1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Usługodawcą jest firma WIRTUALE.PL S.A., ul. Olszewskiego 6, 25-663 Kielce, NIP: 9591436448, REGON: 291211910 prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do rejestru przedsiębiorców w Krajowym Rejestrze Sądowym pod numerem 0000420481, właściciel marki UTI.PL – zwana w dalszym ciągu regulaminu „UTI.PL”.
1.2. Oferta UTI.PL skierowana jest wyłącznie do do firm, fundacji, organizacji, stowarzyszeń, gmin i placówek edukacyjnych.
1.3. Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia i korzystania z usług oferowanych przez UTI.PL w zakresie usług, których świadczenie jest normowane przez regulaminy szczegółowe usług – niniejszy regulamin stosuje się odpowiednio – w zakresie tam nieuregulowanym.
1.4. O ile z treści Regulaminu nie wynika inaczej, poniższe określenia w nim użyte mają następujące znaczenie:
a) UTI.PL – podmiot świadczący usługi drogą elektroniczną zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu, którego adresy elektroniczne, siedziba i adres wskazane są w punkcie 1. niniejszego regulaminu;
b) Klient – podmiot, który opłacił zamówienie, zlecając tym samym UTI.PL świadczenie usługi wskazanej w tym zamówieniu.
c) Abonent – podmiot, na rzecz którego została aktywowana usługa;
d) Umowa abonamentowa – umowa o świadczenie usługi w sposób ciągły, rozliczana cyklicznie w powtarzalnych okresach rozliczeniowych (abonamentowych);
e) Opłata abonamentowa – uiszczane przez Abonenta wynagrodzenia za usługi świadczone na podstawie zawartej umowy i w zakresie określonym umową; wynagrodzenie to nie obejmuje w kosztów związanych z uzyskaniem dostępu do usługi, opłat telekomunikacyjnych, bankowych i pocztowych, zakupu sprzętu lub oprogramowania do korzystania z usługi, projektowania stron www lub konfiguracji systemu komputerowego Abonenta;
f) Okres abonamentowy (okres rozliczeniowy) – to okres jednego roku kalendarzowego lub inny okres rozliczania usług świadczonych w trybie abonamentowym, rozpoczynający się z dniem uruchomienia usługi.
g) Panel Klienta – strona www, za pośrednictwem której Klient otrzymuje:
– możliwość administracyjnego zarządzania swoimi usługami,
– dostęp do historii swoich zamówień, płatności oraz wystawionych faktur VAT.
h) Panel Zarządzania – oprogramowanie, za pośrednictwem którego Klient:
– otrzymuje możliwość technicznego zarządzania swoimi usługami,
– zamawia nowe oraz przedłuża istniejące usługi,
– dokonuje płatności online za złożone samodzielnie zamówienia.
2. RODZAJE I ZAKRES USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
2.1.UTI.PL świadczy następujące usługi:
a) Rejestracja, Transfer i Utrzymanie domen internetowych,
b) Hosting,
c) Certyfikat SSL
d) Usługi webowe i marketingowe
e) Inne usługi określone w regulaminach szczegółowych dostępnych na stronie internetowej uti.pl
3. WARUNKI ŚWIADCZENIA USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
3.1. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną:
a) podłączenie do Internetu
b) poprawnie skonfigurowana przeglądarka zgodnie z aktualnie obowiązującymi standardami. Za problemy wynikające ze stosowania przeglądarek niespełniających tego wymogu, UTI.PL nie ponosi odpowiedzialności.
3.2. Aby korzystać z usług świadczonych za pośrednictwem poczty elektronicznej należy posiadać czynne i poprawnie skonfigurowane konto poczty elektronicznej.
