Jak dbać o stronę ?

Jak dbać o stronę ?

Blog Pakiet Opieki

Najważniejsze zasady dbania o stronę internetową

Każda witryna internetowa była inwestycją czasu i pieniędzy, dlatego warto prawidłowo o nią dbać, żeby ta inwestycja opłaciła się na lata. Regularna aktualizacja treści, odświeżanie wyglądu i odpowiednie zabezpieczenie przed utratą danych – to tylko niektóre ze sposobów przedłużenia żywotności Twojej strony www. Więcej o tych i o innych sposobach dbania o stronę w sieci dowiesz się dzięki lekturze tego wpisu.

Dlaczego warto dbać o swoją stronę internetową?
Jak każda Twoja własność, strona także wymaga odpowiedniej opieki. Warto o nią dbać przede wszystkim po to, żeby mogła Ci służyć przez wiele lat i żeby oszczędzić sobie konieczności gruntownej przebudowy witryny częściej niż to konieczne. Podobnie jak zadbana siedziba firmy robi na klientach dobre wrażenie, tak „dobrze zaopiekowana” strona www pokazuje, że jesteś profesjonalistą i traktujesz swój biznes poważnie.
Odpowiednie zajmowanie się stroną www pozwoli Ci również oszczędzić pieniądze – dzięki aktualnym zabezpieczeniom i odpowiednio często wykonywanym kopiom bezpieczeństwa ochronisz się przed utratą danych ze swojej strony w razie awarii i nie będziesz musiał jej odbudowywać od zera, gdyby doszło do takiej sytuacji.
Dodatkowym argumentem, który powinien przekonać Cię, że warto odpowiednio dbać o swoją stronę www, jest fakt, że witryny o aktualnym oprogramowaniu, często aktualizowanych słowach kluczowych, z działającymi wtyczkami – jednym słowem: zadbane – przyciągają więcej klientów. Dzieje się tak dlatego, że są lepiej widoczne w wyszukiwarce Google, a sami klienci chętniej z nich korzystają.
Utrzymanie strony internetowej w dobrym stanie powinno być dla Ciebie zatem oczywiste. Jak to dobrze zrobić? Do podstawowych sposobów należą:

  1. Regularne wprowadzanie poprawek na stronie
    Wraz z rozwojem Twojego biznesu zmienia się Twoja oferta. Być może Twoja firma poszerza swoje portfolio i chcesz się pochwalić wyjątkowymi realizacjami. Może zmieniły się ceny usług Twojej firmy lub menu w restauracji, którą prowadzisz. Każda taka zmiana powinna zostać wdrożona też na Twojej stronie www. Dzięki temu Twoi klienci będą mogli zapoznać się z najbardziej aktualną ofertą Twojego biznesu. Z drugiej strony – jeśli zapomnisz o wprowadzeniu tego typu zmian na stronie www, Twoi klienci mogą poczuć się zawiedzeni, bo otrzymali nieaktualne informacje.
  2. Optymalizacja słów kluczowych i metatagów
    Nawet jeśli Twoja witryna była już kiedyś optymalizowana pod kątem pozycjonowania, ten proces warto regularnie powtarzać. Najpopularniejsze słowa kluczowe zmieniają się, tak samo, jak Twój biznes i może okazać się, że frazy, które kiedyś spełniały swoje zadanie, dzisiaj nie działają dostatecznie dobrze. Jeśli śledzisz statystyki swojej witryny, możesz również dostrzec, że niektóre słowa kluczowe są bardziej skuteczne niż inne. Regularna optymalizacja fraz kluczowych pozwoli Ci na wyeliminowanie tych, które nie są najlepsze dla Twojej witryny i wykorzystanie tylko tych, które spełniają swoje zadanie w stu procentach.
  3. Odpowiednie zabezpieczenia
    Przede wszystkim Twoja strona powinna posiadać certyfikat bezpieczeństwa SSL, który potwierdzi jej wiarygodność w oczach Twoich klientów i innych instytucji. Certyfikatom SSL poświęciliśmy odrębne wpisy, jeśli chcesz wiedzieć, co to jest certyfikat SSL i jaki wybrać dla swojej domeny – przeczytaj nasze teksty.
    Dodatkowo warto zadbać o zabezpieczenie strony odpowiednimi wtyczkami, na przykład: Wordfence, Sucuri scanner, iThemes Security, czy VaultPress, które ochronią Twoją witrynę przed atakami hakerskimi i utratą lub wyciekiem danych.
  4. Aktualizacja wtyczek i oprogramowania
    Korzystanie ze strony, która posiada nieaktualne wtyczki, potrafi być bardzo nieprzyjemne. Jeśli nie widzisz elementów, które powinna wyświetlać witryna lub musisz czekać kilka minut zanim w ogóle się załaduje, najpewniej wyjdziesz z niej i skorzystasz z innej. Tak samo zrobią Twoi klienci, jeśli Twoje oprogramowanie i wtyczki będą przestarzałe. Warto pamiętać o regularnych aktualizacjach także dlatego, że większość programów z każdą wersją daje swoim użytkownikom dostęp do nowych, coraz lepszych funkcji.
  5. Kopie bezpieczeństwa i odbudowa strony po awarii
    Nawet jeśli przyłożysz wszelkich starań do zabezpieczenia swojej witryny, może zdarzyć się, że utracisz ją i zapisane w niej dane. Aby oszczędzić sobie stresu w takich sytuacjach, najlepiej zawczasu pamiętać o wykonywaniu regularnych kopii bezpieczeństwa. Dzięki temu będziesz mieć możliwość przywrócenia swojej strony do stanu sprzed awarii wraz z jej danymi.
    Przeglądając oferty różnych firm oferujących usługi internetowe, warto zwrócić uwagę, czy w swojej ofercie mają usługę odbudowania strony www. Jeśli zdarzy się awaria, która uniemożliwi Ci odzyskanie danych ze swojej witryny, zespół profesjonalistów zajmie się jej odtworzeniem. Dzięki temu nie będziesz ponosić kosztów ponownego projektowania i budowania witryny, a jednocześnie ją odzyskasz.
  6. Nauka samodzielnego zarządzania stroną
    Możesz mieć nawet najładniejszą stronę internetową, ale jeśli nie będziesz umiał jej obsługiwać, będzie Ci zbędna. Funkcje, których nie będziesz umiał skonfigurować nie spełnią swojej roli. Dodatkowo bez podstawowej znajomości obsługi używanego oprogramowania bardzo łatwo coś na stronie przestawić, usunąć, albo po prostu zepsuć. Dlatego warto poświęcić czas, aby dokształcić siebie i swój zespół z zakresu obsługi WordPressa oraz WooCommerce lub Prestashop, jeżeli prowadzisz też sklep internetowy.
    Naucz się samodzielnie obsługiwać swoją witrynę i dobrze ją poznaj, a unikniesz konieczności płacenia za pomoc techniczną za każdym razem, kiedy trzeba będzie wprowadzić zmiany na stronie.

