Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego sprawdzanie, o czym piszą media branżowe – na tym właśnie polega monitoring internetu. Ale czy ten wysiłek się opłaca? Czy warto poświęcać czas i pieniądze na pozyskiwanie takich informacji? Oczywiście! Z poniższego tekstu dowiesz się, jakie korzyści przyniesie Twojej firmie monitorowanie swojej marki w sieci. 

Już na wstępie opisaliśmy, na czym polega monitoring internetu. Warto wyjaśnić także, w jaki sposób się go prowadzi i wykorzystuje. A więc: monitorowanie internetu odbywa się przy pomocy dedykowanego oprogramowania, które analizuje wybrane przez użytkownika frazy kluczowe, hasła, adresy www, opisy itp., a następnie na ich podstawie tworzy raporty i statystyki. Z tych raportów i statystyk możesz dowiedzieć się, np. jak często jakieś słowo zostało wpisane do wyszukiwarki internetowej, ile artykułów pojawiło się na dany temat, czy jak aktywny był dany nadawca w sieci.

Jakie korzyści może przynieść Ci analiza pozyskanych informacji?

  1. Znajomość i przewidywanie trendów w Twojej branży

Bycie na bieżąco z nowinkami z branży, w której działasz, to absolutne minimum skutecznego prowadzenia biznesu. Żeby nie tylko utrzymać się na powierzchni, ale i wyprzedzić konkurencję najlepiej jest przewidywać nadchodzące trendy. To możliwe dzięki odpowiedniemu monitorowaniu mediów poprzez obserwację słów kluczowych związanych z branżą. W raporcie dostarczonym przez program do monitoringu znajdziesz informacje, które pozwolą Ci odpowiedzieć na różne pytania, np.: o czym aktualnie mówi się w branży, z jakimi nowymi zjawiskami mamy do czynienia, co zyskuje popularność za granicą  i niedługo może zagościć także w naszym kraju.

Na podstawie analizy tych informacji możesz udoskonalić swoją ofertę, przygotować się na wzmożony popyt na konkretne produkty, albo z drugiej strony – zrezygnować z czegoś, co już wychodzi z mody.

  1. Wiedza o działaniach konkurencji

A skoro mowa o byciu na bieżąco – dobrze byłoby wiedzieć, co szykuje konkurencja, prawda? Program do monitoringu mediów możesz skonfigurować w taki sposób, aby dostarczał Ci wiedzy na temat działań konkurencji, na przykład: jakie informacje publikuje w mediach, w jakich miejscach pojawiają się wzmianki na jej temat, na jakich forach i portalach udzielają się jej przedstawiciele, a także, w jakim kontekście piszą o niej internauci.

Dzięki temu będziesz mieć możliwość stałego nadążania za swoją konkurencją, a nierzadko nauki na jej błędach, których Ty nie będziesz popełniać.

  1. Szybkie reagowanie na aktywność klientów

Obserwacja konkurencji jest ważna, ale w biznesie działasz przede wszystkim z klientami. Dzięki obserwacji słów kluczowych, takich jak nazwa Twojej firmy, jej dane adresowe, oferowane przez Ciebie usługi i innych związanych z branżą, „podejrzysz”, w jaki sposób piszą o Tobie w internecie, np. na forach, czy w mediach społecznościowych. Jeśli gdzieś pojawi się negatywna lub pozytywna opinia o Twojej firmie, będziesz mieć możliwość szybkiego podziękowania albo zareagowania na taki wpis.

Dodatkowo zobaczysz, jakie wątpliwości i pytania najczęściej dręczą Twoich klientów i jeśli szybko na nie zareagujesz, Ty i Twoja firma będziecie skutecznie budować wizerunek eksperta w Twojej branży.

  1. Lepsze dopasowanie fraz kluczowych i SEO

Na naszym blogu wielokrotnie wspominaliśmy, jak ważne są działania SEO i optymalizacja Twoich witryn pod tym kątem. Wiemy też, że dobranie najlepszych fraz kluczowych dla Twojego biznesu nie jest prostym zadaniem. Ułatwić je może program do monitorowania mediów, dzięki któremu szybko dostrzeżesz frazy najczęściej pojawiające się w kontekście Twojej marki i branży, które możesz potem wykorzystać do swoich celów biznesowych. Z kolei monitorowanie Twoich obecnych fraz kluczowych pozwoli Ci sprawdzić w praktyce, czy są dobrze dobrane i czy kierują Twoich klientów tam, gdzie sobie tego życzysz (czyli do Ciebie).

