Jak wybierać hosting?

Na co zwracać uwagę wybierając hosting?

Szukając hostingu na pewno przejrzałeś wiele ofert i zwróciłeś uwagę, że dominują wśród nich usługi, takie jak: hosting prywatny, współdzielony i VPS. Pamiętaj jednak, że pozornie te same usługi, u różnych firm różnią się jakością. Jak więc wybrać usługodawcę, który zapewni Ci najlepsze rozwiązanie z dostępnych? Przeczytaj nasz tekst i dowiedz się, na co zwrócić uwagę wybierając hosting.

Już na wstępie wymieniliśmy trzy najpopularniejsze rodzaje hostingu. Najprawdopodobniej to właśnie między nimi będziesz wybierać. Jeśli nie wiesz, czym różnią się poszczególne usługi hostingowe zapoznaj się z tekstem, który poświęciliśmy temu zagadnieniu Co to jest hosting?
Na to jaki jest Twój hosting wpływa wiele czynników. Przeglądając oferty różnych firm pamiętaj, żeby zwrócić uwagę na:

Powierzchnię na dysku, którą będziesz dysponować
W ramach każdego rodzaju hostingu masz do dyspozycji kilka pakietów o różnych parametrach. Najważniejszym z nich jest wielkość miejsca na dysku, którą dostajesz do dyspozycji. Ilość miejsca, którego potrzebujesz zależy od tego, jakie dane chcesz przetrzymywać na dysku:

  • Jeśli Twoja strona internetowa ma służyć jedynie jako portfolio lub prezentacja Twojej firmy, wystarczy Ci wykupienie niewielkiej powierzchni, np. 5 GB
  • Jeśli planujesz prowadzenie bardziej rozbudowanej witryny, np. z dużą ilością zdjęć lub plikami do pobrania, będziesz potrzebować więcej miejsca, np. 20 GB
  • Do prowadzenia sklepu internetowego lub kilku stron internetowych, albo utrzymywania wielu kont pocztowych, niezbędny będzie Ci hosting o największej pojemności, np. 50 GB

Ważnym czynnikiem jest także liczba kont pocztowych, które planujesz utrzymywać. Jeśli wystarczy Ci jedno – wykorzystasz na nie mniej miejsca na dysku, ale jeżeli będziesz tworzyć konta pocztowe dla kilku działów swojej firmy, lub dla wielu pracowników pamiętaj, że zajmą one zdecydowanie więcej miejsca i będziesz potrzebować bardziej pojemnego dysku, żeby móc korzystać z nich wszystkich.

Wybierając hosting dla siebie zastanów się, jakiej przestrzeni dyskowej będziesz realnie potrzebować. Niektórzy hostingodawcy proponują swoim klientom oferty, które zdecydowanie przekraczają ich zapotrzebowanie, a jednocześnie dużo kosztują. Jeśli masz wątpliwości, ile miejsca na dysku potrzebujesz, poproś o poradę konsultanta firmy, u której chcesz wykupić usługę.

Dostępne limity transferu danych
Usługodawcy ustalają limity transferu danych, w ramach których może działać użytkownik serwera. Zazwyczaj im większy limit, tym droższa jest oferta. Przekroczenie nałożonego ograniczenia skutkuje zdecydowanym zwolnieniem działania usług (a także konieczność dopłaty). Oferty skonstruowane są zazwyczaj tak, że limity przesyłu danych wzrastają wraz ze zwiększaniem się wykupionej powierzchni na dysku. Jaki limit transferu będzie dla Ciebie najlepszy? Podobnie jak z pojemnością dysku:

  • Dla prostych stron internetowych wystarczy 200GB rocznie
  • Dla bardziej rozbudowanych witryn – 500 GB rocznie
  • Dla kompleksowych stron i sklepów internetowych – 1000 GB rocznie

Pamiętaj, że zbyt niski limit transferu danych znacznie wydłuża czas ładowania się stron internetowych. Dlatego jeśli planujesz dynamiczny rozwój swojej witryny internetowej zastanów się nad wykupieniem oferty z wyższym limitem.

Liczba domen i kont pocztowych, które możesz tworzyć w ramach jednego konta
Jeśli Twoja firma się rozwija i poszerza swoje usługi, bardzo prawdopodobne, że posiadasz albo będziesz niedługo posiadać więcej niż jedną domenę internetową i kilka kont pocztowych. Dlatego wybierając usługodawcę dla swojego hostingu pamiętaj, żeby sprawdzić, czy narzuca jakieś ograniczenia w tym zakresie. W przypadku poczty e-mail ważna jest też dostępna wielkość skrzynek pocztowych. Zbyt mała pojemność skrzynek sprawi, że Twoja poczta szybko się przepełni i nie będziesz mieć możliwości odpowiedniej archiwizacji korespondencji służbowej.
Niektórzy usługodawcy posiadają regulacje dotyczące tego, ile miejsca z posiadanej przez Ciebie możesz przeznaczyć na utrzymanie strony www, a ile na pocztę e-mail. Zwróć uwagę na te informacje, jeśli planujesz na przykład posiadanie wielu kont pocztowych. Najlepszym dla Ciebie, jako dla użytkownika będzie takie rozwiązanie, w którym hostingodawca pozwala Ci wykorzystywać przestrzeń dyskową w dowolnej konfiguracji.

