Mobilność strony internetowej

Mobilność strony internetowej

Blog Mobilnosc 80

Mobilność strony internetowej – dlaczego jest tak ważna?

Wiele mówi się, o tym, że dobra strona internetowa powinna być mobilna, a witryna, która nie będzie płynnie działać na urządzeniach mobilnych, nie będzie miała dla biznesu żadnej wartości. Z czego to wynika? Dlaczego dzisiaj mobilna lub responsywna strona internetowa to konieczność?

Najlepszą odpowiedź na to pytanie uzyskasz, kiedy rozejrzysz się dookoła: w komunikacji miejskiej, kawiarni czy w przerwach od zajęć w pracy, właściwie każdy wyciąga swojego smartfona i zaczyna przeglądać internet. Liczba użytkowników urządzeń mobilny nieustannie rośnie. Według raportu opublikowanego przez WeAreSocial, od stycznia 2017 do stycznia 2018 roku na świecie przybyło 218 milionów mobilnych internautów i stanowią już 68% wszystkich internautów na świecie. Użytkownicy smartfonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych przeglądają media społecznościowe i wiadomości, ale w internecie dokonują także zakupów i traktują go, jako pierwsze źródło wiedzy na każdy temat.
Jeśli chcesz dotrzeć do tych użytkowników, posiadanie strony internetowej, która będzie dobrze wyglądać, nie tylko na komputerze, ale przede wszystkim na telefonie staje się niezbędne.

Jakie korzyści przyniesie Ci mobilność?

Większy ruch na stronie
Posiadając stronę internetową w wersji przyjaznej urządzeniom mobilnym, będziesz generować na niej zdecydowanie większy ruch. Jak już wspominaliśmy, internautów korzystających ze smartfonów jest coraz więcej. Tacy użytkownicy korzystają z internetu dużo i często wchodzą na strony internetowe, jednak wybiorą tylko te, które będą dobrze działały na ich urządzeniach.

Większa sprzedaż przez internet
Badania wskazują, że użytkownicy mobilni zdecydowanie częściej dokonują szybkich i impulsywnych zakupów przez internet, niż ci, którzy korzystają z internetu w przeglądarce komputerowej. Chcą otrzymywać jasne i przejrzyste informacje i na ich podstawie podejmują decyzje. Dla Ciebie posiadanie mobilnej strony internetowej to szansa na większy zysk i zwiększenie sprzedaży prowadzonej przez internet.

Lepsza widoczność w Google
Mobilne i responsywne strony internetowe są zdecydowanie lepiej odbierane przez algorytmy Google. Obecnie posiadanie strony internetowej w wersji przyjaznej smartfonom jest niemal niezbędne do zaistnienia w tej wyszukiwarce. W praktyce oznacza to, że bez takiej witryny nie znajdziesz się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania, a Twoi klienci mogą nie trafić na Twoją stronę.

Mniej użytkowników porzucających stronę
Pamiętaj też, że nawet strona, która na ekranie komputera wygląda doskonale, wyświetlona na ekranie smartfona może stać się nieczytelna i nieprzyjemna w odbiorze dla użytkownika. Dlatego, jeśli chcesz, żeby Twoi odbiorcy odwiedzali Twoją stronę i faktycznie z niej korzystali, musisz posiadać jej wersję mobilną. Jeśli Twoi odbiorcy będą musieli co chwilę powiększać i zmniejszać stronę, żeby odczytać zamieszczone na niej informacje, szybko zniechęcą się i przestaną na nią wchodzić.
Podobnie, jeśli umieścisz link do swojej strony w serwisie społecznościowym, możesz założyć, że będzie ona otwierana na ekranie smartfona. Użytkownik, który ze swojej aplikacji mobilnej zostanie przekierowany na stronę internetową nieprzystosowaną do jego urządzenia, wyjdzie z niej i więcej nie wróci.