  1. Optymalizacja kosztów

Powyższe działania pozwolą Ci na lepszą optymalizację kosztów prowadzenia Twojego biznesu. Dowiesz się, np. jak dopasować ofertę Twojego przedsiębiorstwa, aby najlepiej odpowiadała trendom panującym w branży, w których miejscach warto się pojawiać i umieszczać reklamy. Zmierzysz także skuteczność prowadzonych przez siebie kampanii PR-owych i marketingowych (na przykład zobaczysz, jak dużo osób napisało o Twojej promocji).

Wszystko to pozwoli Ci w przyszłości lepiej zarządzać budżetem i inwestować czas oraz pieniądze dokładnie tam, gdzie są naprawdę potrzebne i przynoszą realne efekty, a nie tam, gdzie wydaje Ci się, że będą działać.

  1. Zwiększenie liczby klientów Twojej firmy

Podsumowując wszystkie powyższe punkty, warto powiedzieć, że każdy z nich posłuży jednemu głównemu celowi – zwiększeniu liczby klientów Twojej firmy.

Przyczyni się do tego zarówno odpowiednie zarządzanie wizerunkiem firmy, czyli szybkie reakcje na wpisy w sieci, udzielanie pomocy potencjalnym klientom, uważna obserwacja i analiza tego, co i jak pisze się o Twojej firmie, jak i obserwacja branży pozwalająca dopasowanie swojej oferty i przygotowanie się na to, o czym inni jeszcze nie wiedzą. Śledzenie działań konkurencji pozwoli Ci na podjęcie podobnych (albo lepszych!) akcji promocyjnych, czy strategicznych i przyciągnie do Ciebie nowe osoby. Ostatecznie – optymalizacja SEO sprawi, że klientom będzie po prostu łatwiej dotrzeć do Ciebie i Twojego przedsiębiorstwa.

Zastanawiasz się, czy to jest dla Ciebie? Zadzwoń do nas lub napisz przez maila albo formularz na stronie. Nasz konsultant chętnie podpowie Ci, czy Twoja firma potrzebuje oprogramowania do monitorowania mediów i pomoże wybrać najkorzystniejszą dla Ciebie ofertę.

Podziel się tym artykułem:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Dodaj komentarz

Mozę Cię zainteresować:

UTI Logo 500x400

Zmieniamy się dla Ciebie!

Zmieniamy się dla Ciebie! – zobacz uti.pl w nowej odsłonie. Jako firma z wieloletnim doświadczeniem wiemy, jak ważny jest rozwój. Nieustannie pracujemy nad tym, aby …

Czytaj dalej →
Grafikaglowna05

MULTICLOUD – co to jest ?

MultiCloud – wszystkie elementy Twojego sukcesu w jednym miejscu Wyobraź sobie puzzle układane przez Ciebie w dzieciństwie. Wiele połączonych elementów tworzy spójną całość i dzięki …

Czytaj dalej →
Blog Domena

Czym jest domena ?

Czym jest domena internetowa? Jeśli chcesz zaistnieć w sieci i skutecznie zapisać się w pamięci swoich klientów, niezbędna będzie Ci dobra domena internetowa. To oczywiście …

Czytaj dalej →
Uti Hosting New Png

Co to jest hosting ?

Co to jest hosting? Hosting jest podstawą działania wszystkich witryn internetowych, z których korzystamy na co dzień. Mimo to wielu z nas nie wie, czym …

Czytaj dalej →
Blog Dobra Strona Www

Dobra strona www

Dobra strona www, czyli jaka? Dobrze zaprojektowana strona internetowa może skutecznie przyciągać klientów do Twojego biznesu i realnie zwiększyć osiągane przez Ciebie zyski. Z drugiej …

Czytaj dalej →
Blog Certyfikat Ssl

Co to jest certyfikat SSL ?

Co to jest certyfikat SSL ? Niezależnie od tego czy prowadzisz własny biznes w internecie, czy przesyłasz na serwer prywatne pliki, albo administrujesz blogiem poświęconym …

Czytaj dalej →
Blog Jak Pozyskac Ruch

Jak pozyskać ruch ?