3.3. UTI.PL nie udostępnia adresów e-mail żadnym podmiotom zewnętrznym.
3.4. Zakazane jest dostarczanie przez Abonenta treści o charakterze bezprawnym. W razie otrzymania przez UTI.PL urzędowego zawiadomienia lub wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze przechowywanych danych dostarczanych przez Abonenta, UTI.PL. może uniemożliwić dostęp do tych danych. UTI.PL nie ponosi odpowiedzialności za szkodę powstałą w wyniku uniemożliwienia dostępu do danych o treści bezprawnej. W przypadku uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych, UTI.PL zawiadomi Abonenta o zamiarze uniemożliwienia dostępu do danych.
3.5. UTI.PL zastrzega, że korzystanie z usługi może wiązać się z ryzykiem. Ewentualne zagrożenia związane z korzystania z usług:
a) Konie trojańskie – czyli specjalne programy, ukryte wewnątrz innych programów dzięki czemu istnieje prawdopodobieństwo przedostania się ich do komputera Użytkownika i przejęcia nad tym komputerem kontroli. Jego specyfika polega na tym, iż może on udawać z pozoru pożyteczne i nieszkodliwe oprogramowanie takie jak wygaszacz ekranu, grę. Użytkownik najczęściej sam nieświadomie uruchamia program otrzymany pocztą elektroniczną. Należy ostrożnie traktować oprogramowania otrzymane z niepewnych źródeł, nieznanych nadawców lub stron www. Istnieją również odpowiednie oprogramowania umożliwiające ochronę danych przed trojanami przesyłanych przy pomocy poczty elektronicznej.
b) Wirusy – to programy, których głównym celem jest powielanie się i rozpowszechnianie. Obecnie do tego celu najczęściej używana jest poczta elektroniczna. Wirus bez wiedzy Użytkownika rozsyła się do osób, których adresy znalazł w książce adresów lub w historii korespondencji. Wirus podaje fałszywego nadawcę, dzięki czemu może pozostać w ukryciu przez dłuższy czas. Zarażony komputer jest narażony na destrukcyjne działanie wirusa i może kasować lub uszkadzać system. W celu ochrony danych należy ostrożnie podchodzić do wiadomości otrzymanych od nieznanych nadawców. Wskazane jest również używanie bezpiecznego programu skonfigurowanego w sposób uniemożliwiający działanie wirusów. Ochronę przed wirusami zapewnia też specjalne oprogramowanie antywirusowe, instalowane zarówno na serwerze pocztowym jaki na komputerze Użytkownika (skanery antywirusowe wykrywające wirusy porównując treść wiadomości z aktualną bazą znanych wirusów). W razie podejrzenia infekcji nie dopuszcza do ich dalszego rozpowszechniania neutralizując niebezpieczne załączniki i/lub informując o potencjalnym zagrożeniu Użytkownika.
c) Spam – to niezamawiana wiadomość elektroniczna rozsyłana jednocześnie do wielu odbiorców. Najczęściej odbiorcami są przypadkowe osoby, które nie znają nadawcy i nie są zainteresowane wiadomością od niej. Do spamu zalicza się również wszystkie łańcuszki szczęścia oraz inne o podobnym charakterze wiadomości. Istnieje oprogramowanie, które chroni Użytkowników przed niechcianą korespondencją. Specjalny program porównuje miejsca pochodzenia listu z ogólnie dostępną bazą adresów znanych spamerów i automatycznie blokuje wiadomości. Innym sposobem może być analiza listu pod względem liczby odbiorców czy charakterystycznych sformułowań w temacie wiadomości. W ten sposób list zostaje sklasyfikowany jako potencjalny spam i odpowiednio oznaczony, a następnie skasowany na życzenie Użytkownika.
4. ZAWARCIE UMOWY
4.1. Zawarcie umowy o świadczenie usług następuje z chwilą wpływu na rachunek bankowy UTI.PL pierwszej opłaty abonamentowej w pełnej wysokości, na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz regulaminach szczegółowych i promocyjnych.
4.2. Klient dokonując wpłaty samodzielnie lub za pośrednictwem osób trzecich, tytułem uruchomienia/rejestracji/realizacji lub utrzymania usługi na kolejny okres abonamentowy oświadcza, że zapoznał się i akceptuje warunki aktualnego Regulaminu.
