Wszystko o pozycjonowaniu

Wszystko o pozycjonowaniu

Uti Blog Wszystko O Pozycjonowaniu

Nasi klienci zadają nam wiele pytań – i bardzo dobrze, bo kto pyta nie błądzi. Często te same wątpliwości ma wiele osób, dlatego zebraliśmy te najczęściej powtarzające się i w dzisiejszym wpisie na naszym blogu staramy się na nie jak najlepiej odpowiedzieć. Jeśli zastanawiacie się, po co właściwie pozycjonować  strony, ile to zajmie i jakie przyniesie efekty, zapraszamy do lektury!

Co to jest pozycjonowanie?

Najprościej mówiąc: pozycjonowanie to szereg działań, które mają doprowadzić do uzyskania przez stronę internetową jak najlepszego wyniku w wyszukiwarce internetowej. Nazywane jest także SEO, czyli Search Engine Optimization – optymalizowanie pod kątem wyszukiwarki internetowej.

Pozycjonowanie obejmuje zarówno prace w obrębie  strony (on-page), czyli związane z treścią, architekturą strony, aktualizacją wtyczek itp., a także prace poza stroną (off-page), czyli aktywne pozyskiwanie linków, wzmianek w mediach społecznościowych i podnoszenie zaufania do strony.

W UTI.PL zajmujemy się zarówn działaniami on-page, jak i off-page.

Za co właściwie płacę?

Można odnieść wrażenie, że pozycjonowanie strony to tylko wykonanie kilku czynności na stronie, ale w rzeczywistości robimy o wiele więcej. Przede wszystkim uważnie przeglądamy Twoją stronę www i uzupełniamy brakujące opisy metatagów i słowa kluczowe. Aktualizujemy też wtyczki i instalujemy w Twojej witrynie certyfikat bezpieczeństwa oraz narzędzia SEO. Dzięki temu nie tylko realnie działamy na rzecz poprawy widoczności Twojej strony w internecie, ale też dajemy Ci możliwość skutecznego śledzenia wyników.

W ramach działania off-page pozyskujemy linki do Twojej strony internetowej pochodzące z różnorodnych, wiarygodnych źródeł. Dzięki temu zyskuje ona zdecydowanie większe zaufanie wyszukiwarki Google i jest wyświetlana na wyższych miejscach listy wyników wyszukiwania..

Po co w ogóle pozycjonować stronę?

Przede wszystkim dzięki pozycjonowaniu Twoja strona będzie pojawiać się wyżej na listach wyników wyszukiwania. Co to oznacza dla Ciebie? Więcej osób, które zobaczą i odwiedzą Twoją stroną, więcej potencjalnych i faktycznych klientów zaznajomionych z Twoją ofertą, a ostatecznie większe zyski osiągane przez Twoją firmą. Brzmi przekonująco, prawda?

No dobrze, ale czy to w ogóle działa?

To czy działania SEO na Twojej stronie przyniosą efekty zależy od wielu czynników, np. doboru fraz kluczowych i ich implementacji, czy zmiennych algorytmów wyszukiwarek. Nasze doświadczenie wskazuje, że pozycjonowanie działa – strony naszych klientów znajdują się wyżej niż przed rozpoczęciem działań SEO.

Skąd będę wiedzieć, czy na mojej stronie to działa?

Po pierwsze sam zobaczysz efekty bo Twoja strona znajdzie się na wyższym miejscu wyników wyszukiwania. Po drugie damy Ci dostęp do narzędzia Google Console, dzięki któremu będziesz mieć możliwość śledzenia statystyk swojej strony w czasie rzeczywistym. Po trzecie raz w miesiącu dostaniesz od nas raport, z którego dowiesz się jakie wyniki osiąga Twoja witryna w wyszukiwarce Google po wpisaniu konkretnych fraz kluczowych.

Będziesz na bieżąco monitorować skuteczność działań SEO w Twojej witrynie, a jeśli nie będzie oczekiwanych efektów od razu to zauważysz i będziesz mógł dokonywać niezbędnych poprawek, na przykład zmienić słowa kluczowe.

Czy możecie mi zagwarantować pierwsze miejsce w Google?

Nie. Taka obietnica z naszej strony byłaby nieetyczna. Tak jak już wspominaliśmy, na pozycję strony wpływa wiele czynników. Należy do nich także charakter prowadzonej firmy, zasięg działalności, unikatowość Twojej oferty, ale też konkurencja w branży i działania e-marketingowe Twoich konkurentów.

Na przykład: Jeśli działasz na terenie jednej miejscowości i prowadzisz stosunkowo mało powszechny biznes, na przykład studio tatuażu w Zamościu masz zdecydowanie większe szanse na osiągnięcia pierwszego miejsca na liście wyników Google, niż gdy prowadzisz własną sieć sklepów obuwniczych na terenie województwa Małopolskiego. Przede wszystkim na danym terenie jest zdecydowanie mniej firm, takich jak Twoja, a do tego oferowana przez Ciebie usługa ma dosyć niszowy charakter, więc siłą rzeczy będziesz mieć mniejszą konkurencję także w internecie.