Jak pozyskać ruch na stronie? Czy wiesz, kiedy Twoja strona internetowa będzie skuteczna? Wtedy, kiedy będzie przyciągała wielu użytkowników. Prowadząc działania na rzecz zwiększenia ruchu …

Czytaj dalej →
Blog Czym Jest Konwersja

Czym jest konwersja ruchu ?

Jak zamienić odwiedzających stronę w płacących klientów ? Twoja strona internetowa powinna stanowić dobre wsparcie dla Twojego biznesu, czyli nie tylko być „słupem ogłoszeniowym”, ale, …

Czytaj dalej →
Blog Mobilne Biuro

Mobilne aplikacje biurowe

Mobilne aplikacje biurowe – które wybrać? W ostatnich latach coraz większą popularność wśród przedsiębiorców zyskują gotowe zestawy narzędzi internetowych, służące do zarządzania firmą. Proponują je …

Czytaj dalej →
Blog Jaka Wybrac Domene

Jak wybrać domenę ?

Jak wybrać domenę internetową, która przyciągnie klientów? Nazwa domeny internetowej Twojego biznesu jest niezwykle istotna: będzie widoczna na Twoich materiałach promocyjnych, wizytówkach, w różnych miejscach …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Hosting Wybrac

Jak wybierać hosting?

Na co zwracać uwagę wybierając hosting? Szukając hostingu na pewno przejrzałeś wiele ofert i zwróciłeś uwagę, że dominują wśród nich usługi, takie jak: hosting prywatny, …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Transfer Domeny

Transfer domeny

Transfer domeny – jak to zrobić? Posiadasz już domenę internetową, ale nie zadowala Cię poziom usług obecnego rejestratora? Twój usługodawca podniósł opłaty za utrzymanie domeny? …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Jaki certyfikat wybrać ?

Jaki certyfikat SSL wybrać? Na rynku dostępne są różne rodzaje certyfikatów SSL. Każdy z nich oferuje różny zakres działania i będzie odpowiedni dla innego rodzaju …

Czytaj dalej →
Blog Pakiet Opieki

Jak dbać o stronę ?

Najważniejsze zasady dbania o stronę internetową Każda witryna internetowa była inwestycją czasu i pieniędzy, dlatego warto prawidłowo o nią dbać, żeby ta inwestycja opłaciła się …

Czytaj dalej →
Blog Przenoszenie Hostingu

Przenoszenie hostingu

Jak wygląda przenoszenie hostingu do uti.pl? Na rynku usług internetowych działa obecnie wiele firm, dlatego może zdarzyć się, że oferta, na którą się zdecydowałeś, nie …

Czytaj dalej →
Blog Mobilnosc 80

Mobilność strony internetowej

Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna? Wiele mówi się, o tym, że dobra strona internetowa powinna być mobilna, a witryna, która nie będzie …

Czytaj dalej →
Wordpress Blog

Czy warto budować stronę w WordPress?

Pośród systemów do tworzenia i zarządzania treścią stron internetowych od lat króluje aplikacja WordPress. Czy najpopularniejszy CMS faktycznie jest najlepszy? Dzisiaj na naszym blogu sprawdzamy, …

Czytaj dalej →
Uti Blog Wszystko O Pozycjonowaniu

Wszystko o pozycjonowaniu

Nasi klienci zadają nam wiele pytań – i bardzo dobrze, bo kto pyta nie błądzi. Często te same wątpliwości ma wiele osób, dlatego zebraliśmy te …

Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

Narzędzia do pozyskiwania leadów sprzedażowych

Większa sprzedaż, wyższe zaufanie klientów i budowanie z nimi lepszych relacji – to tylko niektóre z zalet konwersji leadów sprzedażowych. Do osiągnięcia tych efektów możesz …

Czytaj dalej →
mobilne biuro uti.pl

Mobilne biuro – nasze wrażenia

Naszym klientom chcemy polecać tylko sprawdzone i dobrze znane nam narzędzia. Takie, z których sami lubimy korzystać i wiemy, że można na nich polegać w …

Czytaj dalej →
Domena W Uti

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z …

Czytaj dalej →
14 Lead

14 faktów o e-mail marketingu

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? …

Czytaj dalej →
Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google? Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko …

Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli …

Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? …

Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej …

Czytaj dalej →
Close Menu