4.3. Umowa zawierana jest na okres wynikający z opłaconego zamówienia. Okres rozliczeniowy uwzględniony jest na przesłanej fakturze VAT.
4.4. Z chwilą zawarcia umowy, UTI.PL zakłada dla Klienta konto systemowe i nadaje odpowiednie ID. Klient ma wgląd do konta za pośrednictwem Panelu Klienta.
4.5. Klient zobowiązany jest do podania danych zgodnie ze stanem faktycznym takich jak.:
a) imię i nazwisko osoby do kontaktu
b) pełna nazwa podmiotu biznesowego lub instytucjonalnego oraz numer NIP/REGON
c) adres korespondencyjny
d) adres e-mail
e) numer telefonu kontaktowego
4.6. Podanie danych określonych w punkcie 2.5. Regulaminu jest dobrowolne, lecz niezbędne do wykonania usługi.
4.7. Wskazany adres e-mail oraz numer telefonu zostaną uznane za dane administracyjne przypisane do konta. Każda zmiana danych powinna być niezwłocznie zgłoszona do rejestratora na adres cok@uti.pl, w celu aktualizacji u Centralnego Rejestratora Domen.
a) zgodnie z obowiązującą od października 2024 Dyrektywą NIS2, regulującą kwestie dotyczące cyberbezpieczeństwa w Unii Europejskiej, brak aktualnych danych może spowodować zablokowanie i usunięcie domeny z Rejestru.
4.8. UTI.PL może zwrócić się do Klienta o doręczenie dodatkowych dokumentów dotyczących danych wskazanych w treści zamówienia (w szczególności wypisu z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej, potwierdzenia nadania NIP/REGON, potwierdzenia zarejestrowania płatnika VAT) lub innych dokumentów koniecznych do realizacji usługi/zlecenia. Brak doręczenia dokumentów w wyznaczonym terminie stanowi podstawę do odmowy wykonania usługi.
4.9. W przypadku podania przez Klienta w zamówieniu nieprawdziwych, błędnych lub niekompletnych danych, UTI.PL ma prawo zwrócić się o uzupełnienie bądź zmianę danych w wyznaczonym terminie pod rygorem rozwiązania umowy i zaprzestania świadczenia usługi.
4.10. Z chwilą opłacania zamówienia Klient wyraża zgodę na:
a) zawarcie umowy drogą elektroniczną,
b) wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej, bez podpisu odbiorcy, zgodnie z § 3 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur.
c) otrzymywanie drogą elektroniczną (e-mail oraz sms) korespondencji w zakresie świadczenia usług przez UTI.PL, informacji handlowej o nowych usługach UTI.PL
d) przetwarzanie swoich danych osobowych, które UTI.PL zbiera w celu wykonywania zawieranej umowy, w tym na przetwarzanie tych danych w przyszłości, również w zakresie dokonywania płatności za usługę za pośrednictwem wyspecjalizowanych serwisów internetowych jak i przekazywania tych danych podmiotom wskazanym przy rejestracji, a w tym partnerom UTI.PL
4.11. Z chwilą opłacania zamówienia Klient oraz oświadcza, iż:
a) zapoznał się z treścią Regulaminu i akceptuje wszystkie jego postanowienia,
b) podane w zamówieniu dane są kompletne i zgodne ze stanem faktycznym oraz – nie naruszają jakichkolwiek praw osób trzecich.