Regularność to klucz do sukcesu
Opisane przez nas sposoby, do pełnej skuteczności wymagają regularnego stosowania. Aktualizowanie treści na stronie, optymalizacja słów kluczowych, odnawianie wtyczek i robienie kopii bezpieczeństwa będą działać najlepiej, jeśli będziesz je wykonywać często i dokładnie. Zadbaj o swoją stronę, a odwdzięczy Ci się, skutecznie wspierając Twój biznes i przyciągając do niego nowych klientów.
Chcesz wiedzieć jeszcze lepiej, dlaczego warto zadbać o swoją stronę www? Przeczytaj inne nasze teksty.

Podziel się tym artykułem:

Mozę Cię zainteresować:

Opinie o UTI.PL

Jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie

“Dodaj opinię o uti.pl”, czyli jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie  Opinie wystawiane przez Twoich klientów są i zawsze będą kluczowe dla rozwoju …

Czytaj dalej →
Nowoczesny hosting w UTI.PL

Nowoczesna i profesjonalna strona internetowa dla Twojego biznesu beauty

Dlaczego warto skorzystać ze Strony Branżowej? Jeśli prowadzisz firmę w branży beauty, z pewnością wiesz, że liczy się zarówno wysoka jakość usług, jak i bycie …

Czytaj dalej →
strony www internetowe

5 dodatków WordPress, które poprawią funkcjonalność Twojej strony

Jako użytkownik WordPressa prawdopodobnie znasz już ogromną gamę dodatków dostępnych do wykorzystania na Twojej stronie internetowej. Z drugiej strony — tak wiele opcji może przytłaczać …

Czytaj dalej →
Kariera w UTI.PL

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy?

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy? 1 stycznia 2023 roku weszła w życie unijna Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza w …

Czytaj dalej →
Ads

Google Ads – Co to jest i jakie niesie korzyści dla biznesu

Są jednym z najpopularniejszych systemów reklamowych dostępnych w internecie. Pozwalają docierać do potencjalnych klientów bezpośrednio na odwiedzanych przez nich stronach i w aplikacjach. A do …

Czytaj dalej →
pozycjonowanie

Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Wyzwanie pozyskiwania klientów jest dobrze znane każdemu, kto prowadzi własną firmę. W biznesie offline pomaga nam w tym tradycyjna reklama, siedziba w atrakcyjnym miejscu czy …

Czytaj dalej →
Domena internetowa

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony i sklepu

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego Czy domena Twojej strony internetowej może mieć wpływ na jej pozycjonowanie? Oczywiście! Spośród ponad dwustu czynników …

Czytaj dalej →
hosting

Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO

  Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO Czy pozycja strony na liście wyników wyszukiwania może zależeć od używanego hostingu? Jak najbardziej! Jego parametry zaliczają …

