Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Jak pozyskiwać klientów w internecie?

pozycjonowanie

Wyzwanie pozyskiwania klientów jest dobrze znane każdemu, kto prowadzi własną firmę. W biznesie offline pomaga nam w tym tradycyjna reklama, siedziba w atrakcyjnym miejscu czy chociażby polecenia od zadowolonych klientów. Ale w jaki sposób pozyskać klientów w sieci? Podpowiadamy 6 sprawdzonych sposobów.

Pozyskiwanie klientów dla biznesu to długofalowy proces. Zgodnie z zasadą lejka sprzedażowego musisz najpierw sprawić, by napotkali Twój produkt, zainteresowali się nim, poznali go dokładniej, a następnie dokonali zakupu. Oczywiście cały proces trzeba przeprowadzić tak, żeby klienci, zadowoleni z poziomu usług chcieli ponownie z nich skorzystać.

Na szczęście do dyspozycji mamy szeroki wachlarz narzędzi, które pozwolą nam pozyskać i zbudować grono klientów dla biznesu w internecie.

1.   Strona internetowa

Prowadzisz własny biznes? Musisz istnieć w sieci. Posiadanie konta firmowego w mediach społecznościowych to dziś minimum. Do prezentacji Twojej oferty najlepiej sprawdzi się własna strona internetowa.

Będzie Twoim własnym miejscem w internecie, które pozwoli Ci pokazać swoje produkty i usługi czy opinie zadowolonych klientów. To na niej umieścisz zdjęcia, zbudujesz eksperckiego bloga, opowiesz klientom o najnowszych promocjach albo pokażesz przykłady Twoich ostatnich realizacji. I oczywiście – pozwoli Ci sprzedawać produkty przez internet.

 

Będzie stanowić też centrum działań promocyjnych, o których przeczytasz w kolejnych punktach, dlatego warto zabrać, aby była przyjazna i wartościowa dla odwiedzających.

Pozyskiwanie klientów od UTI.PL

Efektywne sposoby pozyskiwania klientów – Pozycjonowanie, Google Ads, Mailing Profilowany. 

Zobacz w jaki sposób UTI pomaga rozwijać się klientom, którzy skorzystali z naszej propozycji! 

konwersja lead

 

2.   Pozycjonowanie

Pozycjonowanie obejmuje wszystkie działania, które mają zwiększyć Twoją widoczność w internecie. Wysoka widoczność przekłada się na wyższą liczbę kontaktów z Twoją firmą, a co za tym idzie – większą liczbę klientów.

Jeśli chcesz zaistnieć w internecie, szczególnie działając w wysoce konkurencyjnej branży, pozycjonowanie to podstawa. Działania SEO wewnątrz strony (optymalizacja nagłówków i obrazów, umieszczanie w treści najważniejszych słów kluczowych, bieżąca aktualizacja wtyczek) oraz na zewnątrz (budowanie autorytetu strony) sprawią, że Twoja witryna będzie jedną z pierwszych odpowiedzi na zapytanie Twoich klientów.

3.   Blog firmowy

Tworzenie własnego bloga firmowego poniekąd wiąże się z pozycjonowaniem. Teksty odpowiadające na pytania zadawane przez internautów, zawierające słowa kluczowe, będą pozytywnie wpływać na widoczność Twojej strony w internecie.

Z drugiej strony, dostarczając swoim klientom ciekawych i merytorycznych treści, będziesz budować wizerunek eksperta. Twoja strona stanie się dla nich dodatkowym źródłem wiedzy, z którego będą korzystać w razie potrzeby.

4.   Reklamy w Google

Reklamy Google pozwolą Ci w wygodny sposób docierać do określonych grup odbiorców w wybranych przez Ciebie obszarach tematycznych. Przygotowanie kampanii możesz zlecić naszemu specjaliście – wystarczy, że dostarczysz mu podstawowych informacji i określisz budżet, a Twoje reklamy pojawią się na odwiedzanych przez Klientów stronach internetowych i w mediach społecznościowych, np. na YouTube. Ekspert UTI.PL przygotuje i zoptymalizuje kampanię, a Ty będziesz cieszyć się zwiększonym ruchem na swojej stronie internetowej i nowymi klientami.

5.   Mailing profilowany

Badania opinii jednoznacznie wskazują, że Polacy lubią dostawać maile i czytają newslettery, które subskrybują. Między innymi dlatego e-mail marketing to jeden z najskuteczniejszych sposobów docierania do nowych i aktualnych klientów.