c) umowa z UTI.PL ma dla niego charakter zawodowy lub jest związana z przedmiotem jego działalności gospodarczej udostępnionym na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
d) zapoznał się z treścią dodatkowych regulacji stosowanych w odniesieniu do wybranych usług oferowanych przez UTI.PL w tym: regulaminów i szczegółowych warunków świadczenia usług, regulaminów promocji, specyfikacji technicznych oraz akceptuje ich zawartość,
e) został poinformowany o prawie wglądu do swoich danych osobowych oraz ich poprawiania za pomocą Panelu Zarządzania z tym, że każda zmiana winna być niezwłocznie zgłoszona drogą mailową na adres cok@uti.pl, do sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz do zgłoszenia żądania usunięcia swoich danych, jeżeli zostały zebrane z naruszeniem przepisów lub są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane. Żądanie zaprzestania przetwarzania danych UTI.PL może traktować jako naruszenie przez Klienta umowy i skutkować może rozwiązaniem umowy przez UTI.PL bez prawa zwrotu niewykorzystanej kwoty abonamentu, jeżeli cel, dla którego dane zostały zebrane nadal istnieje,
5. POMOC TECHNICZNA
5.1. UTI.PL zobowiązuje się świadczyć swoim Klientom pomoc techniczną oraz wsparcie w zakresie świadczonych usług automatycznych i webowo-marketingowych.
5.2. UTI.PL ma obowiązek odpowiedzieć na wszystkie pytania związane ze świadczoną usługą.
5.3. Abonent przyjmuje do wiadomości, iż wykonywane przez UTI.PL czynności w zakresie wsparcia technicznego wiążą się z koniecznością dostępu UTI.PL do Panelu Zarządzania, danych na hostingu/domeny lub do konta poczty elektronicznej Abonenta. W konsekwencji złożenie przez Abonenta dyspozycji dokonania czynności z zakresu wsparcia technicznego jest jednoznaczne z upoważnieniem UTI.PL do dostępu do Panelu Zarządzania/danych na hostingu/domeny/konta poczty elektronicznej. Czynności wymagające dostępu do Panelu Zarządzania/danych na hostingu/konta poczty elektronicznej wykonują w imieniu i na rzecz UTI.PL osoby wskazane przez UTI.PL (pracownicy, współpracownicy) z zachowaniem zasad wynikających z przepisów prawa. UTI.PL zobowiązuje się nie analizować treści korespondencji znajdującej się na koncie Abonenta, nie kopiować jej i nie udostępniać osobom trzecim.
6. PŁATNOŚCI
6.1. Świadczenie oraz przedłużanie świadczenia usług odbywa się według aktualnego cennika dostępnego u Opiekuna handlowego, zasad określonych w niniejszym regulaminie oraz regulaminie szczegółowym usługi wraz z załącznikami do niego stanowiącymi z nim integralną całość. Ceny mogą być uzgadniane indywidualnie w ramach okresowych planów promocyjnych. Ceny usług podawane są w kwotach netto.
6.2. UTI.PL zastrzega sobie prawo do zmiany cen usług w cenniku dostępnym u Opiekuna handlowego i obowiązują one od dnia wprowadzenia zmiany. Zmiana ceny usługi w trakcie trwania bieżącego okresu abonamentowego nie pociąga za sobą dodatkowych kosztów dla Klienta do końca opłaconego okresu abonamentowego usługi.
6.3. Klient zobowiązany jest do dokonania wpłaty tytułem opłacenia usługi na wskazany przez UTI.PL rachunek bankowy Klienta (przeznaczony do rozliczeń z danym Klientem). W przypadku dokonywania wpłaty przez osoby trzecie, na wskazany przez UTI.PL rachunek bankowy Klienta, opłata zostanie zaliczona na poczet usługi pod warunkiem wskazania jednoznacznego identyfikatora usługi lub numeru opłacanej faktury. W takim przypadku Klient potwierdza wolę zawarcia umowy, wyrażoną za pośrednictwem osoby trzeciej, która dokonała wpłaty, poprzez korzystanie z usługi.
6.4. Wpłaty można dokonać korzystając z przelewu bankowego lub korzystając z płatności online.
6.5. Datą zapłaty jest zawsze data uznania na rachunku bankowym UTI.PL pełnej kwoty wynagrodzenia.
6.6. W przypadku dokonywania płatności za usługi w UTI.PL koszty bankowe pokrywa Klient.
6.7. Faktura VAT tytułem utrzymania usługi generowana jest automatycznie po zaksięgowaniu wpłaty na dane Klienta i wysyłana na adres e-mail podany jako administracyjny.