Twoja pozycja zależy też od popularności słów kluczowych, z których korzystasz. To prosta matematyka: im mniej popularne wyrażenie kluczowe, tym łatwiej uzyskasz wysoki wynik. Do najtrudniejszych należą słowa kluczowe związane z turystyką („noclegi Zakopane” to jedna z najgorszych), a także bardzo popularne („apteka nocna”, „sklep monopolowy”). Właściciele stron internetowych, które widzisz na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania dla tych wyrażeń kluczowych inwestują tysiące złotych miesięcznie w samo utrzymanie tej pozycji.

Biorąc pod uwagę kombinację wszystkich czynników możemy zagwarantować Ci, że dołożymy wszelkich starań aby Twoja strona internetowa osiągnęła jak najlepsze wyniki, ale nie, że zajmie pierwsze lub drugie miejsce na liście.

Chcemy, żeby warunki współpracy z nami były dla Ciebie jak najbardziej zadowalające, zarówno pod względem efektów, jak i osiąganych wydatków. Dlatego proponujemy Ci pozycjonowanie strony podzielone na etapy. Podstawę stanowią działania on-page, które pozwalają Ci wystartować. W kolejnych etapach możesz sukcesywnie dokupować kolejne działania off-page, takie jak linki, blogi, itp. aż do momentu, w którym osiągniesz zadowalający Cię efekt.Wszystkie usługi zebraliśmy w pakietach o różnej zawartości i cenach – takie rozwiązanie pozwoli Ci dobierać dokładnie takie działania, jakich potrzebujesz i dokładnie kontrolować swoje wydatki.

Dzięki temu nie płacisz z góry za zbędne działania, a jeśli uznasz, że Twój budżet na działania SEO już się wyczerpał, po prostu nie musisz wydawać więcej pieniędzy.

Działamy już od kilku tygodni, dlaczego nie ma efektów?

Pozycjonowanie to skomplikowany proces, który łączy w sobie elementy naszej pracy z działaniami algorytmów wyszukiwarki Google i zachowaniami samych internautów. Dlatego faktyczna poprawa wyników strony w sieci może potrwać od kilku tygodni, nawet do kilku miesięcy, w szczególności jeśli wcześniej nie prowadziłeś żadnych działań w tym kierunku.  Zachowaj spokój i uzbrój się w cierpliwość a efekty swoich działań zobaczysz prędzej niż się spodziewasz.

Dzisiaj rano moja strona była wyżej, a teraz jej pozycja spadła, coś się zepsuło?

To także wynik skomplikowanej natury działań SEO. Delikatne wahania pozycji strony w sieci to nie powód do stresu. Miejsce Twojej strony na liście wyników może zmieniać się nawet więcej niż raz dziennie.

Co się stanie po zakończeniu umowy na pozycjonowanie?

Jeśli obawiasz się, że Twoja witryna, w której dobre pozycjonowanie zainwestowałeś czas i pieniądze, nagle drastycznie spadnie, spokojnie. To prawda, że jeśli przestaniesz działać na rzecz utrzymania pozycji swojej strony w sieci, będzie ją powoli tracić, ale na pewno nie stanie się to z dnia na dzień. Zwłaszcza jeśli Twoja konkurencja nie jest duża, Twoja strona powinna przez jakiś czas utrzymywać się na swojej pozycji dzięki temu, co zostało do tej pory zrobione Dlatego jeśli Twoja umowa na usługę pozycjonowania dobiega końca, możesz spokojnie szukać lepszej oferty zanim wybierzesz nową firmę, z którą nawiążesz współpracę.

Na koniec pytanie od nas: czy wiesz już wszystko, czego potrzebujesz?

Mamy nadzieję, że w tym tekście znalazły się odpowiedzi na Twoje wątpliwości. Jeśli chcesz wiedzieć więcej, chętnie z Tobą porozmawiamy. W każdej chwili możesz zadzwonić na naszą infolinię, albo napisać do nas przez formularz.

Interesują cię inne tematy? Sprawdź, co jeszcze kryje się na naszym blogu!

Podziel się tym artykułem:

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Dodaj komentarz

Mozę Cię zainteresować:

monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego …

Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej …

Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? …

Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli …

Czytaj dalej →
Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google? Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko …

Czytaj dalej →
14 Lead

14 faktów o e-mail marketingu

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? …

Czytaj dalej →
Domena W Uti

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z …

Czytaj dalej →
mobilne biuro uti.pl

Mobilne biuro – nasze wrażenia

Naszym klientom chcemy polecać tylko sprawdzone i dobrze znane nam narzędzia. Takie, z których sami lubimy korzystać i wiemy, że można na nich polegać w …

Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

Narzędzia do pozyskiwania leadów sprzedażowych

Większa sprzedaż, wyższe zaufanie klientów i budowanie z nimi lepszych relacji – to tylko niektóre z zalet konwersji leadów sprzedażowych. Do osiągnięcia tych efektów możesz …

Czytaj dalej →
Wordpress Blog

Czy warto budować stronę w WordPress?