Mailing profilowany to bardzo precyzyjna odmiana e-mail marketingu. Pozwoli Ci dotrzeć do odbiorców, którzy wyrazili zainteresowanie Twoimi produktami (przez zapis do konkretnych grup mailingowych) i nie przepalać budżetu na szeroką dystrybucję wiadomości do przypadkowych osób.

W ramach usługi mailingu profilowanego w UTI.PL możesz wybrać liczbę odbiorców Twojej wiadomości. Dodatkowo nasi specjaliści dołożą starań, by był on estetyczny i przeprowadzą jego wysyłkę dla Ciebie. Wystarczy, że zadbasz o ciekawe informacje dla potencjalnych Klientów, a my zajmiemy się resztą.

6.   Opinie i wizytówki Google

Wiele osób zapomina o tym, jak ważne dla pozyskiwania klientów są opinie i wizytówka firmy w Google. To najczęściej pierwszy kontakt Klientów z Twoją marką. Warto więc o nie zadbać: począwszy od uzupełnienia niezbędnych informacji, takich jak adres, godziny otwarcia czy odnośnik do strony internetowej, skończywszy na monitorowaniu komentarzy. Pozytywne opinie i wysokie oceny będą dla wielu internautów ważnym wyznacznikiem, że z Twoich usług warto skorzystać.

O tym, dlaczego opinie i wizytówki Google są ważne oraz jak o nie zadbać pisaliśmy na naszym blogu – sprawdź!

 

 

Pozyskiwanie Klientów w internecie jest niezbędne dla rozwoju Twojego biznesu. Najważniejsze narzędzia oraz fachową pomoc specjalistów znajdziesz w UTI.PL. Jeśli chcesz rozwijać swój biznes, skontaktuj się z naszym Konsultantem i sprawdź, co możemy razem osiągnąć!  

Podziel się tym artykułem:

Mozę Cię zainteresować:

Nowoczesny hosting w UTI.PL

Nowoczesna i profesjonalna strona internetowa dla Twojego biznesu beauty

Jeśli prowadzisz firmę w branży beauty, z pewnością wiesz, że liczy się zarówno wysoka jakość usług, jak i bycie na bieżąco z innowacjami w branży. …

Czytaj dalej →
strony www internetowe

5 dodatków WordPress, które poprawią funkcjonalność Twojej strony

Jako użytkownik WordPressa prawdopodobnie znasz już ogromną gamę dodatków dostępnych do wykorzystania na Twojej stronie internetowej. Z drugiej strony — tak wiele opcji może przytłaczać …

Czytaj dalej →
Kariera w UTI.PL

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy?

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy? 1 stycznia 2023 roku weszła w życie unijna Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza w …

Czytaj dalej →
Ads

Google Ads – Co to jest i jakie niesie korzyści dla biznesu

Są jednym z najpopularniejszych systemów reklamowych dostępnych w internecie. Pozwalają docierać do potencjalnych klientów bezpośrednio na odwiedzanych przez nich stronach i w aplikacjach. A do …

Czytaj dalej →
Domena internetowa

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony i sklepu

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego Czy domena Twojej strony internetowej może mieć wpływ na jej pozycjonowanie? Oczywiście! Spośród ponad dwustu czynników …

Czytaj dalej →
hosting

Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO

  Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO Czy pozycja strony na liście wyników wyszukiwania może zależeć od używanego hostingu? Jak najbardziej! Jego parametry zaliczają …

Czytaj dalej →
Wizytowka W Google Mapach

Wizytówki i opinie Google – narzędzie dla Twojej firmy

Firmowa wizytówka w Google, to coś więcej niż znacznik na mapie, pod którym można znaleźć Twoją firmę. To przydatne narzędzie biznesowe, które będzie skutecznie przyciągać …

Czytaj dalej →
Newsletter

Newsletter jako narzędzie pozyskiwania klientów

Pozyskiwanie subskrybentów do newslettera Jeśli masz w głowie koncepcję – wiesz, o czym chcesz informować swoich klientów i w jaki sposób planujesz im to przedstawić, …

Czytaj dalej →
Uti Blog Niezbedne Wtyczki

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej. Dostępne na rynku oprogramowania do zarządzania stronami internetowymi oferują niezliczone ilości wtyczek i rozszerzeń pozwalających na elastyczne dodawanie …

Czytaj dalej →
UTI.PL - pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie on-page i off-page