Zabezpieczenie i stan serwerów
Wybierając hosting sprawdź, czy Twój potencjalny usługodawca gwarantuje Ci bezpieczeństwo, na przykład możliwość instalacji certyfikatu SSL i szyfrowania danych. Dzięki temu masz pewność, że Twoje usługi będą odpowiednio zabezpieczone przed utratą i ewentualną kradzieżą lub wyciekiem.
Dodatkowo obowiązkiem hostingodawcy jest dbanie o dobry stan techniczny serwerów – ich odpowiednia konserwacja i wymiana przestarzałego sprzętu. To ważne, jeśli chodzi o jakość działania Twoich usług.

Back-up danych
Jak często wykonywany jest back-up danych z serwera? Jeśli, co pół roku, co miesiąc a nawet co tydzień, możesz uznać, że zbyt rzadko. Ogólna zasada, co do wykonywania back-upu danych brzmi „im częściej tym lepiej”. Może się to wydawać przesadą, ale jeśli zdarzy się awaria, lub włamanie na serwer i utracisz dane ze swojej strony internetowej albo skrzynki pocztowej, odzyskanie ich w postaci sprzed tygodnia może okazać się zupełnie niewystarczające. Ważne też, jak długo przechowywane są kopie danych – od tego zależy, czy w razie potrzeby możesz odzyskać dane sprzed kilku dni, czy może z ostatnich paru godzin.

Panel sterowania
Jeśli zależy Ci na bezstresowym korzystaniu ze swojego hostingu, a nie posiadasz zaawansowanej wiedzy technicznej, warto sprawdzić jakie oprogramowanie do sterowania oferuje firma, u której chcesz wykupić usługę. Do takich narzędzi należy program Paralell Plesk, dzięki któremu Twój hosting zostanie wyposażony w intuicyjny i łatwy w obsłudze interfejs. Dzięki temu zarządzanie danymi umieszczonymi na dysku nie będzie dla Ciebie problemem.

Dostęp do pomocy technicznej
Dobry usługodawca powinien zapewnić Ci możliwość uzyskania niezbędnej pomocy. Sprawnie działająca infolinia, czat na stronie i pomocni konsultanci dysponujący dużą wiedzą techniczną – taki zestaw pomoże Ci rozwiązać każdy problem i wątpliwość związaną z obsługą hostingu. Zanim zdecydujesz się na kupno usługi sprawdź, jakie podejście do klienta ma firma, z którą chcesz podpisać umowę.

Hosting powinien służyć Ci wiele lat i spełniać wszystkie Twoje wymagania. Dlatego zastanów się dobrze, jakie są Twoje potrzeby i nie bój się zadawać pytań. Dobry host powinien na nie odpowiedzieć i rozwiać wszystkie Twoje wątpliwości. Pamiętaj też, że pozorna oszczędność najczęściej skutkuje koniecznością dopłacania później, albo oznacza niską jakość usług. Wybierz dobry hosting oferowany przez firmę z Twojego kraju i zapewnij sobie spokój na długie lata.

Chcesz dowiedzieć się, jak działa to w uti.pl ?
Przeczytaj o hostingu na naszej stronie.

Podziel się tym artykułem:
Zobacz inne informacje

Powrót

Cofnij do menu

HOSTING

Informacje o usługach hostingu w uti.pl

Hosting współdzielony

Bezpieczny i szybki cloud hosting na mniejsze potrzeby

Hosting Wordpress

Bezpieczny, tani i szybki Hosting Wordpress idealny dla Twoich potrzeb.

Powrót

Cofnij do menu

DOMENY

Informacje o domenach w uti.pl

Rejestracja domen

Jeśli potrzebujesz nowej domeny

Transfer Domen

Jeśli chciałbyś oszczędzić na swojej obecnej domenie

Powrót

Cofnij do menu

CERTYFIKAT SSL

Informacje o certyfikatach SSL w uti.pl

Cyber Pakiet Opieki

Zaopiekujemy się Twoją stroną lub sklepem

Powrót

Cofnij do menu

WEBPRODUKCJA

Informacje o produkcji usług webowych w uti.pl

Strona www

Nowoczesna responsywna strona firmowa

Branżowa strona www

Rozwijaj biznes w sposób efektywny i innowacyjny.

Sklep internetowy

Twój sklep w technologii Woocommerce

Dodatki webowe

Ogromne możliwości rozbudowy Twojej strony lub sklepu

Powrót

Cofnij do menu

Pozyskiwanie Lead

Informacje o pozyskiwaniu lead z uti.pl

Pozycjonowanie

Spraw, żeby wyszukiwarka Google Cię widziała

Mailing profilowany

Wyślij mailing do Twoich potencjalnych Klientów

Google Ads

Najskuteczniejsza forma reklamy w internecie

Facebook Ads

Facebookowa forma reklamy w internecie

Powrót

Cofnij do menu

Mobilne Biuro

Informacje o zarządzaniu danymi z uti.pl