usunąć, może o tym opowiedzieć na forum publicznym.

Siedem powyższych porad można streścić w jednym zdaniu: pamiętaj, że profil Twojej firmy to jej wizytówka. Odpowiednio przygotowana prezentacja firmy w Google to narzędzie skuteczne w wymiarze praktycznym – działa na Twoich realnych, lokalnych klientów i jest mocno osadzone w konkretnej lokalizacji. Warto poświęcić czas na jej rzetelne opracowanie, a ona „odwdzięczy się” przyciąganiem kolejnych klientów dla Twojej firmy.

Podziel się tym artykułem:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Mozę Cię zainteresować:

Newsletter

Newsletter jako narzędzie pozyskiwania klientów

Pozyskiwanie subskrybentów do newslettera Jeśli masz w głowie koncepcję – wiesz, o czym chcesz informować swoich klientów i w jaki sposób planujesz im to przedstawić, …

Czytaj dalej →
Uti Blog Niezbedne Wtyczki

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej. Dostępne na rynku oprogramowania do zarządzania stronami internetowymi oferują niezliczone ilości wtyczek i rozszerzeń pozwalających na elastyczne dodawanie …

Czytaj dalej →
155184006 733181240899619 7499211395304741594 N

Pozycjonowanie on-page i off-page

Niezależnie od branży, tematyki czy przeznaczenia strona internetowa będzie najbardziej skuteczna wtedy, kiedy będzie widoczna na wysokim miejscu listy wyników wyszukiwarek internetowych. Całość działań, które …

Czytaj dalej →
monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego …

Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej …

Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? …

Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli …

Czytaj dalej →
Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google? Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko …

Czytaj dalej →
14 Lead

14 faktów o e-mail marketingu

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? …

Czytaj dalej →
Domena W Uti

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z …

Czytaj dalej →
mobilne biuro uti.pl

Mobilne biuro – nasze wrażenia

Naszym klientom chcemy polecać tylko sprawdzone i dobrze znane nam narzędzia. Takie, z których sami lubimy korzystać i wiemy, że można na nich polegać w …

Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

Narzędzia do pozyskiwania leadów sprzedażowych

Większa sprzedaż, wyższe zaufanie klientów i budowanie z nimi lepszych relacji – to tylko niektóre z zalet konwersji leadów sprzedażowych. Do osiągnięcia tych efektów możesz …

Czytaj dalej →
Uti Blog Wszystko O Pozycjonowaniu

Wszystko o pozycjonowaniu

Nasi klienci zadają nam wiele pytań – i bardzo dobrze, bo kto pyta nie błądzi. Często te same wątpliwości ma wiele osób, dlatego zebraliśmy te …

Czytaj dalej →
Wordpress Blog

Czy warto budować stronę w WordPress?

Pośród systemów do tworzenia i zarządzania treścią stron internetowych od lat króluje aplikacja WordPress. Czy najpopularniejszy CMS faktycznie jest najlepszy? Dzisiaj na naszym blogu sprawdzamy, …

Czytaj dalej →
Blog Mobilnosc 80

Mobilność strony internetowej

Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna? Wiele mówi się, o tym, że dobra strona internetowa powinna być mobilna, a witryna, która nie będzie …

Czytaj dalej →
Blog Przenoszenie Hostingu

Przenoszenie hostingu

Jak wygląda przenoszenie hostingu do uti.pl? Na rynku usług internetowych działa obecnie wiele firm, dlatego może zdarzyć się, że oferta, na którą się zdecydowałeś, nie …

Czytaj dalej →
Blog Pakiet Opieki

Jak dbać o stronę ?

Najważniejsze zasady dbania o stronę internetową Każda witryna internetowa była inwestycją czasu i pieniędzy, dlatego warto prawidłowo o nią dbać, żeby ta inwestycja opłaciła się …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Jaki certyfikat wybrać ?

Jaki certyfikat SSL wybrać? Na rynku dostępne są różne rodzaje certyfikatów SSL. Każdy z nich oferuje różny zakres działania i będzie odpowiedni dla innego rodzaju …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Transfer Domeny

Transfer domeny

Transfer domeny – jak to zrobić? Posiadasz już domenę internetową, ale nie zadowala Cię poziom usług obecnego rejestratora? Twój usługodawca podniósł opłaty za utrzymanie domeny? …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Hosting Wybrac

Jak wybierać hosting?

Na co zwracać uwagę wybierając hosting? Szukając hostingu na pewno przejrzałeś wiele ofert i zwróciłeś uwagę, że dominują wśród nich usługi, takie jak: hosting prywatny, …

Czytaj dalej →
Blog Jaka Wybrac Domene

Jak wybrać domenę ?

Jak wybrać domenę internetową, która przyciągnie klientów? Nazwa domeny internetowej Twojego biznesu jest niezwykle istotna: będzie widoczna na Twoich materiałach promocyjnych, wizytówkach, w różnych miejscach …

Czytaj dalej →
Blog Mobilne Biuro

Mobilne aplikacje biurowe

Mobilne aplikacje biurowe – które wybrać? W ostatnich latach coraz większą popularność wśród przedsiębiorców zyskują gotowe zestawy narzędzi internetowych, służące do zarządzania firmą. Proponują je …

Czytaj dalej →
Blog Czym Jest Konwersja

Czym jest konwersja ruchu ?

Jak zamienić odwiedzających stronę w płacących klientów ? Twoja strona internetowa powinna stanowić dobre wsparcie dla Twojego biznesu, czyli nie tylko być „słupem ogłoszeniowym”, ale, …

Czytaj dalej →
Blog Jak Pozyskac Ruch

Jak pozyskać ruch ?

Jak pozyskać ruch na stronie? Czy wiesz, kiedy Twoja strona internetowa będzie skuteczna? Wtedy, kiedy będzie przyciągała wielu użytkowników. Prowadząc działania na rzecz zwiększenia ruchu …

Czytaj dalej →
Blog Certyfikat Ssl

Co to jest certyfikat SSL ?

Co to jest certyfikat SSL ? Niezależnie od tego czy prowadzisz własny biznes w internecie, czy przesyłasz na serwer prywatne pliki, albo administrujesz blogiem poświęconym …

Czytaj dalej →
Blog Dobra Strona Www

Dobra strona www

Dobra strona www, czyli jaka? Dobrze zaprojektowana strona internetowa może skutecznie przyciągać klientów do Twojego biznesu i realnie zwiększyć osiągane przez Ciebie zyski. Z drugiej …

Czytaj dalej →
Uti Hosting New Png

Co to jest hosting ?

Co to jest hosting? Hosting jest podstawą działania wszystkich witryn internetowych, z których korzystamy na co dzień. Mimo to wielu z nas nie wie, czym …

Czytaj dalej →
Blog Domena

Czym jest domena ?

Czym jest domena internetowa? Jeśli chcesz zaistnieć w sieci i skutecznie zapisać się w pamięci swoich klientów, niezbędna będzie Ci dobra domena internetowa. To oczywiście …

Czytaj dalej →
Grafikaglowna05

MULTICLOUD – co to jest ?

MultiCloud – wszystkie elementy Twojego sukcesu w jednym miejscu Wyobraź sobie puzzle układane przez Ciebie w dzieciństwie. Wiele połączonych elementów tworzy spójną całość i dzięki …

Czytaj dalej →
UTI Logo 500x400

Zmieniamy się dla Ciebie!

Zmieniamy się dla Ciebie! – zobacz uti.pl w nowej odsłonie. Jako firma z wieloletnim doświadczeniem wiemy, jak ważny jest rozwój. Nieustannie pracujemy nad tym, aby …

Czytaj dalej →