Oszczędność pieniędzy i większy zysk
Wcześniej zwróciliśmy uwagę, posiadanie mobilnej stony internetowej pomoże Ci zwiększyć sprzedaż przez internet. Dzięki lepszemu pozycjonowaniu i przyciąganiu większej liczby użytkowników, nawet jeśli nie sprzedajesz w sieci, mobilna strona www pozytywnie wpłynie na Twoje zyski.
Pamiętaj, że klient, który porzuci Twoją stronę www najprawdopodobniej przejdzie do konkurencji, a Ty stracisz pieniądze, które mógłby przynieść Twojemu biznesowi. Co więcej, nieczytelna witryna, która odpycha klientów zamiast ich przyciągać, staje się bezużytecznym narzędziem. W praktyce oznacza to da Ciebie „przepalanie” budżetu na budowę i utrzymanie strony, która nie przynosi Ci zysków.
Dlatego, planując budowę nowej strony www, pomyśl o niej jako o inwestycji w przyszłość swojego biznesu i od razu zleć firmie tworzącej dla Ciebie witrynę przystosowanie jej do odczytu na ekranach mobilnych.

Kiedyś dodatek, dzisiaj konieczność
Mobilna strona internetowa kiedyś świadczyła o nowoczesności i technologicznym zaawansowaniu posiadacza. Dzisiaj jest już niezbędna do utrzymania się w sieci, pozyskania i zatrzymania użytkowników. Dlatego, jeśli chcesz, żeby Twoja strona pomagała twojemu biznesowi i skutecznie wspierała Twoje działania, zamiast Ci szkodzić pamiętaj, że musi być przyjazna internautom mobilnym.

Podziel się tym artykułem:

Mozę Cię zainteresować:

Audyt SEO on-site i off-site

Czy znasz różnice między audytem on-site a off-site i wiesz, który rodzaj audytu SEO jest najbardziej odpowiedni dla Twojej strony internetowej?

Czy znasz różnice między audytem on-site a off-site i wiesz, który rodzaj audytu SEO jest najbardziej odpowiedni dla Twojej strony internetowej? Rynek internetowy staje się ...
Czytaj dalej →
Pozycjonowanie - SEO

Najwyższa pozycja w sieci – pozycjonowanie SEO

Najwyższa pozycja w sieci – pozycjonowanie SEO Pozycjonowanie strony internetowej. SEO – Co to? Dlaczego? Warto? Pozycjonowanie, czyli SEO (Search Engine Optimization), to zbiór działań ...
Czytaj dalej →
certyfikat ssl

Backup www – szybkie i proste przywracanie danych

Bezpieczeństwo w sieci jest niezwykle istotne. Nasze życie prywatne i zawodowe coraz bardziej koncentruje się wokół danych online. Z uwagi na ataki cybernetyczne, awarie sprzętu ...
Czytaj dalej →
Pozyskiwanie Leadow Blog

W jaki sposób kalendarz rezerwacji usprawnia Twoją stronę www dla branży beauty?

Duża konkurencyjność to obecnie cecha charakterystyczna dla rynku kosmetycznego. Wysoki poziom oferowanych usług to już za mało, aby wyjść przed szereg. By utrzymać się w ...
Czytaj dalej →
Blog Dobra Strona Www

ESET PROTECT Entry – innowacyjne oprogramowanie antywirusowe

ESET PROTECT Entry – innowacyjne oprogramowanie antywirusowe W dzisiejszym dynamicznym środowisku online, gdzie zagrożenia cyfrowe stają się coraz bardziej złożone i wyrafinowane, oprogramowanie antywirusowe odgrywa ...
Czytaj dalej →
Wizytowka W Google Mapach

System rezerwacji online i jego zastosowanie w branży beauty

System rezerwacji online i jego zastosowanie w branży beauty. W dzisiejszych czasach, podczas gdy coraz częściej ułatwiamy sobie codzienność załatwianiem naszych spraw w świecie online, ...
Czytaj dalej →
Blog Jaki Wybrac Certyfikat