Pośród systemów do tworzenia i zarządzania treścią stron internetowych od lat króluje aplikacja WordPress. Czy najpopularniejszy CMS faktycznie jest najlepszy? Dzisiaj na naszym blogu sprawdzamy, …

Czytaj dalej →
Blog Mobilnosc 80

Mobilność strony internetowej

Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna? Wiele mówi się, o tym, że dobra strona internetowa powinna być mobilna, a witryna, która nie będzie …

Czytaj dalej →
Blog Przenoszenie Hostingu

Przenoszenie hostingu

Jak wygląda przenoszenie hostingu do uti.pl? Na rynku usług internetowych działa obecnie wiele firm, dlatego może zdarzyć się, że oferta, na którą się zdecydowałeś, nie …

Czytaj dalej →
Blog Pakiet Opieki

Jak dbać o stronę ?

Najważniejsze zasady dbania o stronę internetową Każda witryna internetowa była inwestycją czasu i pieniędzy, dlatego warto prawidłowo o nią dbać, żeby ta inwestycja opłaciła się …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Jaki certyfikat wybrać ?

Jaki certyfikat SSL wybrać? Na rynku dostępne są różne rodzaje certyfikatów SSL. Każdy z nich oferuje różny zakres działania i będzie odpowiedni dla innego rodzaju …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Transfer Domeny

Transfer domeny

Transfer domeny – jak to zrobić? Posiadasz już domenę internetową, ale nie zadowala Cię poziom usług obecnego rejestratora? Twój usługodawca podniósł opłaty za utrzymanie domeny? …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Hosting Wybrac

Jak wybierać hosting?

Na co zwracać uwagę wybierając hosting? Szukając hostingu na pewno przejrzałeś wiele ofert i zwróciłeś uwagę, że dominują wśród nich usługi, takie jak: hosting prywatny, …

Czytaj dalej →
Blog Jaka Wybrac Domene

Jak wybrać domenę ?

Jak wybrać domenę internetową, która przyciągnie klientów? Nazwa domeny internetowej Twojego biznesu jest niezwykle istotna: będzie widoczna na Twoich materiałach promocyjnych, wizytówkach, w różnych miejscach …

Czytaj dalej →
Blog Mobilne Biuro

Mobilne aplikacje biurowe

Mobilne aplikacje biurowe – które wybrać? W ostatnich latach coraz większą popularność wśród przedsiębiorców zyskują gotowe zestawy narzędzi internetowych, służące do zarządzania firmą. Proponują je …

Czytaj dalej →
Blog Czym Jest Konwersja

Czym jest konwersja ruchu ?

Jak zamienić odwiedzających stronę w płacących klientów ? Twoja strona internetowa powinna stanowić dobre wsparcie dla Twojego biznesu, czyli nie tylko być „słupem ogłoszeniowym”, ale, …

Czytaj dalej →
Blog Jak Pozyskac Ruch

Jak pozyskać ruch ?

Jak pozyskać ruch na stronie? Czy wiesz, kiedy Twoja strona internetowa będzie skuteczna? Wtedy, kiedy będzie przyciągała wielu użytkowników. Prowadząc działania na rzecz zwiększenia ruchu …

Czytaj dalej →
Blog Certyfikat Ssl

Co to jest certyfikat SSL ?

Co to jest certyfikat SSL ? Niezależnie od tego czy prowadzisz własny biznes w internecie, czy przesyłasz na serwer prywatne pliki, albo administrujesz blogiem poświęconym …

Czytaj dalej →
Blog Dobra Strona Www

Dobra strona www

Dobra strona www, czyli jaka? Dobrze zaprojektowana strona internetowa może skutecznie przyciągać klientów do Twojego biznesu i realnie zwiększyć osiągane przez Ciebie zyski. Z drugiej …

Czytaj dalej →
Uti Hosting New Png

Co to jest hosting ?

Co to jest hosting? Hosting jest podstawą działania wszystkich witryn internetowych, z których korzystamy na co dzień. Mimo to wielu z nas nie wie, czym …

Czytaj dalej →
Blog Domena

Czym jest domena ?

Czym jest domena internetowa? Jeśli chcesz zaistnieć w sieci i skutecznie zapisać się w pamięci swoich klientów, niezbędna będzie Ci dobra domena internetowa. To oczywiście …

Czytaj dalej →
Grafikaglowna05

MULTICLOUD – co to jest ?

MultiCloud – wszystkie elementy Twojego sukcesu w jednym miejscu Wyobraź sobie puzzle układane przez Ciebie w dzieciństwie. Wiele połączonych elementów tworzy spójną całość i dzięki …

Czytaj dalej →
UTI Logo 500x400

Zmieniamy się dla Ciebie!

Zmieniamy się dla Ciebie! – zobacz uti.pl w nowej odsłonie. Jako firma z wieloletnim doświadczeniem wiemy, jak ważny jest rozwój. Nieustannie pracujemy nad tym, aby …

Czytaj dalej →