Niezależnie od branży, tematyki czy przeznaczenia strona internetowa będzie najbardziej skuteczna wtedy, kiedy będzie widoczna na wysokim miejscu listy wyników wyszukiwarek internetowych. Całość działań, które …

Czytaj dalej →
monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego …

Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej …

Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? …

Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli …

Czytaj dalej →
Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google? Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko …

Czytaj dalej →
14 Lead

14 faktów o e-mail marketingu

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? …

Czytaj dalej →
Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z …

Czytaj dalej →
mobilne biuro uti.pl

Mobilne biuro – nasze wrażenia

Naszym klientom chcemy polecać tylko sprawdzone i dobrze znane nam narzędzia. Takie, z których sami lubimy korzystać i wiemy, że można na nich polegać w …

Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

Narzędzia do pozyskiwania leadów sprzedażowych

Większa sprzedaż, wyższe zaufanie klientów i budowanie z nimi lepszych relacji – to tylko niektóre z zalet konwersji leadów sprzedażowych. Do osiągnięcia tych efektów możesz …

Czytaj dalej →
Uti Blog Wszystko O Pozycjonowaniu

Wszystko o pozycjonowaniu

Nasi klienci zadają nam wiele pytań – i bardzo dobrze, bo kto pyta nie błądzi. Często te same wątpliwości ma wiele osób, dlatego zebraliśmy te …

Czytaj dalej →
Wordpress Blog

Czy warto budować stronę w WordPress?

Pośród systemów do tworzenia i zarządzania treścią stron internetowych od lat króluje aplikacja WordPress. Czy najpopularniejszy CMS faktycznie jest najlepszy? Dzisiaj na naszym blogu sprawdzamy, …

Czytaj dalej →
Blog Mobilnosc 80

Mobilność strony internetowej

Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna? Wiele mówi się, o tym, że dobra strona internetowa powinna być mobilna, a witryna, która nie będzie …

Czytaj dalej →
Przenoszenie hostingu do najlepszej firmy UTI.PL

Przenoszenie hostingu

Jak wygląda przenoszenie hostingu do uti.pl? Na rynku usług internetowych działa obecnie wiele firm, dlatego może zdarzyć się, że oferta, na którą się zdecydowałeś, nie …

Czytaj dalej →
Blog Pakiet Opieki

Jak dbać o stronę ?

Najważniejsze zasady dbania o stronę internetową Każda witryna internetowa była inwestycją czasu i pieniędzy, dlatego warto prawidłowo o nią dbać, żeby ta inwestycja opłaciła się …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Jaki certyfikat wybrać ?

Jaki certyfikat SSL wybrać? Na rynku dostępne są różne rodzaje certyfikatów SSL. Każdy z nich oferuje różny zakres działania i będzie odpowiedni dla innego rodzaju …

Czytaj dalej →
Jak wykonać transfer domeny?

Transfer domeny

Transfer domeny – jak to zrobić? Posiadasz już domenę internetową, ale nie zadowala Cię poziom usług obecnego rejestratora? Twój usługodawca podniósł opłaty za utrzymanie domeny? …

Czytaj dalej →
Jaki hosting wybrać w UTI.PL

Jak wybierać hosting?

Na co zwracać uwagę wybierając hosting? Szukając hostingu na pewno przejrzałeś wiele ofert i zwróciłeś uwagę, że dominują wśród nich usługi, takie jak: hosting prywatny, …

Czytaj dalej →
Wybór domeny to krok do wzrostu Twojej firmy - UTI.PL

Jak wybrać domenę ?

Jak wybrać domenę internetową, która przyciągnie klientów? Nazwa domeny internetowej Twojego biznesu jest niezwykle istotna: będzie widoczna na Twoich materiałach promocyjnych, wizytówkach, w różnych miejscach …

Czytaj dalej →
Blog Mobilne Biuro

Mobilne aplikacje biurowe

Mobilne aplikacje biurowe – które wybrać? W ostatnich latach coraz większą popularność wśród przedsiębiorców zyskują gotowe zestawy narzędzi internetowych, służące do zarządzania firmą. Proponują je …

Czytaj dalej →
Blog Czym Jest Konwersja

Czym jest konwersja ruchu ?

Jak zamienić odwiedzających stronę w płacących klientów ? Twoja strona internetowa powinna stanowić dobre wsparcie dla Twojego biznesu, czyli nie tylko być „słupem ogłoszeniowym”, ale, …

Czytaj dalej →