Zagrożenia dla Stron Internetowych: Skutki Włamania i Zawirusowania

Strony internetowe stanowią obecnie nieodłączny element biznesu i komunikacji. Niestety, wraz z rozwojem technologii, pojawiają się również nowe zagrożenia dla bezpieczeństwa stron. Niezabezpieczone witryny są ...
Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

Sklep internetowy — Twój biznes w sieci, w który warto inwestować

Sklep internetowy — Twój biznes w sieci, w który warto inwestować W dzisiejszym dynamicznym świecie biznesu, posiadanie dobrze zbudowanego sklepu internetowego to nie tylko korzyść, ...
Czytaj dalej →
Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy

Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy przed włamaniem

Jak zabezpieczyć stronę i sklep internetowy przed włamaniem W dzisiejszym cyfrowym świecie, cyberbezpieczeństwo jest kluczowym aspektem dla każdego przedsiębiorcy działającego w internecie. Prowadzenie strony internetowej ...
Czytaj dalej →
14 Lead

Wyświetlaj opinie klientów na stronie internetowej. Narzędzie wspierające Twój biznes.

Opinie klientów są istotną częścią Twojego biznesu. Klienci dzielą się swoimi wrażeniami dotyczącymi procesu usługowego, dzięki czemu wiesz, w którą stronę się rozwijasz. Jeśli masz ...
Czytaj dalej →
Opinie UTI.PL

Opinie klientów, są kluczowe dla wyników sprzedażowych Twojego biznesu. Sprawdź dlaczego!

Opinie klientów, są kluczowe dla wyników sprzedażowych Twojego biznesu.  Opinie mają znaczenie – istotne fakty i liczby Czy zastanawiałeś się kiedyś, w jaki sposób opinie ...
Czytaj dalej →
Opinie o UTI.PL

Jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie

“Dodaj opinię o uti.pl”, czyli jak pozyskiwać opinie dla Twojego biznesu w internecie  Opinie wystawiane przez Twoich klientów są i zawsze będą kluczowe dla rozwoju ...
Czytaj dalej →
Nowoczesny hosting w UTI.PL

Nowoczesna i profesjonalna strona internetowa dla Twojego biznesu beauty

Dlaczego warto skorzystać ze Strony Branżowej? Jeśli prowadzisz firmę w branży beauty, z pewnością wiesz, że liczy się zarówno wysoka jakość usług, jak i bycie ...
Czytaj dalej →
strony www internetowe

5 dodatków WordPress, które poprawią funkcjonalność Twojej strony

Jako użytkownik WordPressa prawdopodobnie znasz już ogromną gamę dodatków dostępnych do wykorzystania na Twojej stronie internetowej. Z drugiej strony — tak wiele opcji może przytłaczać ...
Czytaj dalej →
Kariera w UTI.PL

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy?

Dyrektywa Omnibus w e-commerce – na co muszą przygotować się przedsiębiorcy? 1 stycznia 2023 roku weszła w życie unijna Dyrektywa Omnibus. Co to oznacza w ...
Czytaj dalej →
Ads

Google Ads – Co to jest i jakie niesie korzyści dla biznesu

Są jednym z najpopularniejszych systemów reklamowych dostępnych w internecie. Pozwalają docierać do potencjalnych klientów bezpośrednio na odwiedzanych przez nich stronach i w aplikacjach. A do ...
Czytaj dalej →
pozycjonowanie

Jak pozyskiwać klientów w internecie?