6.8. Zwrot środków dokonywany jest w ciągu 14 dni od dnia jego uznania, zgodnie z formą metody płatności wybranej przez Abonenta podczas składania zamówienia.
6.8.1. W przypadku płatności przelewem bankowym należy podać numer konta, celem przekazania wpłaty (zwrot może nastąpić tylko na polski numer rachunku bankowego),
6.8.2. W przypadku płatności przez platformę Przelewy24 – kwota zostanie zwrócona za pośrednictwem tej platformy. Numer transakcji zwrotnej będzie zgodny z numerem transakcji wyjściowej.
7. ROZWIĄZANIE UMOWY
7.1. Umowa zawierana jest na okres wynikający z opłaconego zamówienia. Okres rozliczeniowy uwzględniony jest na przesłanej fakturze VAT.
7.2. Obie strony mogą wypowiedzieć umowę, z zachowaniem 30-dniowego okresu wypowiedzenia, bez konieczności wskazywania przyczyny. Wypowiedzenie powinno nastąpić w formie pisemnej. W przypadku wypowiedzenia powodującego rozwiązanie umowy przed upływem okresu abonamentowego, Abonent ma prawo do żądania zwrotu kwoty części niewykorzystanej, a zapłaconej opłaty abonamentowej, w wysokości proporcjonalnej do niewykorzystanego okresu abonamentowego. W przypadku wystawienia faktury VAT, warunkiem dodatkowym jest podpisanie faktury korygującej przez Abonenta. Postanowienie powyższe dotyczy jedynie umów, w wykonaniu których usługa jest w całości świadczona przez UTI.PL, bez udziału podmiotu trzeciego.
7.3. Prawo do wypowiedzenia umowy przez Abonenta może zostać ograniczone czasowo postanowieniami regulaminu świadczenia konkretnej usługi i/lub postanowieniami regulaminu promocyjnego.
7.4. Postanowienia regulaminów świadczenia danej usługi oraz regulaminy promocyjne mogą zawierać szczegółowe zasady wypowiadania umów przez Klienta.
7.5. UTI.PL ma prawo do odstąpienia od umowy w sytuacjach braku możliwości technicznych realizacji usługi oraz fałszywego oświadczenia danych.
7.6. W przypadku fałszywego oświadczenia danych usługobiorcy podczas składania zamówienia UTI.PL ma prawo do potrącenia kary umownej w kwocie równej wartości opłaconego zamówienia.
7.7. UTI.PL ma prawo rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym w przypadku braku terminowego uiszczenia przez Klienta opłaty Abonamentowej lub w przypadku naruszenia postanowień niniejszego Regulaminu.
8. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
8.1. Informacja na temat ochrony danych osobowych: obowiązku ich podawania, zasad przetwarzania oraz udostępniania znajduje się w Polityce Poufności oraz Polityce Prywatności dostępnej na stronie uti.pl.
8.2. Opłacając zamówienie na usługę, Klient wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych zgodnie z Polityką Poufności/Prywatności.
8.3. W odniesieniu do danych osobowych innych niż dane osobowe Klienta, o których mowa w stosownych zapisach tego regulaminu (w szczególności danych, które Klient zamieszcza na dzierżawionej w ramach hostingu, przestrzeni dyskowej) – UTI.PL nie jest administratorem danych ani podmiotem, któremu powierzono przetwarzanie danych osobowych w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. 2002 r. Nr 101 poz. 926, ze zm.), o ile nie wynika to z indywidualnych i wyraźnych uzgodnień z Klientem podjętych w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
9. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
9.1.Prawa i obowiązki Klienta:
9.1.1. Klient zobowiązuje się do korzystania z usługi w sposób nienaruszający praw osób trzecich (dóbr osobistych, praw autorskich), dobrych obyczajów ani przepisów prawa oraz ponosi odpowiedzialność za sposób wykorzystania usługi przez podmioty trzecie, którym Klient udostępnia usługę.
