Pozycjonowanie on-page i off-page

Pozycjonowanie on-page i off-page

155184006 733181240899619 7499211395304741594 N

Niezależnie od branży, tematyki czy przeznaczenia strona internetowa będzie najbardziej skuteczna wtedy, kiedy będzie widoczna na wysokim miejscu listy wyników wyszukiwarek internetowych. Całość działań, które mają zapewnić stron dobre pozycje, znana pod nazwą SEO dzieli się na dwie podstawowe części: działania on page i off page. Czym się różnią, jakie dają efekty i kiedy jest stosować? Na te pytania odpowiadamy w poniższym tekście.

Nazwa SEO jest skrótem od anglojęzycznego określenia search engine optimatization, które w dosłownym tłumaczeniu oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarki internetowej. W praktyce SEO to wszystkie działania podejmowane wobec wybranej witryny internetowej, których celem jest „wywindowanie” jej na jak najwyższe miejsca na liście wyników wyszukiwania. Ze względu na jej popularność strony internetowe najczęściej optymalizuje się pod kątem wyszukiwarki Google.

Jaki jest cel SEO? Odpowiedź na to pytanie jest prosta. Im wyższe miejsca na listach wyników wyszukiwania Google, tym więcej osób zobaczy stronę, odwiedzi ją i przyniesie zysk jej właścicielowi, na przykład korzystając z oferty jego firmy, albo dzięki wyświetleniom reklam na stronie.

Całość działań, które podejmujemy w celu optymalizacji witryny pod kątem wyszukiwarek, dzieli się na dwa rodzaje: on-page i off-page.

SEO on-page i off-page – na czym polega?

Działania on-page (z ang. na stronie), jak wskazuje nazwa, dotyczą tego rodzaju dostosowania pod SEO, którego dokonuje się w ramach danej witryny internetowej. Optymalizacja on-page, na przykład:

  •  Optymalizację kodu strony
  •  Optymalizację nagłówków umieszczonych na podstronach witryny
  •  Optymalizację obrazów i ich opisów
  • Optymalizację wtyczek
  •  Optymalizację tagów i słów kluczowych zawartych w strukturze strony
  •  Przygotowanie i umieszczenie w odpowiedni sposób wysokiej jakości treści zawierającej słowa kluczowe.

Z kolei działania off-page (z ang. poza stroną) podejmujemy w otoczeniu strony, na przykład:

  •  Umieszczając linki we wpisach na forach specjalistycznych i branżowych
  •  Wykupując artykuły sponsorowane
  •  Przygotowując firmowego bloga
  • Monitorując media, internet i media społecznościowe w celu utrzymania dobrej opinii o firmie.

 SEO on-page i off-page – efekty

Żeby zrozumieć, na czym polega SEO warto wiedzieć, w jaki sposób wyszukiwarka Google porządkuje strony. Służą jej do tego algorytmy pełzające, tzw. crawlery, które „czytają” każdą napotkaną stronę internetową linijka po linijce i analizują to, co napotkają na swojej drodze: tekst, linki, obrazy, elementy multimedialne itd. Analiza odbywa się zarówno pod kątem dopasowania do słów kluczowych, jak i pozostałych czynników rankingowych uwzględnianych przez Google.

Jeśli wyniki analizy są dla Google pomyślne, strona ma szansę znaleźć się na wyższych miejscach wyników wyszukiwania, a jeśli nie – zostaje przeniesiona na jej dół.

SEO on-page sprawia, że strona staje się bardziej przyjazna robotom Google i pozwala im w łatwiejszy sposób określić, w odpowiedzi na jakie pytania użytkowników ma wyświetlać się na liście wyników. Dlatego tak ważny jest precyzyjny dobór słów kluczowych i umiejętne zastosowanie ich w treści na stronie internetowej. Dobra optymalizacja strony wskazuje też robotom Google, że jest ona przyjazna użytkownikom i wiarygodna, czyli, że można ją promować w wynikach wyszukiwania.

Z kolei SEO off-page służy przede wszystkim budowaniu dobrej reputacji danej witryny internetowej. Domena, do której linki często udostępniane są w sieci, będzie miała większe szanse na zaistnienie na wysokich miejscach listy wyników wyszukiwania. I chociaż prawdą jest, że liczy się duża liczba linkowań, trzeba pamiętać, że równie ważna jest ich jakość. Jeśli nazwa domeny lub prowadzące do niej linki znajdują się na wysokiej jakości portalach i forach branżowych – Google uzna tę stronę za wiarygodną i związaną z określonym tematem. Z kolei jeśli linki będą umieszczone na stronach o wątpliwej renomie, Google może uznać, że nie warto ufać linkowanej witrynie.

Co wpływa na widoczność Twojej strony w Google? Listę najważniejszych, najciekawszych i… najdziwniejszych czynników rankingowych znajdziesz na naszym blogu!

SEO on-page i off-page – kiedy stosować?