Czytaj dalej →
Wizytowka W Google Mapach

Wizytówki i opinie Google – narzędzie dla Twojej firmy

Firmowa wizytówka w Google, to coś więcej niż znacznik na mapie, pod którym można znaleźć Twoją firmę. To przydatne narzędzie biznesowe, które będzie skutecznie przyciągać …

Czytaj dalej →
Opinie o UTI.PL

Newsletter jako narzędzie pozyskiwania klientów

Pozyskiwanie subskrybentów do newslettera Jeśli masz w głowie koncepcję – wiesz, o czym chcesz informować swoich klientów i w jaki sposób planujesz im to przedstawić, …

Czytaj dalej →
Uti Blog Niezbedne Wtyczki

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej. Dostępne na rynku oprogramowania do zarządzania stronami internetowymi oferują niezliczone ilości wtyczek i rozszerzeń pozwalających na elastyczne dodawanie …

Czytaj dalej →
UTI.PL - pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie on-page i off-page

Niezależnie od branży, tematyki czy przeznaczenia strona internetowa będzie najbardziej skuteczna wtedy, kiedy będzie widoczna na wysokim miejscu listy wyników wyszukiwarek internetowych. Całość działań, które …

Czytaj dalej →
monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego …

Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej …

Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? …

Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli …

Czytaj dalej →
Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google? Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko …

Czytaj dalej →
14 Lead

14 faktów o e-mail marketingu

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? …

Czytaj dalej →
Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z …

Czytaj dalej →
mobilne biuro uti.pl

Mobilne biuro – nasze wrażenia

Naszym klientom chcemy polecać tylko sprawdzone i dobrze znane nam narzędzia. Takie, z których sami lubimy korzystać i wiemy, że można na nich polegać w …

Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

Narzędzia do pozyskiwania leadów sprzedażowych

Większa sprzedaż, wyższe zaufanie klientów i budowanie z nimi lepszych relacji – to tylko niektóre z zalet konwersji leadów sprzedażowych. Do osiągnięcia tych efektów możesz …

Czytaj dalej →
Uti Blog Wszystko O Pozycjonowaniu

Wszystko o pozycjonowaniu

Nasi klienci zadają nam wiele pytań – i bardzo dobrze, bo kto pyta nie błądzi. Często te same wątpliwości ma wiele osób, dlatego zebraliśmy te …

Czytaj dalej →
Wordpress Blog

Czy warto budować stronę w WordPress?

Pośród systemów do tworzenia i zarządzania treścią stron internetowych od lat króluje aplikacja WordPress. Czy najpopularniejszy CMS faktycznie jest najlepszy? Dzisiaj na naszym blogu sprawdzamy, …

Czytaj dalej →
Blog Mobilnosc 80

Mobilność strony internetowej

Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna? Wiele mówi się, o tym, że dobra strona internetowa powinna być mobilna, a witryna, która nie będzie …

Czytaj dalej →
Przenoszenie hostingu do najlepszej firmy UTI.PL

Przenoszenie hostingu

Jak wygląda przenoszenie hostingu do uti.pl? Na rynku usług internetowych działa obecnie wiele firm, dlatego może zdarzyć się, że oferta, na którą się zdecydowałeś, nie …

Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Jaki certyfikat wybrać ?

Jaki certyfikat SSL wybrać? Na rynku dostępne są różne rodzaje certyfikatów SSL. Każdy z nich oferuje różny zakres działania i będzie odpowiedni dla innego rodzaju …

Czytaj dalej →
Jak wykonać transfer domeny?

Transfer domeny

Transfer domeny – jak to zrobić? Posiadasz już domenę internetową, ale nie zadowala Cię poziom usług obecnego rejestratora? Twój usługodawca podniósł opłaty za utrzymanie domeny? …

Czytaj dalej →
Jaki hosting wybrać w UTI.PL

Jak wybierać hosting?

Na co zwracać uwagę wybierając hosting? Szukając hostingu na pewno przejrzałeś wiele ofert i zwróciłeś uwagę, że dominują wśród nich usługi, takie jak: hosting prywatny, …

Czytaj dalej →
Wybór domeny to krok do wzrostu Twojej firmy - UTI.PL

Jak wybrać domenę ?

Jak wybrać domenę internetową, która przyciągnie klientów? Nazwa domeny internetowej Twojego biznesu jest niezwykle istotna: będzie widoczna na Twoich materiałach promocyjnych, wizytówkach, w różnych miejscach …

Czytaj dalej →
Blog Mobilne Biuro

Mobilne aplikacje biurowe

Mobilne aplikacje biurowe – które wybrać? W ostatnich latach coraz większą popularność wśród przedsiębiorców zyskują gotowe zestawy narzędzi internetowych, służące do zarządzania firmą. Proponują je …

Czytaj dalej →