9.1.2. Klient zobowiązuje się do współpracy w zwalczaniu bezprawnych działań użytkowników, którym Klient udostępnia usługę, w szczególności do podania danych umożliwiających identyfikację użytkownika odpowiednim organom władzy publicznej.
9.1.3. Klient zobowiązany jest do informowania UTI.PL o wszelkich zmianach mających wpływ na realizację umowy, a w szczególności o samodzielnej zmianie administracyjnego adresu e-mail, który ma wpływ na prawidłową komunikację.
9.1.4. Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych danych w procesie zamawiania usługi.
9.1.6. Klient ponosi pełną odpowiedzialność za wykorzystanie udostępnionej przez UTI.PL usługi. Klient zobowiązany jest do utrzymywania w poufności haseł dostępu oraz dołożenia najwyższej staranności w celu uniemożliwienia dostępu osobom nieupoważnionym.
9.1.7. Klient może dokonywać konfiguracji usługi w zakresie określonym w jej specyfikacji i dokumentacji, w szczególności w zakresie wprowadzenia zabezpieczeń innych niż standardowe. UTI.PL nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia spowodowane brakiem dodatkowych zabezpieczeń, jak również za oprogramowanie instalowane przez Klienta.
W każdym przypadku Klient ponosi odpowiedzialność za swoje działania lub zaniechania i szkody wynikające ze zdarzeń będących wynikiem działań lub zaniechań Klienta, pozostających w związku z korzystaniem z usług, bez względu na sposób korzystania z usług.
9.1.8. Klient ma prawo dochodzenia roszczeń wobec UTI.PL na drodze sądowej dopiero po wyczerpaniu postępowania reklamacyjnego. Wszelkie kwestie sporne rozpatrywane będą w odniesieniu do regulaminów świadczonych usług.
9.2. Prawa i obowiązki UTI.PL
9.2.1. UTI.PL zobowiązuje się do świadczenia usługi w jej pełnym zakresie z należytą starannością.
9.2.2. UTI.PL gwarantuje dostępność usługi w trakcie trwania okresu abonamentowego na poziomie 99% w skali roku.
9.2.3. UTI.PL zastrzega sobie prawo do:
a) okresowego wyłączania dostępności usług w ramach serwisu strony www.uti.pl w czasie najmniejszego obciążenia, związanych z obsługą i konserwacją systemu, o których poinformuje Klienta pocztą e-mail,
b) sporadycznych, krótkich przerw w dostępie do usług w przypadku zaistnienia awarii,
c) wysyłania na podane konta pocztowe komunikatów związanych z funkcjonowaniem usług oraz listów informujących o bieżących działaniach UTI.PL sp. z o.o. związanych ze świadczeniem usług,
d) wysyłania na podany administracyjny numer telefonu komunikatów sms dotyczących realizacji usług.
e) do ograniczenia, zawieszenia lub zaprzestania świadczenia usług, jeśli przed rozpoczęciem kolejnego okresu rozliczeniowego nie stwierdzi wpływu opłaty za ten okres,
9.2.4. UTI.PL ma prawo niezwłocznie zaprzestać świadczenia usług danemu Klientowi, bez prawa zwrotu niewykorzystanej kwoty abonamentu jeżeli:
a) Klient złamie postanowienia Regulaminu.
b) Klient będzie korzystał z usług niezgodnie z jej przeznaczeniem i określonymi parametrami, a w szczególności umieszczając elementy (np. pliki danych) wykorzystywane przez inne serwisy, nie utrzymywane przez UTI.PL.
c) Klient będzie działał na szkodę innych użytkowników lub użytkowników sieci Internet.
9.2.5. W przypadku uzyskania przez UTI.PL informacji o korzystaniu przez Klienta z usługi niezgodnie z Regulaminem lub z przepisami prawa, UTI.PL ma prawo przetwarzać dane osobowe Klienta w celu ustalenia jego odpowiedzialności, a także przekazać te dane odpowiednim organom władzy publicznej.