Działania SEO można wdrażać we właściwie każdym momencie istnienia strony internetowej. Nie ulega jednak wątpliwości, że najlepiej jest o nie zadbać już podczas budowania witryny – na tym etapie optymalizacja będzie najmniej kłopotliwa i najszybsza. Ta zasada dotyczy przede wszystkim działań on-page, które są niejako „wbudowane” w stronę. Działania off-page można rozpocząć nieco później, ale też nie należy z nimi zwlekać, bo pomagają budować popularność witryny i jej pozycję w wyszukiwarce Google już od samego początku jej działania.

SEO on-page i off-page – jak wdrożyć?

Znając podstawy SEO, można wdrażać je na swojej witrynie internetowej, ale nie da się ukryć, że to żmudny i trudny dla początkujących proces. Co ważne, SEO strony wymaga częstej aktualizacji, ze względu na zmiany fraz kluczowych lub czynników rankingowych Google. O tym, jak wiele uwagi należy poświęcić SEO i jego udoskonalaniu może świadczyć na przykład fakt, że istnieją całe firmy poświęcone tej działalności.

Dlatego, jeśli samemu nie jest się specjalistą, prowadzenie SEO strony najlepiej zlecić je zespołowi profesjonalistów. W takim wypadku wdrożenie SEO rozpoczyna się od audytu strony, podczas którego pracownik firmy korzystając z własnego doświadczenia i specjalistycznego oprogramowania sprawdza, jakie zmiany należy wprowadzić na stronie i w jej otoczeniu w sieci, aby była bardziej przyjazna wyszukiwarce Google. Po audycie powinna zostać opracowana strategia wzajemnie uzupełniających się działań on-page i off-page. Taki plan może obejmować nawet kilka lub kilkanaście miesięcy, bo należy pamiętać, że skutków działań SEO nie zobaczymy z dnia na dzień. Następnie specjaliści działają zgodnie z ustalonym planem, a klient (zazwyczaj raz w miesiącu) otrzymuje raporty z przeprowadzonych prac i wyników swojej strony internetowej.

Taki zespół specjalistów pracuje dla nas – w uti.pl. Jeśli zastanawiasz się, czy Twoja strona potrzebuje działań SEO, skontaktuj się z nami, a my przeprowadzimy jej audyt. Jeśli potrzebujesz wsparcia w optymalizacji on-page i off-page chętnie weźmiemy Twoją stronę pod opiekę i będziemy razem z Tobą budować jej pozycję w internecie!

Jeśli masz pytania dotyczące SEO skontaktuj się z nami telefonicznie, mailowo lub przez formularz na stronie. Na część najpopularniejszych pytań odpowiedzieliśmy w tekście na naszym blogu: wszystko o pozycjonowaniu – być może znajdziesz w nim odpowiedź na nurtujące Cię pytania.

Podziel się tym artykułem:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Mozę Cię zainteresować:

Wizytowka W Google Mapach

Wizytówki i opinie Google – narzędzie dla Twojej firmy

Firmowa wizytówka w Google, to coś więcej niż znacznik na mapie, pod którym można znaleźć Twoją firmę. To przydatne narzędzie biznesowe, które będzie skutecznie przyciągać …

Czytaj dalej →
Newsletter

Newsletter jako narzędzie pozyskiwania klientów

Pozyskiwanie subskrybentów do newslettera Jeśli masz w głowie koncepcję – wiesz, o czym chcesz informować swoich klientów i w jaki sposób planujesz im to przedstawić, …

Czytaj dalej →
Uti Blog Niezbedne Wtyczki

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej. Dostępne na rynku oprogramowania do zarządzania stronami internetowymi oferują niezliczone ilości wtyczek i rozszerzeń pozwalających na elastyczne dodawanie …

Czytaj dalej →
monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego …

Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej …

Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? …

Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli …

Czytaj dalej →
Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google? Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko …

Czytaj dalej →
14 Lead

14 faktów o e-mail marketingu

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? …

Czytaj dalej →
Domena W Uti

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z …

Czytaj dalej →
mobilne biuro uti.pl

Mobilne biuro – nasze wrażenia

Naszym klientom chcemy polecać tylko sprawdzone i dobrze znane nam narzędzia. Takie, z których sami lubimy korzystać i wiemy, że można na nich polegać w …

Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

Narzędzia do pozyskiwania leadów sprzedażowych

Większa sprzedaż, wyższe zaufanie klientów i budowanie z nimi lepszych relacji – to tylko niektóre z zalet konwersji leadów sprzedażowych. Do osiągnięcia tych efektów możesz …

Czytaj dalej →
Uti Blog Wszystko O Pozycjonowaniu

Wszystko o pozycjonowaniu

Nasi klienci zadają nam wiele pytań – i bardzo dobrze, bo kto pyta nie błądzi. Często te same wątpliwości ma wiele osób, dlatego zebraliśmy te …

Czytaj dalej →
Wordpress Blog

Czy warto budować stronę w WordPress?