Wyzwanie pozyskiwania klientów jest dobrze znane każdemu, kto prowadzi własną firmę. W biznesie offline pomaga nam w tym tradycyjna reklama, siedziba w atrakcyjnym miejscu czy ...
Czytaj dalej →
Domena internetowa

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony i sklepu

Wpływ domeny internetowej na pozycjonowanie strony lub sklepu internetowego Czy domena Twojej strony internetowej może mieć wpływ na jej pozycjonowanie? Oczywiście! Spośród ponad dwustu czynników ...
Czytaj dalej →
hosting

Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO

  Wpływ hostingu na pozycjonowanie strony i SEO Czy pozycja strony na liście wyników wyszukiwania może zależeć od używanego hostingu? Jak najbardziej! Jego parametry zaliczają ...
Czytaj dalej →
Wizytowka W Google Mapach

Wizytówki i opinie Google – narzędzie dla Twojej firmy

Firmowa wizytówka w Google, to coś więcej niż znacznik na mapie, pod którym można znaleźć Twoją firmę. To przydatne narzędzie biznesowe, które będzie skutecznie przyciągać ...
Czytaj dalej →
Opinie o UTI.PL

Newsletter jako narzędzie pozyskiwania klientów

Pozyskiwanie subskrybentów do newslettera Jeśli masz w głowie koncepcję – wiesz, o czym chcesz informować swoich klientów i w jaki sposób planujesz im to przedstawić, ...
Czytaj dalej →
Uti Blog Niezbedne Wtyczki

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej

Sześć wtyczek niezbędnych na Twojej stronie internetowej. Dostępne na rynku oprogramowania do zarządzania stronami internetowymi oferują niezliczone ilości wtyczek i rozszerzeń pozwalających na elastyczne dodawanie ...
Czytaj dalej →
UTI.PL - pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie on-page i off-page

Niezależnie od branży, tematyki czy przeznaczenia strona internetowa będzie najbardziej skuteczna wtedy, kiedy będzie widoczna na wysokim miejscu listy wyników wyszukiwarek internetowych. Całość działań, które ...
Czytaj dalej →
monitoring marki

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy

Monitoring marki – 6 korzyści dla Twojej firmy Dokładne śledzenie każdej wzmianki o firmie i branży, obserwowanie internetowej aktywności klientów i konkurencji, a do tego ...
Czytaj dalej →
backup danych

Dlaczego backup danych jest niezbędny

Dlaczego backup danych jest niezbędny Każdego roku 31 marca obchodzimy międzynarodowy dzień backupu, który ma zwracać uwagę społeczeństwa na konieczność wykonywania kopii zapasowych. O tej ...
Czytaj dalej →
Jak Dotrzec Do Klietow Blog

Jak dotrzeć do klientów w internecie?

Użytkownik wchodzi na stronę, przegląda ofertę, wychodzi i… to wszystko? Czy opuszczenie strony internetowej oznacza koniec procesu sprzedaży i rozwiewa nadzieję na kolejne złożone zamówienie? ...
Czytaj dalej →
Woocommerce Blog

7 powodów, dla których warto sprzedawać z WooCommerce

Wtyczka sprzedażowa WooCommerce od początku swojego działania została pobrana więcej niż 7 milionów razy. Dzisiaj wspiera ponad 3 miliony sklepów internetowych na całym świecie, czyli ...
Czytaj dalej →
Pozycjonowanie W Google 1

Co wpływa na widoczność w Google?

Co wpływa na widoczność w Google? Szacuje się, że jest ich około 200, ale ich liczba nie jest dokładnie znana. Informacje o istnieniu niektórych to tylko ...
Czytaj dalej →
14 Lead

14 faktów o e-mail marketingu

Niektórzy ogłaszali jego definitywny koniec. Niemałe zamieszanie wprowadziło też RODO. Mimo to e-mail marketing pozostaje jednym z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów. Prowadzisz własny biznes? ...
Czytaj dalej →
Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Dlaczego warto rejestrować domeny w uti.pl?

Z listy opublikowanej przez Krajowy Rejestr Domen wynika, że adres w domenie .pl można zarejestrować u niemalże dwustu firm działających na naszym rynku. Każda z ...
Czytaj dalej →