9.2.6. UTI.PL przysługuje prawo do odszkodowania za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez Klienta tytułem zwrotu poniesionych kosztów, w tym w przypadku braku możliwości uruchomienia usługi z przyczyn od UTI.PL niezależnych. Odszkodowanie takie może zostać potrącone z opłaty wniesionej przez Klienta. Wysokość odszkodowania stanowić będzie równowartość poniesionych przez UTI.PL kosztów.
10. ODPOWIEDZIALNOŚĆ UTI.PL
10.1. UTI.PL nie ponosi odpowiedzialności za:
10.1.1. niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi z przyczyn leżących po stronie innych podmiotów, chyba że stanowią one bezpośrednią konsekwencję działań lub zaniechań UTI.PL, za które ponosi odpowiedzialność.
10.1.2. ewentualne szkody powstałe m.in. w wyniku:
a) braku ciągłości świadczenia usług spowodowanym działaniem lub zaniechaniem podmiotów trzecich,
b) siły wyższej – zdarzenie zewnętrzne niezależne od Usługodawcy ( w szczególności: powódź, huragan, pożar, wojna, strajk, spięcie instalacji elektrycznej, wady sprzętowe serwera itp.),
c) nieprawidłowego wykorzystania udostępnionej usługi,
d) wykorzystania udostępnionych Klientowi informacji autoryzujących dostęp do usługi przez podmioty trzecie,
e) naruszenia postanowień Regulaminu przez Klienta.
10.1.3. zablokowanie, zajęcie przez inny podmiot lub usunięcie domeny, w tym wskutek nieuregulowania przez Klienta opłaty abonamentowej,
10.1.4. sposób, w jaki będą wykorzystywane zarejestrowane przez Klienta domeny, ani za jakiekolwiek wynikłe z tego skutki bądź szkody,
10.1.5. zarejestrowanie nazwy, która może naruszać prawa osób trzecich,
10.1.6. niepowodzenie w rejestracji domeny z przyczyn od siebie niezależnych, w tym odmowy rejestracji przez Głównego Rejestratora Domen.
10.1.7. informacje pobrane przez Klienta z sieci Internet, ani za skutki ich wykorzystania.
10.1.8. treści zawarte na stronach serwisu Klienta.
10.1.9. dane Klienta przechowywane na serwerze (w tym dzierżawionej przestrzeni dyskowej), w szczególności UTI.PL nie ponosi odpowiedzialności za ich treść oraz utratę tych danych.
10.2. Wysokość roszczenia Klienta, w przypadku szkody, za którą UTI.PL będzie ponosić odpowiedzialność, nie może przekraczać kwoty rocznej opłaty abonamentowej za świadczenie usługi, która jest przedmiotem roszczenia.
11. POSTĘPOWANIE REKLAMACYJNE
11.1. Reklamacja Klienta w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług winna zostać przesłana UTI.PL w formie pisemnej na adres korespondencyjny UTI.PL lub adres e-mail cok@uti.pl i określać:
a) dane Klienta umożliwiające kontakt z nim oraz identyfikację jako Klienta UTI.PL,
b) rodzaj usługi, której dotyczy,
c) zarzuty Klienta,
d) okoliczności uzasadniające reklamację,
e) ewentualny żądany sposób usunięcia zarzucanego naruszenia.
11.2. Reklamacje składa się w terminie 14 dni od dnia, w którym zgłaszający dowiedział się o zdarzeniu stanowiącym przedmiot reklamacji, jednakże nie później niż 30 dni od dnia w którym zdarzenie to nastąpiło.