Pośród systemów do tworzenia i zarządzania treścią stron internetowych od lat króluje aplikacja WordPress. Czy najpopularniejszy CMS faktycznie jest najlepszy? Dzisiaj na naszym blogu sprawdzamy, …

Czytaj dalej →
Blog Mobilnosc 80

Mobilność strony internetowej

Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna? Wiele mówi się, o tym, że dobra strona internetowa powinna być mobilna, a witryna, która nie będzie …

Czytaj dalej →
Blog Przenoszenie Hostingu

Przenoszenie hostingu

Jak wygląda przenoszenie hostingu do uti.pl? Na rynku usług internetowych działa obecnie wiele firm, dlatego może zdarzyć się, że oferta, na którą się zdecydowałeś, nie …

Czytaj dalej →
Blog Pakiet Opieki

Jak dbać o stronę ?

Najważniejsze zasady dbania o stronę internetową Każda witryna internetowa była inwestycją czasu i pieniędzy, dlatego warto prawidłowo o nią dbać, żeby ta inwestycja opłaciła się …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Jaki certyfikat wybrać ?

Jaki certyfikat SSL wybrać? Na rynku dostępne są różne rodzaje certyfikatów SSL. Każdy z nich oferuje różny zakres działania i będzie odpowiedni dla innego rodzaju …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Transfer Domeny

Transfer domeny

Transfer domeny – jak to zrobić? Posiadasz już domenę internetową, ale nie zadowala Cię poziom usług obecnego rejestratora? Twój usługodawca podniósł opłaty za utrzymanie domeny? …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Hosting Wybrac

Jak wybierać hosting?

Na co zwracać uwagę wybierając hosting? Szukając hostingu na pewno przejrzałeś wiele ofert i zwróciłeś uwagę, że dominują wśród nich usługi, takie jak: hosting prywatny, …

Czytaj dalej →
Blog Jaka Wybrac Domene

Jak wybrać domenę ?

Jak wybrać domenę internetową, która przyciągnie klientów? Nazwa domeny internetowej Twojego biznesu jest niezwykle istotna: będzie widoczna na Twoich materiałach promocyjnych, wizytówkach, w różnych miejscach …

Czytaj dalej →
Blog Mobilne Biuro

Mobilne aplikacje biurowe

Mobilne aplikacje biurowe – które wybrać? W ostatnich latach coraz większą popularność wśród przedsiębiorców zyskują gotowe zestawy narzędzi internetowych, służące do zarządzania firmą. Proponują je …

Czytaj dalej →
Blog Czym Jest Konwersja

Czym jest konwersja ruchu ?

Jak zamienić odwiedzających stronę w płacących klientów ? Twoja strona internetowa powinna stanowić dobre wsparcie dla Twojego biznesu, czyli nie tylko być „słupem ogłoszeniowym”, ale, …

Czytaj dalej →
Blog Jak Pozyskac Ruch

Jak pozyskać ruch ?

Jak pozyskać ruch na stronie? Czy wiesz, kiedy Twoja strona internetowa będzie skuteczna? Wtedy, kiedy będzie przyciągała wielu użytkowników. Prowadząc działania na rzecz zwiększenia ruchu …

Czytaj dalej →
Blog Certyfikat Ssl

Co to jest certyfikat SSL ?

Co to jest certyfikat SSL ? Niezależnie od tego czy prowadzisz własny biznes w internecie, czy przesyłasz na serwer prywatne pliki, albo administrujesz blogiem poświęconym …

Czytaj dalej →
Blog Dobra Strona Www

Dobra strona www

Dobra strona www, czyli jaka? Dobrze zaprojektowana strona internetowa może skutecznie przyciągać klientów do Twojego biznesu i realnie zwiększyć osiągane przez Ciebie zyski. Z drugiej …

Czytaj dalej →
Uti Hosting New Png

Co to jest hosting ?

Co to jest hosting? Hosting jest podstawą działania wszystkich witryn internetowych, z których korzystamy na co dzień. Mimo to wielu z nas nie wie, czym …

Czytaj dalej →
Blog Domena

Czym jest domena ?

Czym jest domena internetowa? Jeśli chcesz zaistnieć w sieci i skutecznie zapisać się w pamięci swoich klientów, niezbędna będzie Ci dobra domena internetowa. To oczywiście …

Czytaj dalej →
Grafikaglowna05

MULTICLOUD – co to jest ?

MultiCloud – wszystkie elementy Twojego sukcesu w jednym miejscu Wyobraź sobie puzzle układane przez Ciebie w dzieciństwie. Wiele połączonych elementów tworzy spójną całość i dzięki …

Czytaj dalej →
UTI Logo 500x400

Zmieniamy się dla Ciebie!

Zmieniamy się dla Ciebie! – zobacz uti.pl w nowej odsłonie. Jako firma z wieloletnim doświadczeniem wiemy, jak ważny jest rozwój. Nieustannie pracujemy nad tym, aby …

Czytaj dalej →