11.3. UTI.PL obowiązany jest udzielić pisemnej odpowiedzi na reklamację, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, wskazując, czy uznaje reklamację oraz w jaki sposób zamierza ją rozpatrzyć lub informując o braku podstaw do uznania reklamacji wraz z uzasadnieniem swojego stanowiska. W przypadku konieczności wyjaśnienia dodatkowych okoliczności związanych z usługami świadczonymi na rzecz UTI.PL przez podmioty, za które UTI.PL nie ponosi odpowiedzialności, UTI.PL przesyła w terminie 7 dni informację o potrzebie wyjaśnienia tych okoliczności, termin rozpatrzenia liczony jest w terminie 21 dni od momentu powzięcia wszystkich informacji wyjaśniających. Brak odpowiedzi na reklamację w terminie nie oznacza uznania reklamacji za zasadną.
12. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
12.1. Do umowy pomiędzy Klientem a UTI.PL zastosowanie ma prawo polskie i język polski (prawo i język kontraktu).
12.2. W sprawach, które nie zostały ujęte w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego.
12.3. UTI.PL zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości opłat, wprowadzenia nowego Regulaminu oraz do zmian Regulaminu w każdym czasie. Nowy Regulamin lub zmiany w Regulaminie dotychczasowym wchodzą w życie z dniem ich publikacji w serwisie UTI.PL i od tego dnia będą miały zastosowanie do umów zawieranych z UTI.PL. Wszelkie wcześniejsze postanowienia w tym zakresie tracą moc.
12.4. UTI.PL może w trakcie trwania umowy wydać nowy regulamin świadczenia usług albo dokonać zmiany treści regulaminu lub szczegółowych warunków świadczenia konkretnych usług, m.in. w przypadku:
a) wydania orzeczeń lub zmiany przepisów prawa przez uprawnione organy państwowe skutkujące koniecznością wprowadzenia zmian w zakresie usług świadczonych przez UTI.PL,
b) w celu ulepszenia funkcjonalności serwisu,
c) w celu podwyższenia bezpieczeństwa serwisu i usług Klientów,
d) w przypadku zmiany zasad świadczenia usług, w tym związanych z postępem technicznym lub technologicznym,
e) zmiany warunków świadczenia usług innych podmiotów, w szczególności rejestrów/rejestratorów domen,
f) formalno-organizacyjnych po stronie UTI.PL,
g) w innych uzasadnionych przypadkach.
12.5. O zmianach w Regulaminie lub udostępnieniu nowej wersji Regulaminu UTI.PL powiadomi Klienta przesyłając na jego adres e-mail treść nowego regulaminu lub odnośnik do strony www zawierającej nowy regulamin lub wprowadzone zmiany. Zawiadomienie Klienta uznaje się za dokonane skutecznie po upływie 7 dni od powiadomienia.
12.6. W przypadku zmiany Regulaminu świadczenia usług, dotychczasowy Klient ma prawo odmówić zgody na wprowadzenie nowych postanowień w terminie 14 dni od chwili otrzymania informacji dotyczącej takowych zmian.
12.7. Odmowa zgody bądź sprzeciw na wprowadzone w regulaminie zmiany powinny być pod rygorem nieważności złożone w siedzibie UTI.PL w formie pisemnej przed upływem terminu 14 dni. Jeżeli Klient nie złoży odmowy w wyznaczonym terminie i formie przyjmuje się, że wyraził zgodę na nowe postanowienia.
12.8. Klienci, którzy w wyznaczonym terminie i formie odmówili zgody na nowe brzmienie Regulaminu mogą korzystać z usług świadczonych na jego podstawie na dotychczasowych zasadach, aż do upływu terminu na jaki umowa została zawarta lub do którego został opłacony abonament, chyba że z treści zawiadomienia o zmianie lub wprowadzeniu nowego Regulaminu będzie wynikać, że wobec odmowy zgody Klienta umowa taka ulega natychmiastowemu rozwiązaniu.
12.9. Wszelkie spory mogące wynikać z umowy pomiędzy Klientem, a UTI.PL, którym nie uda się zapobiec w drodze postępowania reklamacyjnego, rozstrzygane będą przez sąd powszechny w Kielcach. Miejscem świadczenia usługi jest siedziba UTI.PL.